Gå til innhold

Gi gaver til veldedighet, innpakning.

Blåttvann

Anbefalte innlegg

Jeg ser at veldig mange pakker inn gavene de gir til veldedighet, men det virker ikke som folk vet at de veldedige organisasjonene river av papiret og pakker inn gavene i nytt papir.

Folk bruker også fine gavebånd og skriver gavelapper som de fester på. Det beste hadde vært om man la gavene i poser eller pakket i avispapir, slik at det var lett å gjenvinne for den veldedige organisasjonen. At det må pakkes inn for at det ikke skal bli totalt kaos ved innsamling skjønner jeg.

Men vet ikke folk at gavene blir åpnet og kontrollert?

Dette er sløs med papir og plast. Skal vi ikke snart begynne å ta slike ting på alvor? Folk hadde i tillegg spart både tid og penger, så det ville vært vinn-vinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåttvann skrev (3 timer siden):

Jeg ser at veldig mange pakker inn gavene de gir til veldedighet, men det virker ikke som folk vet at de veldedige organisasjonene river av papiret og pakker inn gavene i nytt papir.

Folk bruker også fine gavebånd og skriver gavelapper som de fester på. Det beste hadde vært om man la gavene i poser eller pakket i avispapir, slik at det var lett å gjenvinne for den veldedige organisasjonen. At det må pakkes inn for at det ikke skal bli totalt kaos ved innsamling skjønner jeg.

Men vet ikke folk at gavene blir åpnet og kontrollert?

Dette er sløs med papir og plast. Skal vi ikke snart begynne å ta slike ting på alvor? Folk hadde i tillegg spart både tid og penger, så det ville vært vinn-vinn.

Der jeg gir julegave får man beskjed om å pakke inn og skrive hva som er inni på en lapp som ikke er festet til pakken, det virker ikke som de pakker om da? Det må jo gis beskjed i så fall, om at det må gjøres annerledes? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det gitt beskjed om at det ikke skal pakkes inn. Det er fordi de tidligere har opplevd at folk har gitt søppel, pakket inn brukte kondomer, brukte, møkkete klær osv. Det er ikke noe særlig for en unge å åpne fra mamma og pappa på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa blomst skrev (På 7.12.2022 den 15.10):

Her er det gitt beskjed om at det ikke skal pakkes inn. Det er fordi de tidligere har opplevd at folk har gitt søppel, pakket inn brukte kondomer, brukte, møkkete klær osv. Det er ikke noe særlig for en unge å åpne fra mamma og pappa på julaften.

Det er så fælt at folk kan være sånn

Anonymkode: e7cc4...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...