Gå til innhold

Det er bare folk som jobber på NAV, og ymse andre statlige/kommunale papirflyttere som er imot borgerlønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes bokstavelig talt INGEN seriøse innvendinger mot borgerlønn. Men de nevnte "yrkesgruppene" i tittelen vil ikke ha jobb lenger, siden disse stillingene blir overflødige.

Dessverre har disse veldig mye makt og driver mye lobbyvirksomhet og har stort kontaktnett innenfor alle partier.

Anonymkode: 769a7...2a9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i dag ingen partier som har borgerlønn på programmet. LO vil ikke ha det og ikke NHO heller. Der er problemet, ikke ansatte i NAV og staten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jorden kaller. Det er vel ca. like mange som er for borgerlønn, som der er vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere. 

Anonymkode: e4d73...328

• Liker 1
Skrevet
StovnerJune skrev (4 minutter siden):

Det er i dag ingen partier som har borgerlønn på programmet. LO vil ikke ha det og ikke NHO heller. Der er problemet, ikke ansatte i NAV og staten.

Les 2. avsnitt i HI en gang til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jorden kaller. Det er vel ca. like mange som er for borgerlønn, som der er vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere. 

Anonymkode: e4d73...328

At vaksinemotstandere og flat-earthers, som deg, ikke vil ha borgerlønn, driter vel jeg i. Hva faen er det for et argument?

Skrevet

Hva i all verden er poenget med borgerlønn? Du vil jo bli like fattig med kun borgerlønn så lenge resten jobber. Det er jo bare å påkoste fattigdom og skape skyhøy inflasjon.

Anonymkode: c66f9...047

Skrevet

Hvor har du fått denne informasjonen fra? Diktet den opp selv?

Anonymkode: 46bc1...bbb

Skrevet (endret)

Tror bare jeg kjenner et menneske (i det virkelige liv) som er for borgerlønn. Er ikke siker på om flertall av norske befolkning vet hva det er en gang. Tror det er en større drøm på internet en i virkeligheten. 

Uanset så tror jeg ikke NAV ansatte har noen spesiell makt når det kommer til slike lover. Har aldri hørt om at de påvirker noen som helst, spesielt ikke politikerne. Tvert om så er det politikerne som lager lover og rutiner som er umulige å følge, men NAV ansatte er nødt til å prøve (og naturligvis feile). 

Men TS jeg tror diskusjonene hadde blitt lit bedre om du argumenterte litt mer. Istedenfor å hevde at det ikke finnes noen argumenter mott borgerlønn, kan du ikke kome med noen argumenter for? 

Endret av Pippi Lotta
Skrevet

Borgerlønn er ikke gjennomførbart eller økonomisk forsvarlig. Det vil i praksis bidra til aktiv invalidisering av våre egne, økte kostnader, og tilstømming av enda flere økonomiske «fyktninger».

Anonymkode: 7bb75...3d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva i all verden er poenget med borgerlønn? Du vil jo bli like fattig med kun borgerlønn så lenge resten jobber. Det er jo bare å påkoste fattigdom og skape skyhøy inflasjon.

Anonymkode: c66f9...047

Nettopp.

Anonymkode: 7bb75...3d0

Skrevet

Det har vært forsøkt i finland og funka ikke. Ikkekan man lege av 5000 kr heller.

Anonymkode: 602f4...acb

Skrevet

I dag som det er jobber til nesten alle så er det ikke noe poeng. Den dagen roboter har tatt 90% av jobbene er det et poeng for det er meningsløst å ha 90% av arbeidsstyrken gående på NAV.

Anonymkode: 04dba...dd1

Skrevet

Og hva er argumentene for borgerlønn?

Hvem skal betale? 

Skrevet

Jeg jobber i NAV, kunne godt tenkt meg borgerlønn. Jeg er selvfølgelig for løsninger som kan redusere byråkrati og gjøre det lettere for folk å få ytelse/hjelpen de trenger. Dette er ikke i strid med det NAV jobber mot.

Faktisk er et av NAV sine mål å utvikle løsninger som fanger opp hva folk trenger, og at de får ytelser de har krav på automatisk uten å måtte søke. 

Anonymkode: f8cab...f52

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber i NAV, kunne godt tenkt meg borgerlønn. Jeg er selvfølgelig for løsninger som kan redusere byråkrati og gjøre det lettere for folk å få ytelse/hjelpen de trenger. Dette er ikke i strid med det NAV jobber mot.

Faktisk er et av NAV sine mål å utvikle løsninger som fanger opp hva folk trenger, og at de får ytelser de har krav på automatisk uten å måtte søke. 

Anonymkode: f8cab...f52

Nettopp.

Jeg jobber også i NAV, og er for borgerlønn. Nå har jeg ikke diskutert borgerlønn med så mange av mine kolleger i min enhet, men min avdelingsleder vet jeg også er for borgerlønn.

Anonymkode: d7919...d67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...