Gjest Hastra Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Hva betyr kvalative forstyrrelser i sosialt samspill? Og hva er sosial interaksjon? Og at det er en gjennomgripende art? Hva betyr det? Og vansker med å nyansere? Hva er nyansere?
Beam Skrevet 11. desember 2005 #2 Skrevet 11. desember 2005 Kankje litt merkelig forum men.... Kanskje dette kan hjelpe. I hvertfall forklaring på noen av ordene.. kvalitative - et adjektiv som gjelder kvalitet interaksjon - samhandling nyansere - finne overganger,( feks. fargenyanser for et helt enkelt eksempel) gjennomgripende - fullstendig eller grundig
Gjest Embla s Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 Hva betyr kvalative forstyrrelser i sosialt samspill? Og hva er sosial interaksjon? Og at det er en gjennomgripende art? Hva betyr det? Og vansker med å nyansere? Hva er nyansere? ← Kvalitative forstyrrelser i sosialt samspill: tolker jeg som at det er vesentlige feil eller mangler i måten personen(e) forholder seg i et sosialt samspill på. (sosialt samspill= omgang med andre). At det f.eks. er problemer i fht å forholde seg til sosiale spilleregler, evnen til å tolke andres signaler, eller problemer med å se sin egen rolle, osv. Sosial interaksjon: Samspill mellom to eller flere mennesker. Med interaksjon menes at det er noe som går begge veier, der man tenker seg at det er en gjensidig påvirkning. Gjennomgripende art: At det er stabilt og at det er noe som er tilstede i flere settinger/sammenhenger. Nyansere: Evnen til å se gråtoneskalaen og ikke bare ytterligheter/sort-hvit.
Gjest hastra Skrevet 11. desember 2005 #4 Skrevet 11. desember 2005 Det var psykologen min som sa jeg hadde dette. Men jeg forsto ikke så mye av det heller. Bare at jeg har vanskeligheter med sosialt. Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg bli normal? Det er nok vanskelig for dere å skrive det siden dere ikke kjenner meg. Men jeg vil så gjerne være akkurat som alle andre.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Ingen er akkurat som alle andre, men om du vil fungere bedre sosialt må det vel være mulig at du kan få hjelp til det ved en psykiatrisk poliklinikk eller noe.
Gjest hastra Skrevet 11. desember 2005 #6 Skrevet 11. desember 2005 Jeg går til poliklinnikken. Det er der jeg går til psykolog en dag i uka.
Gjest Embla s Skrevet 11. desember 2005 #7 Skrevet 11. desember 2005 Syns det er synd at psykologen din ikke tok seg tid til å forklare deg hva som ligger i dette. Syns han burde forsikret seg om at du skjønte det.. Siden du går til psykolog er det vel dette noe dere skal jobbe med framover? Lykke til
Gjest hastra Skrevet 11. desember 2005 #8 Skrevet 11. desember 2005 Ja, men jeg har gått til psykolog siden jeg var liten jenteunge. Så jeg vet ikke hva mere jeg kan jobbe med? Siden jeg har jobbet med meg selv i årelang tid.
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #9 Skrevet 11. desember 2005 Jeg er ingen psykolog og vet ikke hva som ligger i disse formuleringene eller hvordan en definisjon på dette vil se ut. Men jeg synes du bør ta en prat med psykologen din! For det er greit nok at han som fagperson skjønner dette, men det er faktisk han som også skal forsikre seg om at DU forstår det! Og hvordan i all verden skal du komme videre når det ikke engang er klart hva du egentlig skal jobbe med? Uansett; lykke til videre!
Gjest hastra Skrevet 11. desember 2005 #10 Skrevet 11. desember 2005 Jeg tør ikke å spørre psykologen. Men da hun sa det så spurte hun om jeg forsto, men da rista jeg på hodet, nei, også sa hun bare det samme igjen, og brukte de fremmedora om kvalative, sosial, og gjennomgripende, og nyansere. Men jeg forsto at det dreier seg om sosiale vanskeligheter, og at det er alvorlig det jeg har. Men jeg vil ikke være sånn. Jeg vil være sosial akkurat som alle andre. Jeg vil ikke ha de derre kvalative problemene, og heller ikke meg selv. Jeg hater meg så mye at jeg bare kunne ha kasta meg i elva.
Gjest hastra. Skrevet 12. desember 2005 #11 Skrevet 12. desember 2005 Jeg er så lei meg fordi jeg har så mye vansker i livet. Hvorfor jeg skal få disse kvalitative orda og nyansere. Jeg vil bare være uten disse sosiale problemene av gjennomgripende art. Synes det ikke er noe gøy å høre sånne sterke ord om meg selv. Jeg vil være frisk. Vil ikke ha disse gale dingsene oppe i huet. Vil ikke være en med kvalitative forstyrrelser i hjernen. Vil være en med uten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå