Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julegaver til max 50 kr. Hva kan jeg kjøpe? Sett på godterrier, men hva er fint nok å gi i julegaver? 

Anonymkode: c641a...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo akkurat det, jeg skjønner at ikke alle har flust med penger å kjøpe gaver for, men når man setter beløpsgrensen så langt ned som 50 kr, er det vanskelig å finne noe ordentlig. Det kan lett bare bli noe ræl mottakeren verken trenger eller vil ha. Da hadde det kanskje vært bedre å la være å gi gaver, kanskje heller gjøre noe hyggelig sammen.

Billig sjokolade og godteri får du så å si overalt nå, men hvis du skal ha noe luksuriøst, må du nok godt over 50 kr.

Hva med sokker eller håndkrem?

Eller kan du kjøpe noen sett/flerpakninger av noe slag og dele opp innholdet?

Skrevet

Er det rart klimaet går til helvete, når gavebonanzaen til og med skal omfatte kollegaer (!!) og man må finne på noe ræl bare for å gi noe? Jesus. 

Hilsen dame med 7 ulike håndkremer jeg ikke tåler i badehylla, fordi folk på død og liv skal gi "en liten ting" til gud og hvermann. 

Anonymkode: 1f8e1...0c9

• Liker 4
Skrevet
ti10 skrev (3 minutter siden):

Det er jo akkurat det, jeg skjønner at ikke alle har flust med penger å kjøpe gaver for, men når man setter beløpsgrensen så langt ned som 50 kr, er det vanskelig å finne noe ordentlig. Det kan lett bare bli noe ræl mottakeren verken trenger eller vil ha. Da hadde det kanskje vært bedre å la være å gi gaver, kanskje heller gjøre noe hyggelig sammen.

Billig sjokolade og godteri får du så å si overalt nå, men hvis du skal ha noe luksuriøst, må du nok godt over 50 kr.

Hva med sokker eller håndkrem?

Eller kan du kjøpe noen sett/flerpakninger av noe slag og dele opp innholdet?

Skulle gjerne droppa det ja. Men er det bedre å få ett par sokker? 

Forslag til sett, flerpalninger man kan dele opp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det rart klimaet går til helvete, når gavebonanzaen til og med skal omfatte kollegaer (!!) og man må finne på noe ræl bare for å gi noe? Jesus. 

Hilsen dame med 7 ulike håndkremer jeg ikke tåler i badehylla, fordi folk på død og liv skal gi "en liten ting" til gud og hvermann. 

Helt enig med deg. Er helt ny i jobben så føler ikke jeg kan gå i mot. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig, forbanna folk som driver å kjøper ting unødig.

Vi stoppet gavegalskapen i vår familie for over 10år siden, kjøper kun ting etter behov. Minst mulig, helst brukt.

Folk er helt ødelagt i hodet sitt når det kommer til gaver og ting som de skal ha, må ha det siste. Gleden skal være materialismen.

Anonymkode: 4f76b...400

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig med deg. Er helt ny i jobben så føler ikke jeg kan gå i mot. 

Joda, ikke vær en feiging som kuer seg. Ta egne valg i livet! :) 

Skrevet

Kjenner jeg er glad vi ikke har dette opplegget på min arbeidsplass. 
Hadde vi hatt det så måtte vi hatt mange gaver hver dag. Vi er over 900 ansatte.

Anonymkode: 8cac8...6b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joda, ikke vær en feiging som kuer seg. Ta egne valg i livet! :) 

Hva betyr "feiging som kuer seg"? Er det et ordtak du har diktet opp selv?

Anonymkode: 3dc2c...273

Skrevet

Hvor mange skal du kjøpe til, er det menn, damer eller begge kjønn?

Anonymkode: f5ad8...d9d

Skrevet

Vi kjøper kun spiselige gaver til hverandre. 

Alt er fint nok. Melkesjokoladehjerter er helt innafor.

og du må ikke være med om du ikke har lyst. Alle har et valg! 

Anonymkode: 6d3a0...ed2

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor mange skal du kjøpe til, er det menn, damer eller begge kjønn?

Anonymkode: f5ad8...d9d

Damer. 7 stykker 🙂

Skrevet

Sjokolade frå daglegvarebutikken er heilt innafor, smil t.d. eller sjokoladehjerte, om du vil slå på stortromma, mokkabønner 🍫 men ikkje 200 g plate, det er for stort igjen sjølv om prisen er rett. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skulle gjerne droppa det ja. Men er det bedre å få ett par sokker? 

Forslag til sett, flerpalninger man kan dele opp?

Tja, vi er jo alle forskjellige, men jeg ville personlig heller hatt et par sokker jeg faktisk kan bruke enn en eller annen glorete julepynt som er rasket med i forbifarten.

Men problemet er jo at det er vanskelig å få noe ordentlig til den prisen, så da tenker jeg at mottakerne kanskje ikke bør være så kjempekresne.

Tja, jeg vet ikke hvor mange kolleger det er snakk om eller kjønn, men hva med noen sånne velværesett som man får i gavepakninger overalt nå? Både Vita, Cubus og alle apotekene har jo sånne nå. Ellers så mener jeg fremdeles at sokker i julegave ikke er noen tragedie ;) Spesielt hvis det er til menn, da er det vanskelig å finne flerpakninger som inneholder noe nyttig til den prisen.

Ellers har de jo mye forskjellig småtteri på Normal.

Kanskje et lite griseflaxlodd kan legges ved? De koster 10 kr pr.stk.

Skrevet
DMS skrev (2 timer siden):

Sjokolade frå daglegvarebutikken er heilt innafor, smil t.d. eller sjokoladehjerte, om du vil slå på stortromma, mokkabønner 🍫 men ikkje 200 g plate, det er for stort igjen sjølv om prisen er rett. 😅

ti10 skrev (1 time siden):

Tja, vi er jo alle forskjellige, men jeg ville personlig heller hatt et par sokker jeg faktisk kan bruke enn en eller annen glorete julepynt som er rasket med i forbifarten.

Men problemet er jo at det er vanskelig å få noe ordentlig til den prisen, så da tenker jeg at mottakerne kanskje ikke bør være så kjempekresne.

Tja, jeg vet ikke hvor mange kolleger det er snakk om eller kjønn, men hva med noen sånne velværesett som man får i gavepakninger overalt nå? Både Vita, Cubus og alle apotekene har jo sånne nå. Ellers så mener jeg fremdeles at sokker i julegave ikke er noen tragedie ;) Spesielt hvis det er til menn, da er det vanskelig å finne flerpakninger som inneholder noe nyttig til den prisen.

Ellers har de jo mye forskjellig småtteri på Normal.

Kanskje et lite griseflaxlodd kan legges ved? De koster 10 kr pr.stk.

Takk! Fikk noen ideer nå! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...