Gå til innhold

Om jeg puster tungt om natta og snorker veldig, kan det hende jeg ikke kan klareres for operasjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg er ærlig om at jeg puster tungt om natta og snorker veldig , kan det hende jeg ikke blir ansett som en kandidat for operasjon ?

Jeg sliter med en vektoppgang jeg ikke har klart å stoppe. Jeg gikk fra normalvektig og 59 kg før jeg fikk barn og til nå 4 år senere være 107 kg (høyde 165). Jeg har i 1 år hatt oppfølging på overvekt klinikk og etter mange tiltak er der endelig tid for å snakke med overlege som bestemmer om jeg kan vurderes for slankeoperasjon  Jeg gjelder meg sykt . Timen er kl 14 . 

men så informerer mannen min meg om at jeg snorker veldig masse og puster veldig tungt om natta. Jeg stopper ikke å puste, men han sier jeg virkelig ikke sover bra eller puster vanlig . jeg puster tett , Jeg er så redd for at om jeg er åpen om dette vil jeg ikke få operasjon grunner rissiko? De vi vel at man skal ha frie luftveier? 

Jeg er frisk ellers, ikke høy blodtrykk , fine blodprøver og kollesterol og klarer å være akriv uten pusteproblemer .  Ikke diabet, kan Gå trapper osv. blir aldri tungpusta uberettiget på dagtid . Men om natta er det problemer 😬

Anonymkode: f63e9...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så den andre tråden din. :)

Du puster ikke selv under narkose, da er det en maskin som hjelper deg. Det tror jeg skal gå bra. Du bør være ærlig om det uansett slik at hvis det faktisk er noen risiko så kan legen ta forholdsregler og gjøre det enda tryggere for deg å bli operert.

Du bør også få hjelp til å puste godt om natten i hverdagen! Du bør snakke med fastlegen om å få en måling av pusten din om natta.

Anonymkode: 4b6a2...b5a

Skrevet

Du får et pusterør i halsen under operasjonen som puster for deg, da du får så sterke medisiner under en narkose at du slutter å puste selv. Så det er en ventilator som overtar pustefunksjonen din. Det høres ut som om du er i ferd med å utvikle søvnapné, en kjent komplikasjon til overvekt. Husk å fortelle legene om det  da de er helt avhengige av å vite om plagene dine for å kunne gi deg riktig behandling.  Men dette er jo velkjent hos mange med sykelig overvekt, det er jo ikke noe som kommer til å overraske dem. Masse lykke til.

Anonymkode: 2d2f5...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...