Gå til innhold

Mannen er så lite mann, og det er så turn off. I går klikka jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han klager og bærer seg bare han må måke en liten stripe utenfor. Vi bor i leilighetsbygg så det er ikke så mye å måke. Vi måker fra inngangspartiet, rundt bilen og bak bilen vår. 

Han gidder ikke sette inn glass i oppvaskmaskinen så det blir alltid stående på bordet. Det er alltid jeg som tar av bordet etter middagen osv. 

I går måtte jeg rydde inne på gjesterommet/kontoret hans og vaske sånn det så noenlunde ut der inne før foreldrene hans kommer på besøk idag. 

I går kveld tok jeg opp dette med han at jeg syns han kan begynne å gjøre en liten innsats han å for å ha det litt ryddig og fint her, og da sa han at han følte han ikke trengte det siden han ser at jeg liker å rydde. Sliten og trøtt tente jeg kanskje litt mer av enn nødvendig og jeg sa jævla kuk til han og smelte igjen døra og gikk å la meg(var sent på kvelden). Det prellet av han selvfølgelig og han virket ikke noe sur på meg i dag før han dro på jobb, men dette plager meg skikkelig. Han er rett og slett lat til enhver tid her hjemme, selv i helgene når han får sove ut! 

Flere som kjenner på dette? 😕 

Anonymkode: acd52...4fb

• Liker 5
  • Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo snakke til han skikkelig så han forstår at du liker å ha det ryddig og rent, men synes det er akkurat like dønn kjedelig å gjøre som han. 

Han har vel en forestilling om at du liker å pusle rundt og stelle hjemme.

Tror en del menn har det, sånn uten at jeg mener det er en unnskyldning for å gjøre minst mulig. 

Jeg fikk oftest høre at jeg var så mye flinkere så det var jo bedre at jeg gjorde det, så det ble riktig. Aldri har det vert så kjedelig å være best. Det er selvsagt bare tull, alle kan lære seg å brette tøy og vaske vinduer, det handler kun om at han helst vil slippe.

Det er ikke noe problem når man deler på oppgavene, at hver gjør det de er gode på, problemet er jo når den ene må gjøre alt. 

Anonymkode: bb317...529

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I går måtte jeg rydde inne på gjesterommet/kontoret hans og vaske sånn det så noenlunde ut der inne før foreldrene hans kommer på besøk idag. 

Hvorfor? 

Om svigers hadde kommet til dette ville jeg bare pekt på mannen.

Husker en gang mannen hadde slurvet solid da han la på sengetøyet. Da hentet svigermor han for å supplere opplæringen han hadde fått hjemmefra 😂

Anonymkode: f00d3...931

• Liker 21
  • Nyttig 11
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du må rydde hans rom, fordi foreldrene hans kommer? 
Kan du ikke bare si til dem at det er hans rom, og han har ansvar for at det skal være ryddig? Så får de se hvor godt oppdratt sønnen er? 

For øvrig høres han ut som typisk mann. Etter å ha lest utallige tråder her, så er det veldig typisk mann å ikke vite hvor oppvaskmaskinen er, og anta det er ett magisk vesen som gjør at alt blir rent. Så angående husarbeid og latskap så høres han ikke ut som han er lite mann. 

Anonymkode: ff69e...1d6

• Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet

Det virker som han enten ikke skjønner situasjonen, eller gjør seg dum. Uansett er det bare å være konsekvent. X oppgaver er dine, Y er hans, og alle rydder sine egne klær/kopper. Du ordner til dine foreldre, han til hans. 

Anonymkode: 42999...816

• Liker 7
Skrevet

Han må tjene alvorlig mye penger for å tillate seg slik latskap som mann. 

Anonymkode: 34282...46b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvorfor du må rydde hans rom, fordi foreldrene hans kommer? 
Kan du ikke bare si til dem at det er hans rom, og han har ansvar for at det skal være ryddig? Så får de se hvor godt oppdratt sønnen er? 

For øvrig høres han ut som typisk mann. Etter å ha lest utallige tråder her, så er det veldig typisk mann å ikke vite hvor oppvaskmaskinen er, og anta det er ett magisk vesen som gjør at alt blir rent. Så angående husarbeid og latskap så høres han ikke ut som han er lite mann. 

Altså.. her reagerte jeg på det meste. 

Om svigers kommer og spør kona hvorfor rommet ser ut som det gjør, så er det jo opplagt hvor det har feilet. Om det er noe hos oss de "reagerer" på så går de til sønnen. 

Og nei, det er ikke en typisk mann. Jeg har hanglet solid en uke nå. Kjøkkenet er strøkent, og jeg kan love at jeg knapt har tatt med meg egne kopper den veien en gang. 

• Liker 7
Skrevet

Huff, han kommer aldri til å forandre seg. Han er og forblir en slask. Sånn kommer inn fra barn/ungdommen.

At han i tillegg våger å legge sin latskap over på deg med å påstå at du liker å rydde rundt han viser at han har null respekt for deg. Han hadde nok aldri tålt det om du gjorde det samme.

Jeg tenker at han var ikke i militæret, flytta rett ut til en dame. Evt har en mor som kom hjem og vasket for ham.

Jeg har hatt mine kamper med en sånn. Det er så turn off.

Slutt o ordne etter ham, la ham vaske sitt eget tøy, ta sine egne kopper, rydde sine egne ting.

Her i huset er det to barn under ti, en ville tenkt at i yttergangen følt det med barnesko o.l Neeeeida, her er det gubben sitt som slenger, helt normalt at han har fire par med sko slengt rundt på de to kvadratmeter med gulvflate vi har der ute, verktøy, båndet til bikkja som egentlig har sin egen knagg. Skittentøyet ligger utenfor skittentøysdunken istedet for oppi. 

Gled deg til en fremtid med en voksen drittunge!

Anonymkode: 58c3d...c6b

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
BobbySocks skrev (23 minutter siden):

henta langkosten og klasket den i hodet på han.

Jaja, så har vi det som tror vold løser noen problemer.

Anonymkode: 72452...7d8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Altså.. her reagerte jeg på det meste. 

Om svigers kommer og spør kona hvorfor rommet ser ut som det gjør, så er det jo opplagt hvor det har feilet. Om det er noe hos oss de "reagerer" på så går de til sønnen. 

Og nei, det er ikke en typisk mann. Jeg har hanglet solid en uke nå. Kjøkkenet er strøkent, og jeg kan love at jeg knapt har tatt med meg egne kopper den veien en gang. 

Som sagt, leser man her inne, hvor menn mener at de fortjener skryt for å vaske badet en gang i måneden, eller hvordan de ikke rydder av bord, ikke passer barna, maser om at dama må vaske klærne hans, slenger sokkene i sofaen, sitter å gamer hele helga, etc, så virker det som det er typisk mann. Og som jeg skrev, "etter å ha lest utallige tråder her" 

Jeg har en samboer som tar sin del av husarbeid, så jeg er fult klar over at de eksisterer. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Må si mannsrollen har endret seg

Nå gjør det en til lite mann å ikke sette inn i oppvaskmaskinen, og rydde rommet sitt:)

Ikke mange år siden det gjorde menn til lite menn hvis dem gjorde nettopp sånne ting

Anonymkode: 52713...339

• Liker 1
Skrevet

Og heller ikke kvinner er det de en gang var. 

Anonymkode: 72452...7d8

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere skal ha besøk av hans foreldre som skal sove på gjesterommet hvor HAN har rotet, så får de enten ligge i rotet hans, eller så får han rydde og gjøre i stand til dem. Han må også planlegge middager og innkjøp til helgen og sørge for at varene kommer i hus. Han skal selvsagt re av sengene etterpå og vaske sengetøyet.

Anonymkode: 1ba3e...aea

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor rydder du og vasker kontoret hans?

Anonymkode: a8043...9da

• Liker 6
Skrevet

Fortsettelse. Og han skal selvsagt sørge for at de får frokost, middag, etc

Anonymkode: 1ba3e...aea

• Liker 6
Skrevet

Du overreagerte ikke!

Det at han later som ingenting dagen etter hadde fått det til å svarte for meg. Jeg hadde krevd en reaksjon og en lovnad om forbedring. Det der kunne vært nok til at jeg pakket og dro. Hvis jeg ikke hadde barn med fyren, da ville jeg forlangt at han ble med på parterapi.

• Liker 8
Skrevet

At du gidder……herregud, jeg hadde gått på dagen 😂

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere som kjenner på dette? 😕 

Ja, kvinner som "er lite kvinne" begynner å bli et problem.

Anonymkode: 91845...903

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...