Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen/samboeren gjorde det slutt for 1,5 måned siden. En av grunnene var at jeg var utro (ikke seksuelt). Jeg var utro med noen som gav meg det jeg manglet i forholdet jeg hadde til eksen (ikke at det gjør det greit).

De første ukene etter bruddet behandlet både jeg og eksen hverandre som kjærester. Vi kysset, koste og hadde sex. Etter et par uker spurte jeg hva eksen ville. Jeg sa jeg kunne kutte kontakt med h*n jeg var utro med, for å gi forholdet en ny sjanse. Eksen ville fortsatt gjøre det slutt. 

Nå 1,5 måneder etter det "første bruddet", har jeg fortsatt kontakt med h*n jeg var utro med. Vi klikker utrolig godt, og alt er så fint når vi er sammen. I et fint øyeblikk mellom oss takket jeg ja til en utenlandstur i februar. Bare noen dager etter dette begynner eksen å vise interesse igjen, og jeg tror h*n vil prøve på nytt.

Nå sitter jeg godt inn i et dillemma... viss jeg reiser til utlandet med den nye, da er det hvertfall null håp mtp å fikse forholdet med eksen. Viss jeg avlyser turen da ødelegger det alle sjanser med den nye. Men jeg vet jo ikke om eksen faktisk ønsker å fikse forholdet. Jeg tror det mtp hvordan h*n flørter og er tilbake til å være "kjærester", men jeg vet ikke.

Jeg vet jeg har skapt dette problemet selv. Jeg vet jeg har såret, skuffet og vært egoistisk. Hva er det rette å gjøre nå? 

Anonymkode: b7c83...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem av dem har de egentlig mest lyst til å være sammen med? 

Du burde ikke være sammen med noen av dem bare fordi h*n vil det. Du skal kjenne på hva du vil selv. Og hvis den du vil være sammen med ikke vil være med deg, så skal du heller ikke løpe til den andre. Det blir i såfall bare en situasjon der du tar til takke med en person du ikke har valgt. 

Anonymkode: 02137...7a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem av dem har de egentlig mest lyst til å være sammen med? 

Du burde ikke være sammen med noen av dem bare fordi h*n vil det. Du skal kjenne på hva du vil selv. Og hvis den du vil være sammen med ikke vil være med deg, så skal du heller ikke løpe til den andre. Det blir i såfall bare en situasjon der du tar til takke med en person du ikke har valgt. 

Anonymkode: 02137...7a2

Hvis jeg og eksen hadde klart å løse alle problemene vi hadde, så hadde jeg valgt h*n. Er bare ekstremt usikker på om det lar seg gjøre. Vi passer ekstremt bra på de fleste punkter. De punktene som mangler gjør alt vanskelig og toxic. Det virker som om vi ødelegger hverandre i lengden. Vi er forskjellige.

Med den nye er det foreløpig ingenting som mangler, annet enn at jeg holder tilbake pga. eksen. Om jeg hadde visst at det aldri vil funke med eksen, så er dette noe jeg ønsker å utforske.

-Ts

Skrevet

Vet han nye at du holder/holdt på med eksen samtidig som du var emosjonelt utro med han?

Tror ikke du skal regne med at dere klarer å ordne opp i alle problemene om dere har et toxic forhold. Men vær også oppmerksom på at det nye forholdet lett kan bli toxic når hvetebrødsdagene er over og hverdagene kommer. Med mindre du er 120% oppmerksom på dine feil i forholdet med eksen, og klarer å rette de feilene i deg selv

Anonymkode: ae9a6...643

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet han nye at du holder/holdt på med eksen samtidig som du var emosjonelt utro med han?

Tror ikke du skal regne med at dere klarer å ordne opp i alle problemene om dere har et toxic forhold. Men vær også oppmerksom på at det nye forholdet lett kan bli toxic når hvetebrødsdagene er over og hverdagene kommer. Med mindre du er 120% oppmerksom på dine feil i forholdet med eksen, og klarer å rette de feilene i deg selv

Anonymkode: ae9a6...643

Ja, h*n nye vet det og sa h*n ikke ville vente for alltid. Men h*n vet ikke at eksen har begynt å endre holdning etter at det ble slutt.

Jeg har en del jeg må rette opp i, i meg selv. Jeg tror det hadde blitt lettere å rette opp i mine egne feil dersom min fremtidige partner hadde vist forståelse, fremfor å bagatellisere følelsene mine

Skrevet

Du bør kutte kontakten med begge to og være alene og finne ut hvem du selv er og hva du vil før du tenker på å skulle gå inn i noe forhold igjen.

Å "safe" med to fordi du har angst for å være alene kommer det i hvert fall ikke noe godt ut av.

Anonymkode: 9d4a8...451

Skrevet

Det er jo en grunn til at du endte opp med å være utro i utgangspunktet. 

Jeg tror at om du nå tar eksen tilbake, skal dere begge to jobbe kjempehardt med forholdet for at det skal fungere i lengden. Sannsynligvis sklir det raskt tilbake i den samme tralten som gjorde at du ble dratt mot utroskap. Han virker kanskje som han har endret seg nå, kan hende han oppriktig ønsker det også, men sannsynligheten for at dette er en kortvarig endring er ganske stor. 

Om du egentlig tenker at dere ikke er bra for hverandre, bør du vurdere å gjøre dere begge den tjeneste å være såpass ærlig om det, slik at dere begge kan finne en dere er mer kompatibel med i fremtiden. 

Skrevet

Siden du er såpass åpen for å utforske videre med den du var utro med så syns jeg ikke forholdet med eksen din er liv laga. Hadde du virkelig elsket eksen hadde du ikke klart tanken på å ha kontakt og dra på ferie med den som er grunn til bruddet. 

Anonymkode: edc3c...900

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...