Gå til innhold

Hva er meningen med ekteskapet?

Slurverus

Anbefalte innlegg

Forstår ikke det, asså. Før i tiden fikk man mye igjen for slitet. Middag på bordet hver dag. En dame som vasket klærne dine, strøkent hus når du kom hjem fra jobb og regelmessig seks. 

Jeg vil jo ha kone, men det må være en skikkelig kone som kan lage mat og vaske. Hvis hun ikke kan lage mat, hva er da vitsen med kone? Hvorfor orke alt dette bryet med å prøve å finne en kone ellers? Det er ikke så mange skikkelige koner igjen. 
De må kunne lage ordentlig mat, ikke frossenpizza eller mikromiddag. 
Jeg, som mann, kan bare lage mat i suppeform/flytende form. 
Kall meg gammeldags, men jeg forventer faktisk at en kone skal kunne mer om matlaging enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du har misforstått hva et ekteskap er gitt. Ekteskap skal vise gjensidig respekt og markering av en livsledsager. Om du vil ha en mamma er det vel bare å la være å flytte hjemmefra?

Anonymkode: 3050f...d51

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du dra til Thailand og finne deg ei dame som gjør alt dette.

Neida🙈

, ekteskap for meg,er to personer som elsker hverandre,er trofaste og holder sammen for resten av livet.

Her deler vi på både matlaging,rydding,klesvask.

Selv om, det er jeg som akkurat nå står mest for disse tingene.

Jeg føler jeg blir mer gammeldags med årene, jeg liker å varte opp . Det gjorde jeg ikke så mye før.

Jeg liker å tilfredsstille mannen min.

Men det går også den andre veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det juridiske er meningen med ekteskapet.

Anonymkode: 509bc...78d

I tillegg er det noen som synes man forplikter seg mer med å inngå ekteskap. Ikke at jeg selv forstår det helt, men respekterer at det er en god del andre som mener det.

TS: noen vil at ektefellen skal være mammaen deres (sånn som du), andre ser på det som en livsledsager.

Anonymkode: 9797c...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Før fikk man en skikkelig mann. Som stod på og gjorde karriere og tjente penger. Eller jobbet med noe i hus eller hage.

Ikke sutrete menn som klager på et kvinneforum gjennom natta. 

Anonymkode: 2a933...103

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et ekteskap handler ikke om at du skal finne deg en ny mor som skal gjøre alt for deg. Ekteskap betyr at dere viser kjærligheten dere har for hverandre gjennom det ekteskapet, det er en kjærlighetsbekreftelse.

Det betyr ikke at noen skal lage mat og vaske for deg hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy

Ekteskapet er kapitalismens grunnleggende institusjon, skjønner du vel. Ut over det er giftermål bare tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med ekteskapet er at man skal finne en partner å dele livet sitt med. Det handler om å bygge et romantisk forhold, å dele alle oppturer og nedturer, å kunne støtte hverandre igjennom tøffe tider, å ha noen å stole på og dele gleder med. Det er selvfølgelig også viktig at kvinnen kan ta vare på husholdningen og lage god mat, men det er ikke det eneste som er viktig. Ekteskap er en dyptgående kombinasjon av kjærlighet og omsorg, og det handler om å oppnå noe som er større enn deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...