Gå til innhold

Alternativer til Tibber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo mange av oss som har fått en gigaregning av Tibber nå i desember. Som da er faktura for november, samt estimering for halve desember. 

Det er ubehagelig å ha så lite kontroll over beløpet på strømregningen føler jeg, men samtidig så er jeg veldig forbøyd med appen til Tibber. Vi bruker denne appen til å smart styre huset og lading av bil. 

Finnes det noen gode alternativer der ute? 

Anonymkode: d5225...6a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I prinsippet alle andre som tilbyr spotpris med lite påslag.

LOS har fått god omtale av mange.

Motkraft.no er en annen.

Anonymkode: 88dcb...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aksepterer motvillig tibber fortsatt. Denne forhåndsfaktureringen er selvsagt irriterende, men det er uansett strøm man må betale for. Årsaken til at jeg blir i tibber enn så lenge er appen deres. Det er ingen andre som er har noe tilsvarende, ikke i nærheten en gang. Må jo huske på at så lenge prisene holder seg jevnt høye, så vil ikke man få slike "sjokk" før prisen plutselig går ned en måned, for så å gå opp igjen. I Januar trekkes jo hele dette forskuddsbeløpet fra fakturaen og så blir man fakturert for stipulert forbruk i januar. Det ligger vel an til at det vil være omtrent det samme som i desember. Så gjennom vinteren tror jeg vi fra nå av vil få jevnt høye fakturaer, og det ville vi hatt uten forskuddsbetalingen også.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fjordkraft forvaltning høres bra ut på papiret, men har lite til overs for fjordkraft, og det kan være ugler i mosen i utregninger som gjør at det ikke er så bra som det fremstår som .

Anonymkode: 34115...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://nte.no/strom/avtaler/webspot/

dette er det eneste tilbudet man noengang får på strøm, du får ganske enkelt markedsbudsjettet i rabatt fra en kraftprodusent uten mellomledd.

fylkeseid

Anonymkode: b39b5...604

Lokketilbud. Avtalen er over etter 12 måneder, og da går man automatisk tilbake til vanlig spot med 5-6 øre påslag. For å få tilbudet på nytt, må man være kunde hos noen andre enn NTE i mer enn 12 måneder. Er jo noen hudringser å spare, men orker ikke alt styret med byttinga frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes fjordkraft forvaltning høres bra ut på papiret, men har lite til overs for fjordkraft, og det kan være ugler i mosen i utregninger som gjør at det ikke er så bra som det fremstår som .

Anonymkode: 34115...79b

Stoler ikke ett sekund på de kjeltringene. I likhet med f.eks. Agva. Banditter hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lokketilbud. Avtalen er over etter 12 måneder, og da går man automatisk tilbake til vanlig spot med 5-6 øre påslag. For å få tilbudet på nytt, må man være kunde hos noen andre enn NTE i mer enn 12 måneder. Er jo noen hudringser å spare, men orker ikke alt styret med byttinga frem og tilbake.

Lokketilbud sier vel at den avtalen du flyttes til er dårlig, den er litt dårligere en det billigste du får i dag. Ville selvfølgelig byttet etter 12måneder

jeg sparte 600kr på 30min jobbing skattefritt men har også stor enebolig med stort forbruk

Anonymkode: b39b5...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er appen jeg vare ute etter. 

ikke bare hvem som har gode avtaler. 

Ser ut som vi må bli i tibber da 😵💫

Anonymkode: d5225...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske at hovedgrunnen til å være i Tibber er strøm/varmestyringen som man får. Ingen andre leverandører har dette fullintegrert mot strømpris. Enkelte har smartlading, men ingen andre meg bekjent har resterende.

Anonymkode: 477e3...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordkraft er et jævelselskap med sjeldent mange skrekkhistorier på seg. En selger ringte meg også en gang og påstod bastant at hans tilbud var billigst - variabel drittavtale som ikke dukker opp i topp 50 en gang. Nei, nei og atter nei til Fjordkraft!

Vi er lojale tibber-kunder så langt. Men denne måten å fakturere på er elendig og irriterende. Kun appen som holder oss igjen.

Anonymkode: e382d...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går over fra Tibber til nytt strømselskap i morgen. Sa fra meg angreretten ved bytte. Jeg har valgt Vibb. De har også gjennomfakturering med min nettleverandør. Ikke utslagsgivende for valget mitt.  0 påslag.  Hos Tibber betalte jeg 1 øre/kwt pluss månedsavgift på 35 kr. Hos Vibb må jeg betale 39 kr måneden for å ha tilgang på alle funksjonalitetene. Gjenstår å se om jeg synes appen deres er bra. Har brukt Tibber sin app daglig. Hadde blitt Hos Tibber om jeg slapp forskuddsfakturering eller valgt forfallsdato en av de første dagene i måneden. 5. hadde vært ypperlig for meg. 

Anonymkode: cd094...127

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stoler ikke ett sekund på de kjeltringene. I likhet med f.eks. Agva. Banditter hele gjengen.

Du betaler enorme summer for at Fjordkraft skal forvalte strømmen din

Folk rapporterer at de sparte 10 øre per kWh, merk deg at i teorien kan de også tape store summer.

Det er 3mnd oppsigelsestid på avtalen og 500kr i bruddgebyr, du binder deg altså til Fjordkraft i 3 mnd med avtalen.

Påslaget er på hele 6 øre per kWh og de har 49 kr /mnd i fastbeløp.

Jeg vil si det beste du gjør nå er å gå for Vibb: https://vibb.no/ du får hele tre års prisgaranti der du slipper å tenke på å bli overført til en annen avtale og selvsagt ingen bindingstid. Hvis du vil ha "App+" appen deres så  koster den 39 kr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (25 minutter siden):

Du betaler enorme summer for at Fjordkraft skal forvalte strømmen din

Folk rapporterer at de sparte 10 øre per kWh, merk deg at i teorien kan de også tape store summer.

Det er 3mnd oppsigelsestid på avtalen og 500kr i bruddgebyr, du binder deg altså til Fjordkraft i 3 mnd med avtalen.

Påslaget er på hele 6 øre per kWh og de har 49 kr /mnd i fastbeløp.

Jeg vil si det beste du gjør nå er å gå for Vibb: https://vibb.no/ du får hele tre års prisgaranti der du slipper å tenke på å bli overført til en annen avtale og selvsagt ingen bindingstid. Hvis du vil ha "App+" appen deres så  koster den 39 kr mnd.

Vibb skal ha 1000kr for «oss»-brikken i TILLEGG til 9kr i mnd for å kunne bruke den… det er grådige greier, kun for at man skal kunne se sanntid i appen. Og appen deres er ikke like bra som Tibber sin. Jeg er så trist over at Tibber håndterer dette på en så elendig måte. Må jo bytte jeg å, men liker ikke måten Vibb driver heller

Anonymkode: a9c15...528

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vibb skal ha 1000kr for «oss»-brikken i TILLEGG til 9kr i mnd for å kunne bruke den… det er grådige greier, kun for at man skal kunne se sanntid i appen. Og appen deres er ikke like bra som Tibber sin. Jeg er så trist over at Tibber håndterer dette på en så elendig måte. Må jo bytte jeg å, men liker ikke måten Vibb driver heller

Anonymkode: a9c15...528

Vibb har i det minste Glitre Energi bak seg og flere «kraft»-kommuner fra Agder-området så du kan være trygg på etterfakturering. De er også i samme konsern som LOS, en aktør som flere stoler på.

Jeg tenker ikke primært på Oss-brikken når jeg anbefalte tilbudet. Det er dessverre ikke mange alternativer med lignende løsninger, man kan prøve f.eks. elkompis eller elekt?

Endret av Gjest5656
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...