Gå til innhold

Hvorfor holder Solberg-regjeringen NAV-rapporten om skandalen hemmelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det eksakt de ikke ønsker at skal komme frem i lyset? Kan dette felle Høyre for godt?

"Får ikke innsyn i hemmeligholdt Nav-rapport

Stortingets kontrollkomité får ikke utlevert rapporten fra 2014 som slo fast at eksportforbud for trygd var ulovlig, slik de har bedt om, melder VG.

At komiteen ikke får rapporten framgår av et brev som arbeidsminister Marte Mjøs Persen (Ap) har sendt til Stortinget tirsdag kveld, og som VG har sett.

– Rapporten er et internt dokument for Solberg-regjeringen, skriver arbeidsministeren i brevet."

https://www.nrk.no/nyheter/nav-skandalen-1.14759909

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest goldlion
Skrevet

Dette er så mørkt som du skal få det. Sannheten skal frem i lyset, og rettferdighet til de berørte! Lykke til med neste valg om dere holder dette skjult, Erna...

Gjest Adobyen
Skrevet

De er redde for å bli avslørt fordi de fortsatte med gammel praksis selv om de var fullt klar over endringen.  (Tror jeg)

Gjest goldlion
Skrevet
Adobyen skrev (6 minutter siden):

De er redde for å bli avslørt fordi de fortsatte med gammel praksis selv om de var fullt klar over endringen.  (Tror jeg)

Ved å holde rapporten hemmelig er de jo allerede avslørt. 

Gjest Adobyen
Skrevet
goldlion skrev (Akkurat nå):

Ved å holde rapporten hemmelig er de jo allerede avslørt. 

Ja, jeg er enig.  

Skrevet

Det som er så trist her, er jo at Erna & co tror at de kan slippe unda med dette.

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
Nostradamus skrev (1 minutt siden):

Det som er så trist her, er jo at Erna & co tror at de kan slippe unda med dette.

Og det skulle heller ikke forundre meg om de gjorde det.  Med all den forfølgelsen og dårlige behandlingen av syke og svake så har de endret oppfatningen i samfunnet. Ingen er syke og alle kan jobbe, men de er late, nå må de piskes og plages.  
Så det er mange som klapper for alt som kan kuttes i velferden. Meningsmålingene går jo bare en vei.  Det samme kan vi se her i forumet. Sånn er det bare.

Skrevet (endret)
Adobyen skrev (8 minutter siden):

Og det skulle heller ikke forundre meg om de gjorde det.  Med all den forfølgelsen og dårlige behandlingen av syke og svake så har de endret oppfatningen i samfunnet. Ingen er syke og alle kan jobbe, men de er late, nå må de piskes og plages.  
Så det er mange som klapper for alt som kan kuttes i velferden. Meningsmålingene går jo bare en vei.  Det samme kan vi se her i forumet. Sånn er det bare.

Jeg, derimot, tror at" vanlige folk" har fått nok nå. Spesielt når til og med når flere i middelklassen nå sliter med å få det til å gå rundt grunnet økte utgifter.

De fleste har minst én i familien som sliter med helsa, eller har lavinntektsjobb, eller er fattig på normal lønn, og vet godt at det menneskesynet Høyre viser til her er forbi. Det er uverdig, og ikke noe vi kan stå inne for som medmennesker.

Endret av Nostradamus
  • Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet
Nostradamus skrev (Akkurat nå):

Jeg, derimot - tror at vanlige folk har fått nok.

De fleste har en i familien som sliter med helsa, har lavinntektsjobb, og vet godt at det menneskesynet Høyre viser her er forbi. Det er uverdig, og ikke noe vi kan stå inne for.

Det er jo en ønskedrøm i et stadig kaldere samfunn.

Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Mye godt har kommet av ønskedrømmer før, min venn 😉

Skrevet (endret)

Høres ut som om dette er fordi dokumentene må sensureres først.

Og med det mener jeg av hensyn til personvernet til de som er involvert. Med andre ord fordi identiteten til de som er involverte skal skjules for offentligheten.

Og fordi de fleste arkivarene er opptatt med sammenslåingene av fylker og kommuner, vil dette ta ekstra lang tid.

Man hadde det samme problemet med Lund rapporten i 95-96 , som var en overvåking av politiske grupperinger, hovedsakeligkommunister og sosialister, som ble ansett for å representere en trussel mot rikets sikkerhet under den kalde krigen , og som ble gjennomført av norske myndigheter ved Overvåkingspolitiet på instruksjon fra Norges regjering.

Endret av Lunda
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Adobyen skrev (20 timer siden):

Men man kan jo håpe 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...