Gå til innhold

Små barn og energidrikk. Hva er galt med folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så akkurat en 4-5 åring på bensinstasjonen som ville ha en halv liter med energidrikk! Og det fikk han jaggu! Det kan jo være helseskadelig.  

Noen av jentene i klassen til datteren min (5-klasse) hadde også med seg flere bokser med dette på overnattingsbursdag?! Vet ikke folk at det er aldersgrense på disse greine eller bryr de seg bare ikke?

Anonymkode: 6cd86...459

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelige foreldre som er så lite opplyst? går ikke an

Anonymkode: 8ccc1...4f3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tviler ikke. Folk er tjukke i huet. 

Anonymkode: 02afa...333

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er litt spesielt, man serverer liksom ikke kaffe til ungene i barnebursdag... trodde folk visste at barn ikke skal ha så mye koffein. 

Anonymkode: cb349...033

• Liker 1
Skrevet

Du gjetter alderen på et barn og legger ut innlegg her? Nydelig!

Anonymkode: 21652...1d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sagt fra. Min søster jobber på barneavdelingen, og de får ofte barn og unge inn på grunn av energidrikk. 

Fullstendig idioti!

Anonymkode: 46160...4aa

Skrevet

Ja folk er så lite opplyste. Klemmepose smoothier til baby selger som bare det også, og det er sukker i pose. Søppel. Samt ferdig middag på glass som er produsert før barnet. 

Eller yoghurt. Yoghurt som gjerne er markedsført mot barn. Men de er så fulle av sukker at 1 beger maxer ut anbefalt sukker inntak. 

Folk er lite opplyste og/eller driter i det. 

Skrevet

Det er vel de som har vokst opp med energidrikker som nå får barn, og deler sin barndom😉😉

Anonymkode: 7190e...03a

Skrevet

Hvordan er disse energidrikkene egentlig merket? 
Jeg kjenner kun til Red Bull og Battery, men det finnes vel flere typer enn dette nå? Ergo er vel sjansene til stede for at folk kan komme i skade for å uvitende gi dette til barn, med mindre boksene er godt merket?

Jeg spør fordi jeg ikke vet. 🤷‍♀️ 

Anonymkode: ebde9...07c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvis man gjetter 4-5 år så er det uansett langt unna 14 år. 

Anonymkode: 16a5e...e72

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan er disse energidrikkene egentlig merket? 
Jeg kjenner kun til Red Bull og Battery, men det finnes vel flere typer enn dette nå? Ergo er vel sjansene til stede for at folk kan komme i skade for å uvitende gi dette til barn, med mindre boksene er godt merket?

Jeg spør fordi jeg ikke vet. 🤷‍♀️ 

Anonymkode: ebde9...07c

De er ikke merket, men det er veldig få andre drikker som finnes på 0,5 l bokser. Og det pleier å stå sammen i skapene.

Ellers er det forsåvidt ikke aldersgrense på de. Jeg jobber på Kiwi og vi nekter de å kjøpe, men da går de heller og kjøper frappuccino eller iskaffe som har like mye sukker og kaffe som energidrikkene.

Anonymkode: 43f73...88e

• Liker 1
Gjest Agent smith
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er 13 års grense for å drikke energidrikk.

Tror man ser forskjell

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel de som har vokst opp med energidrikker som nå får barn, og deler sin barndom😉😉

Anonymkode: 7190e...03a

EEEh nei. Jeg er den som har drukket red bull og andre fra jeg var ganske ung, fordi faren min lot meg få når vi var i Sverige den gangen. Ikke faen om jeg hadde latt mine BARN drikke det. Kaffe drakk jeg selv fra en 13-14 års alder. 
Tror nok vi som drikker energidrikk er ganske opplyste om hva vi drikker, er dere andre som antar mye ;) 

Anonymkode: 1079c...91c

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så akkurat en 4-5 åring på bensinstasjonen som ville ha en halv liter med energidrikk! Og det fikk han jaggu! Det kan jo være helseskadelig.  

Noen av jentene i klassen til datteren min (5-klasse) hadde også med seg flere bokser med dette på overnattingsbursdag?! Vet ikke folk at det er aldersgrense på disse greine eller bryr de seg bare ikke?

Anonymkode: 6cd86...459

Det er ikke aldersgrense på dem. Opp til hver enkelt butikk/kjede. At det er veldig lite smart å gi til et barn på 5 er jeg dog helt enig i. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Agent smith said:

Det er 13 års grense for å drikke energidrikk.

Tror man ser forskjell

Nei det er ingen slik grense. Men mange butikker opererer med sin egen. 

Endret av Tomas77
  • Liker 2
Skrevet

Voksne burde også styre unna denne satans drikken. Hilsen en på 34 med hjerteflimmer, diabetes og må gå på medisiner resten av livet pga ødelagt lever. 

Nei, jeg er/var ikke overvektig eller lat. Normal, sunn og aktiv mann. Drakk en energidrikk til lunsj hver dag i et par år. Merket ingenting før det en dag bare smalt.

Anonymkode: 35e03...f09

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg er en ganske avslappet mor når det gjelder mat og drikke, og tilogmed her får ikke 12åringen drikke energidrikk..  Ganske streng på det. Hadde aldri gitt det til små barn! Altfor mye koffein og andre ting. Det er lov å si ifra noen ganger når man ser andre gjøre ting som kan gi skade. Trenger ikke kjefte på de, men å si ifra på en ok måte. Kanskje de ikke visste bedre? 

Anonymkode: d5bc1...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarer ikke du å se forskjell på en 4-5 åring og en 13-14 åring?

Anonymkode: 41367...8a7

Gjest Agent smith
Skrevet
Tomas77 skrev (45 minutter siden):

Nei det er ingen slik grense. Men mange butikker opererer med sin egen. 

Ja det er kanskje anbefalt grense?

Gjest Agent smith
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Voksne burde også styre unna denne satans drikken. Hilsen en på 34 med hjerteflimmer, diabetes og må gå på medisiner resten av livet pga ødelagt lever. 

Nei, jeg er/var ikke overvektig eller lat. Normal, sunn og aktiv mann. Drakk en energidrikk til lunsj hver dag i et par år. Merket ingenting før det en dag bare smalt.

Anonymkode: 35e03...f09

Jeg drikker det kun før trening. 

Tror ikke det er sunt å drikke den hver dag til måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...