AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 🤦🏼♀️ ja, som overskriften sier. Var så ivrig etter å ha fått drømmejobben at jeg ikke ville være vanskelig å sa at lønna var grei. Nå ser jeg på andre lignende stillinger rundt i kommunen, som har opplyst lønnen i annonsen, at jeg kunne ha gått opp ca 50 000. Kan man på noen måte forhandle nå eller om noen måneder? Eller er løpet kjørt? Kommunal stilling. Anonymkode: 6069c...dc4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Du venter til neste lønnsforhandling. Det tar seg særdeles dårlig ut å begynne å klage på lønnen umiddelbart etter du begynner. Anonymkode: 0bce9...4d0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 I staten skal arbeidsgiver vurdere lønnsinnplasseringen din innen 12 mnd etter ansettelse. Sjekk om det er noe lignende i kommunen. Ellers kan du ikke komme og sutre om lønn nå…. Du må enten vente til neste års lønnsforhandlinger, eller få en annen jobb og bruke det lønnstilbudet til å få mer lønn (eller slutte, hvis du ikke får det). Anonymkode: 4d33c...3bf
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Hvilken kommune/tariffområde? Slike ting reguleres av avtalteverk Anonymkode: 0a8e1...7a1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Innen de første 12 mnd kan du påklage lønnen! Ta en samtale med lederen din og vis eksemplene. Evt. vent til neste lønnsoppgjør og skriv et tydelig og begrunnet lønnskrav da. Anonymkode: fa530...102
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå