AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har et barn som var til et inngrep på mandag. Nå har han er komplikasjon som ikke er veldig alvorlig , men såpass at hab ikke kan dra i barnehagen i morgen Men han er jo ikke syk, men «skadet», kan jeg likevel ta det som sykt barn dag? Eller må jeg ts det som ulønnet ? Anonymkode: 03ce4...68c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Ja, det er omsorgsdag (sykt barn). Ved mer langvarig fravær knyttet til sykehusinnleggelse kan man eventuelt søke pleiepenger. Anonymkode: d10d4...6dc 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har et barn som var til et inngrep på mandag. Nå har han er komplikasjon som ikke er veldig alvorlig , men såpass at hab ikke kan dra i barnehagen i morgen Men han er jo ikke syk, men «skadet», kan jeg likevel ta det som sykt barn dag? Eller må jeg ts det som ulønnet ? Anonymkode: 03ce4...68c Du kan ta det som sykt barn dag🙂 Eller evnt søke om velferdspermisjon med lønn. Anonymkode: 30f73...3b0
minister-mio Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ukke skal gå? Han er skadet ikke syk hva så?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Om det er sykdom eller skade er uvesentlig, du er hjemme med barnet pga barnets helse Anonymkode: 8f090...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Sykt barn dag er riktig her. Anonymkode: 56cbe...7ac
Vera Vinge Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Selvsagt skal du være hjemme med lønn, og sykt barn blir nok det riktige her. Men når det ene barnet mitt har har hatt planlagte operasjoner og undersøkelser, får jeg innvilget pleiepenger. Den ene gangen visste jeg at han måtte være hjemme i to uker etter operasjonen, så da var det velferdspermisjon eller pleiepenger, ellers ville jeg ikke hatt noen sykt barn-dager igjen til dette barnet eller de andre barna det året. Nå er det inngrep og undersøkelser noen ganger i året med kun en eller to dager fravær hver gang, men fortsatt slipper jeg å bruke sykt barn-dager og søker enkeltstående dager velferdspermisjon. Men er det snakk om en lengre innleggelse feks, blir det riktig å søke pleiepenger.
BobbySocks Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 Sykt barn. Det skilles ikke mellom sykt og kortvarig komplikasjon etter operert.
Vera Vinge Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 Sykt eller skadet barn spiller ingen rolle - barnet har uansett et omsorgsbehov, og krav på å få være hjemme og bli passet på. Og i Norge skal man i utgangspunktet ikke ha økonomiske tap pga dette, slik at alle barn uavhengig av foreldrenes økonomi skal ha mulighet til å få ivaretatt egen helse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå