AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hei Først og fremst: Har bestilt time hos veterinær førstkommende fredag. Spør etter andres erfaringer Tispa mi på 4 år har begynt å klø seg mye, og slikker mye på potene sine. Har lagt merke til at hu har fått sår med skorpe inni armhulene, noen langs bena og inne i ørene. Hun har ikke fått nytt for og har aldri gjort dette før. Skal nevnes at vi går en del tur i skogen, er innom hundeparken og bor på gård. Noen som har vært borti lignende? Kan dette være typ midd/lopper eller noe, hvordan ser man evt om det er det? Takk for svar Anonymkode: 32a2a...ee3
Troyamin Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Hva slags rase er det og har du spurt oppdretteren om det ligger allergier på linjene? 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Det kan være allergi, eksem, sopp osv. Et tips kan væte å tørke av henne godt på labbene når du kommer inn. Bruker du sele? Hvordan sitter den? Tenkte om den er for kort og gnisser i armhulene. Kylling er en versting om det kan være snakk om allergi, så du kan prøve å se om det blir bedre ved å holde hun unna det. Se på ingridenslista da de gjerne putter kylling i mye. Anonymkode: e24bd...2aa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Mistenker veterinær øremidd kan de ses med mikroskop. Lopper er brune/sorte og kan lettere oppdages, men da hadde du nok fått bitt også. Jeg oppdaget lopper på min rundt haleroten og på innsiden av lårene. Det var lett å se da hun er hvit. Min hadde mye problem med ørene som liten og er litt sensitiv den dag i dag. Merker hun slikker seg mye på potene når det er fuktig ute, så mye at potene blir farget rød brun fra spyttet. Nå når det er kaldere og ikke så vått er labbene fine og hvite og ser hun ikke slikker seg så mye lenger. Spør gjerne om dette på facebook i hundegrupper / gruppe for rasen din da vil du få tips av andre med lignende erfaring av samme problem eller rase. Anonymkode: e24bd...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå