Gå til innhold

Hva heter «ghetto-området» i byen som du bor i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I Bergen: deler av Danmarksplass, Laksevåg, deler av området rundt Lagunen, og defintivt Sletten området.

Anonymkode: 78f65...49c

Hæ, hvor er det drit rundt Lagunen? Bor 3 km unna Lagunen og syns strøket er for snobbete. Prisene er svinedyre og barnas venner på nærskolen er barna pengesterke, ressurssterke mennesker. Fana er gjennomgående er ganske dyrt område mht boligpriser og jeg vet at det er mye pengepress på ungdomsskolene. 

Anonymkode: 6bf6c...802

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er Blodbyen i Bergen? Lærer mye her, er bergenser men aldri hørt om en del av det som skrives her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som er uenig men å bo nær krysset på Frøysland er virkelig søppel.

Anonymkode: 0a82e...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med ghetto, innvandrernabolag?

I så fall er det vel spesielt Saupstad i Trondheim, ellers bor de vel sånn rundt om kring i byen med unntak av Steinberget langs Nidelva og Singsaker. Resten av bydelene er helt vanlige, og har variert sammensetning..

Hvis ghetto betyr utrygt, er det jo white-trash blandingsmisbrukere i kommunale leiligheter i de sentrumsnære bydelene Buran, Lamoen, Ila, osv.

Anonymkode: 11c80...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ, hvor er det drit rundt Lagunen? Bor 3 km unna Lagunen og syns strøket er for snobbete. Prisene er svinedyre og barnas venner på nærskolen er barna pengesterke, ressurssterke mennesker. Fana er gjennomgående er ganske dyrt område mht boligpriser og jeg vet at det er mye pengepress på ungdomsskolene. 

Har bodd i Ytrebygda, og området med skolene langs bybanen (fra Flesland) frem til Lagunen, vel vi snakker virkelig problemområde, mye pøbler, mye dop.

Anonymkode: 78f65...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 18.52):

Kristiansand: Slettheia, Åsane/Voiebyen og til dels Hånes. De tre første er på vestkanten, den siste på østkanten. 

Anonymkode: 3ba18...a81

Hva med Lauvåsen? De går jo på Hånes skole, og deler alt med Hånes. Jeg vil si Slettheia og Tinnheia. 

Anonymkode: 026a6...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva menes med ghetto, innvandrernabolag?

I så fall er det vel spesielt Saupstad i Trondheim, ellers bor de vel sånn rundt om kring i byen med unntak av Steinberget langs Nidelva og Singsaker. Resten av bydelene er helt vanlige, og har variert sammensetning..

Hvis ghetto betyr utrygt, er det jo white-trash blandingsmisbrukere i kommunale leiligheter i de sentrumsnære bydelene Buran, Lamoen, Ila, osv.

Anonymkode: 11c80...c6a

Det er vel et definisjonsspørsmål. Jeg har alltid tenkt at det er et område som er sosialt belastet.

Store norske leksikon bruker denne definisjonen: Ghetto er et begrep som brukes om bydeler der en bestemt folkegruppe, som ellers er i mindretall, dominerer, og hvor de lever mer eller mindre isolert og i dårlige kår. (https://snl.no/ghetto)

Dersom man legger definisjonen fra Store Norske Leksikon til grunn, fremstår det jeg skrev tidligere i tråden ganske usympatisk…

Basert på den definisjonen vil jeg si at det ikke er noen områder i Oslo som kvalifiserer til å kalles «ghetto». 

Anonymkode: 3c75f...f9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghetto i den lille steinrøysa Norge? Hahaha. Mange her har ikke reist mye utenlands og sett ekte ghettoer. 

Anonymkode: 13a3c...681

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 7.12.2022 den 21.17):

Nå er det ikke navn på land men steder 

Mente nok stater/steder. 😊

Anonymkode: cc409...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 7.16):

Vi bor visst i samme by :)

Anonymkode: a3ce9...55e

AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 22.37):

Kambo og skredderåsen

Anonymkode: 85325...1dd

Er det fortsatt ghetto? Syns det tok seg opp etter 2010… Storgata var ganske ghetto, og området bak verftet hele veien opp til gimleveien på jeløya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 20.33):

Hva med Lauvåsen? De går jo på Hånes skole, og deler alt med Hånes. Jeg vil si Slettheia og Tinnheia. 

Anonymkode: 026a6...312

Hånes-ghettoen? 😂 Det er det virkelig ikke. Boligprisene på Hånes er høye, og det et veldig populært område å bo i. 

Anonymkode: b2e4f...a93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det ghetto i Nordre Follo eller stopper den ved Holmlia?

Trygdebeistet har jo flyttet til Vevelstadåsen, og på Siggerud er vel ikke alt helt på stell?

Anonymkode: 35bab...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...