AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Føler barnehageungene har vært forkjølet siden september og har hatt minst 8 omganger hver hvor de har vært så slakke at de må være hjemme fra barnehagen. I mange av disse tilfellene har vi blitt ringt på jobb midt i arbeidstiden. Barna er 3 og 5 år. Barmefar og jeg har nå ca 3 sykt barn dager hver som vi må klare oss med frem til slutten av februar. Så fortsetter dette er det jo stor sjanse for at vi må ta permisjon uten lønn. Det kjipeste er likevel bare det å ha alt dette fraværet fra jobb. Merker lederne blir irriterte, selv om de jo selvfølgelig er proffe og ikke sier noe negativt. De blir nok bare stresset fordi de får jobben med å fylle hullene etter meg. Hvordan har dere andre det mht syke barn nå i den verste virus sesongen? Andre som føler den har vart siden barnehagestart og bare varer og varer videre? Eller er det være barn som er over gjennomsnittet mye syke? De har ikke hatt store infeksjoner og ikke trengt antibiotika. Kun kraftig forkjølelse med feber, så vi har ikke hatt behov for å gå til legen med dem enda. Men kanskje lurt likevel bare for å se at alt er normalt? Det var egentlig akkurat det samme i fjor mellom september og april. Da skyldest det derimot på ‘immunitetsgjeld’ etter åpningen etter pandemien. Kan vi skylde på immunitetsgjeld fortsatt? Hører med til historien at både samboer og jeg er like langvarig forkjøla som barna, men vi får ikke feberen og kke like mye sykdomsfølelse. Men vi har helt klart hatt mye dårligere immunforsvar siste to virus sesongene. Andre som kjenner seg igjen i dette?  Anonymkode: 78fbc...f0a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Dere får nye sykt barn dager f.o.m 1 januar, de følger kalenderåret. Men ja, vært mye sykdom i høst, hører flere sier det. Vi hadde mer i fjor faktisk, ikke vært så ille i år (bank i bordet.. ) Anonymkode: fd8dc...a64 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Ettåringen har hatt 5 feberunder siden august, pluss omgangssyke. Å kombinere dette med jobb har ødelagt hele familielivet her. Blir snart brudd. Pga ingenting fungerer lenger. Anonymkode: 0a66c...7d7 1 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Ingen er hjemme lengre ved sykdom så det er enorme megder virus ute å går. Kombiner dette med at gjennomgått covid infeksjon reduserer kraftig antall immuncellene for opptil 8 mnd er dette den perfekte blandingen for en vinter full av sykdom. Anonymkode: c7d77...b63 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Har dere brukt 34 omsorgsdager? I såfall skjønner jeg godt at dere er stresset. Men det er jo ingen sin feil. Man må bare holde ut. Det er nye omsorgsdager fra 1.januar 🙂 Anonymkode: 3e262...7b9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Føler barnehageungene har vært forkjølet siden september og har hatt minst 8 omganger hver hvor de har vært så slakke at de må være hjemme fra barnehagen. I mange av disse tilfellene har vi blitt ringt på jobb midt i arbeidstiden. Barna er 3 og 5 år. Barmefar og jeg har nå ca 3 sykt barn dager hver som vi må klare oss med frem til slutten av februar. Så fortsetter dette er det jo stor sjanse for at vi må ta permisjon uten lønn. Det kjipeste er likevel bare det å ha alt dette fraværet fra jobb. Merker lederne blir irriterte, selv om de jo selvfølgelig er proffe og ikke sier noe negativt. De blir nok bare stresset fordi de får jobben med å fylle hullene etter meg. Hvordan har dere andre det mht syke barn nå i den verste virus sesongen? Andre som føler den har vart siden barnehagestart og bare varer og varer videre? Eller er det være barn som er over gjennomsnittet mye syke? De har ikke hatt store infeksjoner og ikke trengt antibiotika. Kun kraftig forkjølelse med feber, så vi har ikke hatt behov for å gå til legen med dem enda. Men kanskje lurt likevel bare for å se at alt er normalt? Det var egentlig akkurat det samme i fjor mellom september og april. Da skyldest det derimot på ‘immunitetsgjeld’ etter åpningen etter pandemien. Kan vi skylde på immunitetsgjeld fortsatt? Hører med til historien at både samboer og jeg er like langvarig forkjøla som barna, men vi får ikke feberen og kke like mye sykdomsfølelse. Men vi har helt klart hatt mye dårligere immunforsvar siste to virus sesongene. Andre som kjenner seg igjen i dette?  Anonymkode: 78fbc...f0a Vi har alltid vært lite syk. Men siste året har det vært mye. Den største grunnen er folk som sender syke barn på skolen..!!!!! Med feber og diare. Korona osv. For h.. hold syke barn hjemme! Ja jeg vet det da barna mine sier at foreldrene tvinger de for å ikke få fravær... Tenker de på andre? Nei...! Anonymkode: 8bc73...d80 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Jeg jobber med barn  til 6 til år og fraværet har vært sykt høyt . Har selv hatt mye fravær da jeg er selvfølgelig også blitt smittet . Anonymkode: 80975...8ff
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 Samme her! Vært syke hele høsten og jeg har ungdomsskolebarn! Nå er det litt nok kjenner jeg. Men jeg visste vel at det kom. Folks immunforsvar har jo ikke hatt noe å jobbe med på veldig lenge. Anonymkode: 5bb72...57a 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her! Vært syke hele høsten og jeg har ungdomsskolebarn! Nå er det litt nok kjenner jeg. Men jeg visste vel at det kom. Folks immunforsvar har jo ikke hatt noe å jobbe med på veldig lenge. Anonymkode: 5bb72...57a Det og egoismen til enkelte! "Du SKAL PÅ SKOLEN" UANSETT hvor syk du er! Paracet å gå! Mange blir sendt hjem i løpet av dagen. Men de har allerede smittet andre og de kommer tilbake dagen etter. Om de har spydd eller feber. Så j... lei! Barna trenger hvile å bli frisk og! En ting er litt forkjøla men å sende rundt influensa,korona og omgangsyke gang på gang.Nei... Anonymkode: 8bc73...d80 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 0.10): Kombiner dette med at gjennomgått covid infeksjon reduserer kraftig antall immuncellene for opptil 8 mnd Det er jo det vi også mistenker. Hatt to omganger med Corona i år og kjenner på kroppene at de er reduserte generelt. Men har du link? Kunne tenke meg å lese mer sikker forsking rundt det. Evt hva vi selv kan gjøre utenom å proppe oss med sunn mat og tilskudd av D,C vitamin, sink og magnesium. Anonymkode: 78fbc...f0a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 0.26): Har dere brukt 34 omsorgsdager? I såfall skjønner jeg godt at dere er stresset. Men det er jo ingen sin feil. Man må bare holde ut. Det er nye omsorgsdager fra 1.januar 🙂 Anonymkode: 3e262...7b9 Tenk at jeg ikke har fått med meg at sykt barn dager følger kalenderåret. Har det alltid vært slik eller var det endring etter pandemien oppstod ? Var sikker på det var 1 år fra første dagen i året med sykdom. Men nå ble jeg utrolig lettet oppi. For nå har vi fått omgangssyken i hus i tillegg og måttet bruke 3 sykt barn dager til😣 Minsten fikk det på onsdag og eldste har spydd 3 ganger i natt. Så nå driver vi voksne å psyker oss opp til hver vår omgang selv😱 Anonymkode: 78fbc...f0a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 14.14): Mange blir sendt hjem i løpet av dagen. Men de har allerede smittet andre og de kommer tilbake dagen etter. Om de har spydd eller feber. Så j... lei! Det er jo strengt talt påbudt å være hjemme i 48 timer fra siste omgang med oppkast/diaré,. Det er ikke bare en anbefalning. Så her mener jeg skolene/barnehagene har et ansvar ved ta en telefon hjem øyeblikkelig om foreldrene sender barna likevel. Anonymkode: 78fbc...f0a
Rasjonalisten Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Ja, det høres ut som om dere har det tøft med syke barn og at dere også har blitt rammet av sykdommen selv. Jeg forstår godt hvor frustrerende det må være å ikke vite hva som er årsaken til at barna er så syke så ofte. Det kan være vanskelig å komme seg tilbake til normalen når man sliter med langvarig sykdom. Jeg har selv hatt det slik at barna mine har vært syke hele vinteren, og vi har faktisk vært i samme situasjon som dere nå. Vi følte oss også litt overveldet og stresset over at barna skulle være syke så ofte. Det som hjalp oss var å sørge for at barna fikk riktig medisinering og at vi følte oss komfortable med å ta dem til legen hvis det var nødvendig. Dette hjalp oss også med å holde oss friske og unngå å bli syke selv. Det mest frustrerende var å måtte ta fri fra jobb så ofte. Heldigvis er dette noe som vi har klart å få kontroll på, og vi har ikke hatt så mange sykedager de siste månedene. Jeg håper at dette kan være til hjelp for dere. Det å få en god rutine på medisinering og å være komfortabel med å ta barna til legen hvis det er nødvendig, kan hjelpe dere med å få kontroll på sykdomsperiodene. Det er viktig å huske at det å ta seg av seg selv også er viktig slik at dere også kan holde dere friske. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 0.05): Ettåringen har hatt 5 feberunder siden august, pluss omgangssyke. Å kombinere dette med jobb har ødelagt hele familielivet her. Blir snart brudd. Pga ingenting fungerer lenger. Anonymkode: 0a66c...7d7 Og det er barnets feil eller? En ting er at det er tøft. En annen å legge en så stor skyld på et barn. Håper dere klarer regulere følelsene deres rundt barnet. Anonymkode: 32488...a2d
Christina82 Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Samme her, stod opp kl 02 i natt da minstemann på 2 år kaster opp. Vi hadde omgangssyke på samme tid i fjor. 1
jaromei Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 3-åringen min begynte i barnehagen i fjor høst. Da var det sykdom annenhver uke frem til jul, også hver 3. uke frem til sommerferien etterpå. Kjempemoro. Så var det litt rolig rett etter sommerferien, men så fort oktober startet har han vært syk HVER eneste uke. Holder på å bli sprø. For vi blir jo syke, og lillebror på ett år også.. Føler med alle småbarnsforeldre akkurat nå, det er kjempetøft.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Sykdom hver eneste uke her også siden barnehagestart i september. Vært hjemme 35 dager fra barnehagen så langt. Anonymkode: 8a2a2...c35 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 0.26): Har dere brukt 34 omsorgsdager? I såfall skjønner jeg godt at dere er stresset. Men det er jo ingen sin feil. Man må bare holde ut. Det er nye omsorgsdager fra 1.januar 🙂 Anonymkode: 3e262...7b9 De har vel 10 hver, så 20 tilsammen, brukt 14? Anonymkode: b78ed...dd5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 Sykdomsperiode nr 3 i høst på eldstemann. Hun er visst av de som er minst syk i barnehagen..... Anonymkode: b6839...60a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenk at jeg ikke har fått med meg at sykt barn dager følger kalenderåret. Har det alltid vært slik eller var det endring etter pandemien oppstod ? Var sikker på det var 1 år fra første dagen i året med sykdom. Men nå ble jeg utrolig lettet oppi. For nå har vi fått omgangssyken i hus i tillegg og måttet bruke 3 sykt barn dager til😣 Minsten fikk det på onsdag og eldste har spydd 3 ganger i natt. Så nå driver vi voksne å psyker oss opp til hver vår omgang selv😱 Anonymkode: 78fbc...f0a Sykt barn dag har i alle fall siden jeg fikk barn i 2010 fulgt kalenderåret. Starter fresht den 1. januar. Egenmeldinger for egen sykdom utløser et år fra 1. dag av første egenmelding. Anonymkode: b78ed...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå