malicious Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Noen som vet veien til å bli familieteraput ? Hva man må gå etter vgs.
Skravla Skrevet 11. desember 2005 #2 Skrevet 11. desember 2005 Vanligst er vel å gå via sosionom og ta videreutdanning.
Lillesøster Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 Familieterapuat er vel en to års videreutdanning som du bl.a kan påbygge på en sosionomutdannelse eller en sykepleierutdannelse. Du kan sikkert ha flere grunnutdanninger i bunn, men hovedregelen er vel at du må ha høyskoleutdanning først.
liv Skrevet 11. desember 2005 #4 Skrevet 11. desember 2005 gå sosionom, barnevernspedagog eller sykepleier. Så jobbe i to år, så ta etterutdanning i familievern/familieterapi.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Vil det si at det er to års fulltidsutdanning, eller er det to år på deltid, slik at man kan ta det ved siden av jobben? Nå tenker jeg altså kun på videreutdanningen.
Gjest gjesta Skrevet 11. desember 2005 #6 Skrevet 11. desember 2005 To år på deltid. Kan gjøres i forbindelse med full jobb. Ev. litt fri for å gå på samlinger
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #7 Skrevet 11. desember 2005 Ok. Det var ålreit å hå høre at det kun var deltid....Noen som vet hvor i landet man kan ta denne utdanningen? Jeg vil, jeg vil!!!! Men jeg må vel først gjøre meg ferdig med sosionomutdanningen, da....
Skravla Skrevet 11. desember 2005 #8 Skrevet 11. desember 2005 De fleste høyskoler som utdanner sosionomer har også muligheter for videreutdanning, så du kan jo sjekke der du skal ta sosionomutdanningen.
Gjest Gjest_Lassie_* Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 gå sosionom, barnevernspedagog eller sykepleier. Så jobbe i to år, så ta etterutdanning i familievern/familieterapi. ← hvor finnes denne utdannelsen henn da; familievern/terapi? kan man ha gått vernepleier også??
Gjest Huldali Skrevet 14. desember 2005 #10 Skrevet 14. desember 2005 På Diakonhjemmets høgskole utdanner de sosionomer, sykepleiere og familieterapauter. Flott sted! Har snakket med noen som arbeider som familieterapaut, og de sier det er kjempe spennende!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #11 Skrevet 15. desember 2005 jeg er hjelpepleier og skal nå ta almennfaglig påbygging til neste år. har lyst til å gå sykepleien eller barnevernspedagog på høyskoloen i Oslo. Kan jeg etter det ta familieteraput på Diakonhjemmet? Hvor lenge må man jobbe først? Er det store muligheter til å få jobb??
Gjest Huldali Skrevet 15. desember 2005 #12 Skrevet 15. desember 2005 Jeg tror du kan ta familieterapuat utdanning etter endt sykepleier/barneped utdannelse. Men du kan gå inn på diakonhjemmets hjemmesider og se etter, der står det helt sikkert hvilken krav som stilles for å ta de forskjellige utdanningene. Diakonhjemmet Lykke til på veien
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #13 Skrevet 15. desember 2005 Jeg tror du kan ta familieterapuat utdanning etter endt sykepleier/barneped utdannelse. Men du kan gå inn på diakonhjemmets hjemmesider og se etter, der står det helt sikkert hvilken krav som stilles for å ta de forskjellige utdanningene. Diakonhjemmet Lykke til på veien ← Tuuusen takk!
Gjest Huldali Skrevet 15. desember 2005 #14 Skrevet 15. desember 2005 Bare koselig! Håper du får utdannelsen og trives med studiene og jobben senere!
Tjorven Skrevet 16. desember 2005 #15 Skrevet 16. desember 2005 Husk at om du vil ha jobb som familieterapeut, bør du også ha noen år på baken ute i jobb. Spesielt de offentlige familievermkontorene stiller en del krav til erfaring før de vil ansette folk. Sosionomer bør ha jobbet en del, samt må jo selvsagt ha fordypningen i familieterapi. Denne fordypningen kan du så vidt jeg husker i farten enten på på Diakonhjemmet eller Nic Waal. Det er også mulig å utdanne seg som psykolog, og så ta fordypning i familieterapi. På den måten er det enklere å få jobb tidligere. familievernkontorene ansetter ikke nyutdannede, men ofte er det lettere for yngre psykologer enn yngre sosionomer å få jobb som familieterapeut.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #16 Skrevet 16. desember 2005 Kan man ta 3 år på psykologi,så jobbe noen år, så ta familieterapi eks på Diakonhjemmet?? Kan man jobbe som familierådgiver om man blir ferdig psykolog? Jeg forstod ikke heeelt hva du mente; Tjorven
Tjorven Skrevet 19. desember 2005 #17 Skrevet 19. desember 2005 Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det fungerer. Men som Psykolog har man større muligheter til å få jobb inen familievernet enn som sosionom. Men man må som psykolog også ha familie/barn som fordypning. Veldig mange søker seg til familievernet rett fra skolen, og det er det få kontorer som ansetter. som sosionom kreves det mer fordypning for å jobbe i familievernet enn som psykolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå