Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Hva tenker dere om en førsteklassing går hjem etter skolen med storebror på 8 år?

Er 10 min rett vei, men de krysser innkjørsler. 
De går i 1 og 3. klasse.

Endret av Queen94
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare flott. Selvstendige barn er barn som gjør det bra og som er trygge.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

For en flott storebror, som passer på lillebror. Det tenker jeg.

Skrevet

Så flink og snill storebror😊

Skrevet

Null problem!

Anonymkode: 5ce44...3d1

• Liker 2
Skrevet

Så det er ok og ikke noe galt? 

• Hjerte 1
Skrevet

Barna mine vil ikke være ute på Sfo i flere timer etter skolen, de vil heler hjem og slappe av. Men har ikke helt turt å la de gå hjem alene. 

• Hjerte 1
Skrevet

De har vel lært seg noenlunde trafikkvett når de er 6 og 8 år? 

Anonymkode: 50681...bf4

• Liker 3
Skrevet

Har du mulighet til å gå bak dem en gang for å se hvordan det går? Jeg tenker at det går nok bra, så lenge det er fin vei og det ikke råkjøres der. Pleier de å være venner? Mellom mine 2 yngste er det 4 år, men de har aldri kunnet gå sammen da de bare kranglet. Så veldig bra hvis dine kan det!

Anonymkode: a95d9...52f

Skrevet
Queen94 skrev (29 minutter siden):

Så det er ok og ikke noe galt? 

Selvfølgelig er det ok å la barna gå hjem alene når skoleveien er trygg! 

Anonymkode: 4b8d1...ceb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Mine på 6 og 8 tar buss hjem etter skolen og må når de kommer hjem krysse E6. Dette går helt fint, har sett de noen ganger når jeg har vært hjemme når de kommer, og de er veldig bevisste på å vente på trafikken. 

Anonymkode: 00a46...3b0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt supert, sunt for begge å få litt ansvar, man kan ikke leve etter alle worst case scenarioer hele tiden, vi lager en ubrukelig neste generasjon uten mammaer som deg :) 

Anonymkode: 472b3...918

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Queen94 skrev (1 time siden):

Hei.

Hva tenker dere om en førsteklassing går hjem etter skolen med storebror på 8 år?

Er 10 min rett vei, men de krysser innkjørsler. 
De går i 1 og 3. klasse.

Nei. Bør være 10år før de krysser veier og har ansvaret for mindre søsken samtidg.

Anonymkode: f36bd...32d

Skrevet

Det går fint! Viktig at barn får prøve seg litt. De kjenner mestring og lærer å ta ansvar!

Anonymkode: d5d00...d0f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du mulighet til å gå bak dem en gang for å se hvordan det går? Jeg tenker at det går nok bra, så lenge det er fin vei og det ikke råkjøres der. Pleier de å være venner? Mellom mine 2 yngste er det 4 år, men de har aldri kunnet gå sammen da de bare kranglet. Så veldig bra hvis dine kan det!

Anonymkode: a95d9...52f

De er veldig flinke til å være sammen. Og det er skoleveien for veldig veldig mange barn. Rett vei ingen oppoverbakker eller mye trafikk, kun 40 sone. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine på 6 og 8 tar buss hjem etter skolen og må når de kommer hjem krysse E6. Dette går helt fint, har sett de noen ganger når jeg har vært hjemme når de kommer, og de er veldig bevisste på å vente på trafikken. 

Anonymkode: 00a46...3b0

Wow, så flinke!

Skrevet

Yngste sluttet på SFO på slutten av 1. klasse og var hjemme alene med to år eldre bror. Sluttet ikke alltid samtidig så kunne ikke gå hjem sammen. De hadde trygg vei hjem, måtte kun gå over blindvei ved huset vårt.  Yngste begynte å øve på å gå hjem selv allerede i barnehagen (også mest gangvei) mens vi kjørte hjem med tingene hennes.

For noen barn er det viktig å få være litt selvstendig.

Anonymkode: efc24...322

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kunne ikke gjort det med min 6 åring. Har en søster på 10. Hun er veldig klar, men han er ikke..

Anonymkode: 45412...e3a

• Hjerte 1
Skrevet

Både alene og sammen er helt greit. Barn har vel ikke blitt så mye mer uselvstendige enn de var før. 

Anonymkode: 0973e...ace

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...