Gå til innhold

Oppgitt over lillesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster er gravid med første og stråler - noe som er veldig koselig - og jeg gleder meg til å bli tante. Hun gleder seg til at jeg skal være med å trille passe og kose og skjemme bort den lille gutten hennes. Det gjør jeg og men jeg kjenner på en sorg over at hun aldri har gjort det samme for mine barn.. Hun er glad i fem men har aldri tatt initiativ til å gjøre noe med dem, har i alle år takket nei Tim å bli med på ferie med oss for det blir jo bare kjedelig og har passet dem kanskje 5 ganger i løpet av de siste ti årene - og bare hvis det er krise (og da skal hun ha take-away May og snacks osv). Hun har tidligere sagt rett ut at når hun er med meg så vil hun være med meg og ikke barna.. 

jeg kjenner jeg er så skuffet, jeg unner henne alt godt men mine barn har ikke ikke fått det av henne…

Anonymkode: 151d8...bc6

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Ta, en prat med henne.

Endret av Athena Catalina
Skrevet

Høres ut som hun var ung og umoden når du fikk barn? 
Hadde gjort det jeg kunne jeg får å få ett godt forhold til tante-barnet

Anonymkode: 7bc02...6be

• Liker 1
Skrevet

Skjønner det er trist. Høres ut som enten det er litt aldersforskjell på dere, eller at deres har hatt litt ulik livssituasjon over en del år, mulig begge deler. Om hun har studert og gjort andre ting, og ikke vært klar for barn, så har kanskje føltes litt mye med tantebarn, mens nå som hun er klar for barn blir det annerledes. Hun er ikke forpliktet til å følge opp dine barn, men det gjelder også for deg i retur. Om du har barn på 10 år nå, så vil jeg tro du har en aktiv hverdag, og det å dra på «trilleturer» med tantebarn er kanskje ikke det du har mest tid til. Forstår godt at når hun ikke har vært så delaktig i ditt familieliv så føles det sårt at det forventes at du skal stå klar nå for å være delaktig i hennes. Hun har nok ikke forstått det, og du kan gjerne si det til henne også at det er sårt. 

Du må nesten velge hva som er best for deg, og ifht egen familie. Om du har lyst til å være mer delaktig så gjør du det, og om ikke så har du lov til å si nei. Du er ikke automatisk barnevakt, og du er gjerne helt ferdig også med småbarnsperioden, og har da et annet liv nå. Vet ikke om det stemmer altså, men du må ingenting. Kan være hyggelig for gutten som kommer på ha kontakt da, både med deg og søskenbarn.

Anonymkode: 54385...bfa

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...