Gipetto Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Lillesøster på ett år og fire mnd hylgriner hver morgen når hun våkner. Hun deler rom med storesøster på tre år, som igjen gjør at lillesøster vekker storesøster.. Hun hyler og gråter sånn at hun blir helt skjelven 😬 noen som har vært borti lignende, evt. som har tips til hva vi kan prøve så hun ikke skal hylgrine sånn? Spiser fortsatt på natt så gråter ikke fordi hun er sulten, er ett lite lys inne på rommet etter storesøster sitt ønske så kan ikke være at det er mørkt. Hun har både bamse og sutt tilgjengelig i senga.. Har tenkt litt på om det kan hjelpe å f.eks ha en flaske vann og en leke eller to liggende i sengen til hun våkner så hun blir avledet og vi rekker å hente hun før storesøster våkner. Kjenner det begynner å bli tungt å våkne til hylgrining HVER morgen nå, storesøster gråter også når hun blir vekt for hun er jo ikke litt ferdig å sove engang.. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Ville ikke latt de dele rom når de forstyrrer hverandre sånn.. Anonymkode: e9b46...6f4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Vi brukte babycall så hørte at hun var våken før hun ble lei seg. Nå roper hun når hun er våken, som hei nå kan du hente meg altså😆 Anonymkode: 3c1f1...288
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Vår 1-åring gjør også dette, så jeg spurte barnepsykolog som sier det er ganske vanlig at de gråter når de våkner. Anonymkode: ece45...58f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Hun er så liten at hun bør dele rom med dere, ikke storesøster. Anonymkode: 9fe1a...222 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Ja, dette lurte jeg også på. Begge mine gråt av fulle lunger når de våknet. Er det SÅ fælt å våkne? Anonymkode: 7d422...c4b
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2022 Surriball skrev (1 time siden): Sove med dere en periode? Dette har vi prøvd, men hun finner ikke roen i vår seng..
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville ikke latt de dele rom når de forstyrrer hverandre sånn.. Anonymkode: e9b46...6f4 Hva om man ikke har noe valg? Vi har to soverom.
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi brukte babycall så hørte at hun var våken før hun ble lei seg. Nå roper hun når hun er våken, som hei nå kan du hente meg altså😆 Anonymkode: 3c1f1...288 Bruker selvfølgelig babycall, men det tar to sekunder fra hun våkner til det er full hyling.
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er så liten at hun bør dele rom med dere, ikke storesøster. Anonymkode: 9fe1a...222 Hvorfor? Så du mener at både lillesøster og vi foreldre skal sove minimalt på natten fordi hun er "liten"?
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #12 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dette lurte jeg også på. Begge mine gråt av fulle lunger når de våknet. Er det SÅ fælt å våkne? Anonymkode: 7d422...c4b Storesøster gråter faktisk også når hun våkner, men hun går ut av rommet i det minste først.. 😅
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #13 Skrevet 7. desember 2022 Hvordan sover hun ellers på natten da? Å hvorfor spiser hun om natten enda? Må jo være bedre å ha henne på deres rom, så hun ikke vekker søster… Anonymkode: 33f7a...c62
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #14 Skrevet 7. desember 2022 Har hørt noen mener det kan ha sammenheng med at de ikke har sovet nok og våkner "trøtte" eller "desorientert" og at en ting man kan prøve er å legge barnet 5 min tidligere hver kveld, helt til man er oppe i en halvtime eller time, og se om det utgjør noen forskjell. Kan også være seperasjonsangst, men det må nok bare gå seg til. Anonymkode: 033fd...669
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #15 Skrevet 7. desember 2022 Helt normalt at unger våkner og hylgriner. Kan dere ikke ha sengen hennes inne på deres rom? Hadde aldri orket å dele seng med en halvannetåring, men dere får vel plass til sprinkelseng på deres rom? (vi ofret både kleskap og nattbord for å kneke inn seng) Anonymkode: 58e05...1e2
Nassenøff Skrevet 7. desember 2022 #16 Skrevet 7. desember 2022 Sett sprinkelsengen inn til dere å la han sove der
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #17 Skrevet 7. desember 2022 Våkner hun ca samme tid hver dag? Hva med å passe på at du står opp rett før også er du der inne sammen henne når hun våkner slik at hun ser deg/mannen og ikke våkner "alene" og blir redd. Min på 2 var litt slik, men vi har rom rett over med dørene over så jeg sier bare "mamma er her, jeg kommer" og han svarer "ok" og roer seg. Han trenger bare den tryggheten. Våkner jeg ikke begynner han å gråte. Tipper det fordi han blir redd og utrygg. Nå er jeg stort sett våken før han ( eller mannen mest) så vi er på pletten umiddelbart. Anonymkode: 2b6c9...8a5
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #18 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan sover hun ellers på natten da? Å hvorfor spiser hun om natten enda? Må jo være bedre å ha henne på deres rom, så hun ikke vekker søster… Anonymkode: 33f7a...c62 Hun sover helt fint på natten, kun våken for litt mat. Og - hun spiser på natten enda da hun har behov for det samboer snorker så vanvittig høyt at hun blir forstyrret av det, ergo kan hun ikke ligge inne på vårt rom.
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #19 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har hørt noen mener det kan ha sammenheng med at de ikke har sovet nok og våkner "trøtte" eller "desorientert" og at en ting man kan prøve er å legge barnet 5 min tidligere hver kveld, helt til man er oppe i en halvtime eller time, og se om det utgjør noen forskjell. Kan også være seperasjonsangst, men det må nok bare gå seg til. Anonymkode: 033fd...669 Hun sovner stort sett rundt 1830 (og sovner uten problem, alene), så å legge henne tidligere vil ikke være noe poeng i. Sover omtrent 12 timer ila natten.
Gipetto Skrevet 7. desember 2022 Forfatter #20 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helt normalt at unger våkner og hylgriner. Kan dere ikke ha sengen hennes inne på deres rom? Hadde aldri orket å dele seng med en halvannetåring, men dere får vel plass til sprinkelseng på deres rom? (vi ofret både kleskap og nattbord for å kneke inn seng) Anonymkode: 58e05...1e2 Nassenøff skrev (4 minutter siden): Sett sprinkelsengen inn til dere å la han sove der Som nevnt er det ikke mulighet å ha hun på samme rom som oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå