Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en krevende start med mange utfordringer. Kolikk, uro, misnøye, søvnutfordringer ++ Han er 5,5 måneder og ting har ikke blitt så mye bedre.

Vi har vært hos flere leger og andre behandlere, tatt det opp gjentatte ganger på helsestasjonen og generelt stått på for å finne ut hva som feiler ham. Føler vi må rope høyt, men at vi ikke blir hørt og at de ikke tror på oss. En ting de alltid spør om er om han legger på seg. Det har aldri vært noe problem, tvert i mot spiser han mye og er ganske stor. Virker som om alle da tenker at det ikke kan feile ham noe siden han legger på seg. Samtidig fikk jeg beskjed på helsestasjonen at jeg kanskje skulle begrense ammingen litt en periode fordi han la så mye på seg.

En tanke slo meg her om dagen. De sier jo at barn med smerter gjerne søker oftere til brystet. Sønnen min ammer hver andre time hele døgnet. Den første måneden ammet han 40 min i strekk, sov i ca 20 min og ammet igjen. Kan ikke det være et tegn på at han har smerter og dermed ammer oftere nettopp fordi det hjelper på plagene?

Anonymkode: 277e8...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekket for refluks og melkeproteinallergi?

Anonymkode: 37879...9bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjekket for refluks og melkeproteinallergi?

Anonymkode: 37879...9bd

Har endelig fått henvisning til barnelege for oppfølging av mpa, men har gått melkefritt I 1,5 måned og er bare litt bedring så er neppe hele problemet i så fall. 

Hvordan sjekker man for refluks? Har hevet seng og testet gaviscon etter råd fra lege, merket ingen bedring.

Skrevet

Når flere leger og andre behandler har fortalt deg at ungen er frisk: hva med å i alle fall vurdere muligheten for at han er en helt frisk, bare litt vanskelig liten gutt? 

Anonymkode: e4ed5...58a

Skrevet

Du kan absolutt være inne på noe der.  Min gutt brukte melk som medisin mot refluks,som var et symptom på melkeproteinallergi,viste det seg.

Anonymkode: 41c64...0d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når flere leger og andre behandler har fortalt deg at ungen er frisk: hva med å i alle fall vurdere muligheten for at han er en helt frisk, bare litt vanskelig liten gutt? 

Anonymkode: e4ed5...58a

Men når magefølelsen min sier at noe feiler barnet mitt og jeg ser at han vrir seg i smerte og ikke har det bra, hvordan skal jeg bare overse det?

Er det ikke min plikt som forelder å gjøre alt jeg kan for å hjelpe ham?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan absolutt være inne på noe der.  Min gutt brukte melk som medisin mot refluks,som var et symptom på melkeproteinallergi,viste det seg.

Anonymkode: 41c64...0d0

Nettopp. Synes det er rart det "friskmelder" barn som legger på seg, samtidig som de sier at barn ofte ammer mer når de feks er syke. 

Hvordan og når fant dere ut av reflux/mpa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...