Gå til innhold

Hvorfor spurte han meg om jeg noen gang vil konvertere til Islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke det, tror ikke på noe innenfor det. Han svarte meg ikke når jeg sa nei, han så rart på meg. Hva betyr det? Jeg fikk en rar følelse når han ga meg et spesielt blikk og har ikke fått sovet enda pga dette. Vi har vært ilag i 4 mnd. 

Anonymkode: 82d7e...541

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er troende, så så han vel på deg som en vantro, kanskje??

Anonymkode: 712e6...90d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi han er troende og spør om du vil joine han for noe mer seriøst eller ikke. Siden du ikke vil kommer han til å veie om det er vits i holde på med deg. Troen er tydeligvis viktig for han. 

Anonymkode: d0df1...0a2

• Liker 6
Skrevet

Han vil være seriøs med deg. 

Anonymkode: 14f03...fa8

Skrevet

Du kjenner vel bestefaren din godt nok til å vite om han pleier å pushe religionen sin på andre? Men siden han spurte mens dere akte kjelke sammen så kan det være han bare ble revet med.

Bare gjetter at det er bestefaren din og kjelkekjøring det er snakk om siden du ikke gir noen detaljer som kan hjelpe oss å forstå situasjonen.

Anonymkode: a5412...6c3

• Liker 8
Skrevet

Fordi familien hans ikke vil godta at han gifter seg med en som ikke er muslim. Så enten må du konvertere eller så ryker forholdet når han blir klar for giftemål. 

Anonymkode: 8611b...e6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det spiller vel egentlig ikke noen stor rolle om hun konverterer eller ikke? Religion følger fra, hennes barn vil bli oppdratt innen muslimsk tradisjon, omskjært hvis det blir gutter og vil identifisere seg selv som muslimer.

Så det er sikkert hyggelig om hun vil konvertere, men ikke nødvendig. Innen islam kan menn setter barn på vantro kvinner (ref. religion og far) mens muslimske kvinner kan ikke tråkke utenfor religionen.

Islam har kontroll på sine kvinner og det har de hatt suksess med. Kontroll på kvinnene som føder barn betyr demografisk seier i det lange løp.

Anonymkode: c8b2f...e01

• Liker 1
Skrevet

Fordi han er muslim, vil jeg tro. Er dette kjæresten din? 

Anonymkode: 0d2bf...437

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Han vil ha makt over deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vil ikke det, tror ikke på noe innenfor det. Han svarte meg ikke når jeg sa nei, han så rart på meg. Hva betyr det? Jeg fikk en rar følelse når han ga meg et spesielt blikk og har ikke fått sovet enda pga dette. Vi har vært ilag i 4 mnd. 

Anonymkode: 82d7e...541

Er dette noe å spørre om? Du vet jo hva svaret er! Han vil ha sex. Derfor spør menn om slikt.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kjenner vel bestefaren din godt nok til å vite om han pleier å pushe religionen sin på andre? Men siden han spurte mens dere akte kjelke sammen så kan det være han bare ble revet med.

Bare gjetter at det er bestefaren din og kjelkekjøring det er snakk om siden du ikke gir noen detaljer som kan hjelpe oss å forstå situasjonen.

Anonymkode: a5412...6c3

Bestefar? Hun snakker om en hun har datet i fire måneder.

Ts, det er viktig for han at dere deler livssyn fordi han ser at det vil bli vanskelig for dere å være sammen hvis ikke. Han ser nok en fremtid sammen og dersom dere skal ha barn en gang så du, i flg hans tro, akseptere at barna oppdras som muslimer.

Anonymkode: 995ce...2bf

• Liker 1
Skrevet

Er du hun som laget en tråd om at du skulle på date med en muslimsk mann fra tinder?

Anonymkode: 3c7af...e19

Skrevet

For å forsikre seg om at du ikke konverterer. Han ønsker selvfølgelig ikke ei muslimsk kone

Anonymkode: 0e39c...8fe

• Hjerte 1
Skrevet

I hans øyne sier det seg selv at menn er overlegne kvinner og han venter på at du skal validere dette ved å konvertere islam. Hvorvidt han dumper deg eller ikke kommer an på hvor mye tro han har på at du kan konverteres selv om du sier nei nå.

Ansvarsfraskrivelse: Dette er kun spekulasjon fra min side. Min spekulering er riktignok basert på såpass mye data at sannsynligheten for at jeg tar feil er ekstremt liten, men sannsynligheten finnes likevel.

Anonymkode: 5ac43...5e1

• Hjerte 1
Skrevet

Løp

Anonymkode: 093ac...4b5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis det faktisk er viktig for ham å være sammen med deg, så ville han selvfølgelig  akseptert deg uansett hva slags religion du velger å tilhøre. 

Men hvis han krever at du skal konvertere før forholdet deres går videre, så er selvfølgelig religionen hans langt viktigere for ham enn du noen gang kommer til å bli for ham.

Anonymkode: ca0d0...b7f

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo spørre han om han kan tenke seg å konvertere til kristendom, og ta det derfra.

Forhold mellom mennesker fra veldig ulik kultur kan være ekstremt krevende, da man har veldig ulike forventninger til hverandre. Det avhenger av at begge vil dette nok, og vil fire på egne krav.

Personlig har jeg hørt om og truffet alt for mange kvinner som har brent seg heftig i sånne forhold. Unger som kidnappes til farens hjemland er ikke akkurat uvanlig. Eller morens, for den del.

Min anbefaling er at du finner en person med litt likere bakgrunn. Litt mer enighet om religion, kultur og sermonier (inkludert kjønnslemlestelse på små barn), økonomi, likestilling, osv. Da vil forholdet ditt ha mye større sjanse for å gå noe sted. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...