Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er manuellterapeut og for tiden delvis arbeidsledig. Jeg har en plage/skade jeg ville han skulle se på, men han vil ikke. Påstår han ikke kan så mye om dette, at han ikke vil behandle familie osv. Jeg synes det er helt absurd at jeg skal betale for å gå til en annen person med samme kvalifikasjoner for å finne ut av om dette er noe som må følges opp. Økonomien er stram fra før fordi han får dagpenger, og en konsultasjon koster jo 800++. Er henvist offentlig slik at jeg bare kan betale egenandel, men første ledige time var ikke før om en måned, vurderer derfor å gå privat først siden smertene plager meg. Hva i alle dager handler dette om fra mannens side?

Anonymkode: 95c1d...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han påstår at han ikke kan så mye om det, så er det en veldig god grunn til å be deg gå til en annen... 

Anonymkode: 6e75c...49e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når han påstår at han ikke kan så mye om det, så er det en veldig god grunn til å be deg gå til en annen... 

Anonymkode: 6e75c...49e

Han jobber med helt identiske problemstillinger hos noen av sine pasienter, så det vet jeg ikke stemmer. Han tar i mot henvisninger om pasienter med nøyaktig samme spørsmål.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

han ikke vil behandle familie

Dette er jo en god grunn. At han ikke ønsker den rolleblandingen er veldig forståelig. 

Anonymkode: b48d2...c3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når dere har så stram økonomi pga at han er delvis arbeidsledig synes jeg det er noe pussig og til dels urimelig at han ikke vil sjekke deg og på den måten spare dere for ytterligere utgifter. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er jo en god grunn. At han ikke ønsker den rolleblandingen er veldig forståelig. 

Jeg hadde aldri sendt partneren min til noen andre om jeg kunne hjelpe til selv. Sender ikke bilen min på verksted når mannen min er bilmekaniker heller. Han handler ikke på Plantasjen hvis jeg driver en blomsterbutikk. 

I et forhold hjelper man hverandre, så enkelt er det. En partner er ikke rolleblanding, resten av familien, greit nok. 

Anonymkode: 7d91c...edf

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan det være at han rett og slett ikke føler seg kompetent til å følge opp dine plager, og at han i så måte er redd for å gjøre med skade enn nytte?

Kan kjenne det igjen selv fra egen familie som ønsker juridisk hjelp, men jeg er ikke komfortabel eller kompetent til å bevege meg utenfor eget fagdomene. Nå vet jeg ikke presist hva en manuellterapaut gjør, men vil jo anta at de har ulik spesialisering?

Skrevet
c_buk skrev (3 minutter siden):

Kan det være at han rett og slett ikke føler seg kompetent til å følge opp dine plager, og at han i så måte er redd for å gjøre med skade enn nytte?

Kan kjenne det igjen selv fra egen familie som ønsker juridisk hjelp, men jeg er ikke komfortabel eller kompetent til å bevege meg utenfor eget fagdomene. Nå vet jeg ikke presist hva en manuellterapaut gjør, men vil jo anta at de har ulik spesialisering?

Nei, de jobber med det meste, veldig lite spesialisering (annet enn interesse). 

Det hadde forsåvidt vært greit om han undersøkte og fant at dette var antakeligvis en skade/et problem han ikke har kompetanse til å behandle. Det hadde jeg forstått. Men han vil jo ikke undersøke, så han vet ikke hva plagen er, annet enn at jeg uttrykker at jeg har smerter og at jeg klager over at jeg ikke kan gjøre sånn og sånn på trening og at jeg ikke vet hvor mye jeg tør å belaste siden jeg ikke vet hva problemet er. Jeg vet jo ikke hva det er selv heller.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mannen er manuellterapeut og for tiden delvis arbeidsledig. Jeg har en plage/skade jeg ville han skulle se på, men han vil ikke. Påstår han ikke kan så mye om dette, at han ikke vil behandle familie osv. Jeg synes det er helt absurd at jeg skal betale for å gå til en annen person med samme kvalifikasjoner for å finne ut av om dette er noe som må følges opp. Økonomien er stram fra før fordi han får dagpenger, og en konsultasjon koster jo 800++. Er henvist offentlig slik at jeg bare kan betale egenandel, men første ledige time var ikke før om en måned, vurderer derfor å gå privat først siden smertene plager meg. Hva i alle dager handler dette om fra mannens side?

Altså, det er bare tøv at han ikke kan behandle familie. Jeg er jurist, og hjelper selvfølgelig mannen og familien med eventuelle klager på vedtak, skilsmisseoppgjør osv. Mannen er snekker, og han har bygget hjemmekontor til meg. Så det han sier er bare tøv. Han gidder ikke å hjelpe deg. 

Anonymkode: f2ea1...e93

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, de jobber med det meste, veldig lite spesialisering (annet enn interesse). 

Det hadde forsåvidt vært greit om han undersøkte og fant at dette var antakeligvis en skade/et problem han ikke har kompetanse til å behandle. Det hadde jeg forstått. Men han vil jo ikke undersøke, så han vet ikke hva plagen er, annet enn at jeg uttrykker at jeg har smerter og at jeg klager over at jeg ikke kan gjøre sånn og sånn på trening og at jeg ikke vet hvor mye jeg tør å belaste siden jeg ikke vet hva problemet er. Jeg vet jo ikke hva det er selv heller.

I så fall er jeg like forundret som deg :) Det høres bare rart ut. 

Kanskje han selv mener han er dårlig i jobben sin og tenker at det snilleste er å ikke utsette deg for hans inkompetanse 😄. Vet ikke om det var spøk eller alvor fra min side.

Uavhengig av den økonomiske situasjonen du beskriver synes jeg jo det er utrolig rart å ikke hjelpe partneren sin etter sine fulle evne. 

Tillegg: Er nok enig med innlegget ovenfor. Høres ut som han bare ikke gidder å hjelpe deg.

Endret av c_buk
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så da kan ikke en snekker hjelpe med å bygge stall til kjerringa, en bilmekaniker kan ikke skru på kompisens eller bestefarens bil, en jurist kan ikke hjelpe sin mann eller sine barn med å klage på offentlige vedtak, en barnehageassistent kan ikke passe sine småsøsken osv?

Greia er at kjerringa har vondt, og det er en måned ventetid på behandling. De har stram økonomi, så det er idiotisk å bruke 800 kroner på noe man kan gjøre gratis hjemme. 

Anonymkode: f2ea1...e93

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Delvis arbeidsledig manuellterapaut som ikke gidder å hjelpe deg, han høres litt tafatt ut? 

Anonymkode: 7dad9...42a

• Liker 3
Skrevet

Det hadde jeg reagert veldig på, man hjelper jo hverandre i et parforhold!?

• Liker 2
Skrevet

Dette kan da bare være latskap. Er han en kverulant ellers? noen elsker å være vanskelige…mer enn de elsker partneren sin også🫢

Anonymkode: 129cd...ed7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...