Gå til innhold

Hvordan unngå å irritere seg over denne situasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann som jobber en time unna hjemmet. Så han rekker aldri levere eller hente barna før stengetid. 

Om han tar seg fri så er det for å sove. Jeg må hver dag tidlig opp for å levere barna og i helger er jeg alltid oppe mens han sover. 

Hvordan klare å ikke irritere seg over dette? Han snakker stadig om at han aldri før sove, mens jeg tar all legging, nattevåk, syke  barn på natt og henting/levering. Så at på til har han fri da jeg må opp tidlig og levere og hente, og alt han tenker på er at da kan sove lenge den dagen. 😬 Bare det at han ikke tenker at han kan stå opp med barna eller hente/levere irriterer.

Anonymkode: 3f996...a7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan slutte å irritere seg: konfronter og sett krav. Hvorfor får han slippe unna ansvaret? Ser han klarer å holde en jobb. Da bør han også klare å ta et tak på hjemmebane.

Anonymkode: c8873...20f

• Liker 9
Skrevet

Du skal jo ikke finne en måte å unngå å irritere deg over dette?! Du må jo få mannen din til å oppføre seg?

• Liker 5
Skrevet

Velge å ikke irritere deg. 

Anonymkode: 03ff9...c95

Skrevet

Høres ikke ut som du synes dette er greit. Hvorfor skal han ikke bidra? Fordi det er deilig å sove lenge og kun tenke på seg selv? På tide å bli voksen og ta ansvar! Dette hadde jeg ikke godtatt.

• Liker 7
Skrevet

Fordel dager, helger eller uker. Si at dine behov er også viktige. 

Anonymkode: c559f...6d5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er sammen med en mann som jobber en time unna hjemmet. Så han rekker aldri levere eller hente barna før stengetid. 

Om han tar seg fri så er det for å sove. Jeg må hver dag tidlig opp for å levere barna og i helger er jeg alltid oppe mens han sover. 

Hvordan klare å ikke irritere seg over dette? Han snakker stadig om at han aldri før sove, mens jeg tar all legging, nattevåk, syke  barn på natt og henting/levering. Så at på til har han fri da jeg må opp tidlig og levere og hente, og alt han tenker på er at da kan sove lenge den dagen. 😬 Bare det at han ikke tenker at han kan stå opp med barna eller hente/levere irriterer.

Du skal ikke irritere deg - du skal bli sint!

Han tenker rett og slett at barna og alt med barna er ditt ansvar og jobb.

Og det er faktisk ikke greit.

At han pga reisevei ikke har mulighet til å levere/hente til vanlig er en ting.

Men han skal jaggu ta sin del ellers!

Legging, nattevåk, sykt barn, ta barna minst en morgen i helga.

Barna og barnas behov virker ikke å være på radaren hans engang. Skal han ha en fridag bør det være en selvfølge at han også gir barna en rolig morgen med far (kvalitetstid!) og leverer de i barnehagen - hø - han kunne endatil investert i en hel pappadag i ny og ne.

Du er vel i praksis alenemor i dette forholdet.

Selvfølgelig skal du irritere deg! Men jobb med å si fra og krev at han tar sin del av både ansvaret og jobben med ungene sine.

Anonymkode: 211dc...567

• Liker 5
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Om han tar seg fri så er det for å sove. Jeg må hver dag tidlig opp for å levere barna (...)

Hva om du bare dro på jobb når han har fri? Så man han enten ta seg av ungene eller levere i barnehage. 

Anonymkode: c0821...f1a

• Liker 2
Skrevet

Sett krav. Enkelt og greit. At han ikke kan levere eller hente når han jobber må man godta. Kanskje. Hva slags jobb har han? Mange kan justere litt på når arbeidsdagen begynner eller slutter, det går ofte på viljen.

Helgen deler man på. Og å sove ut betyr ikke langt utpå dagen heller.

Dager han har fri leverer og henter han. Du tar allerede 90% pga hans jobb.

Anonymkode: caf55...9d1

• Liker 2
Skrevet

Familievernkontoret. 

Anonymkode: ec28c...dce

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Er du selv i jobb?

Anonymkode: 36ce2...3a1

• Liker 1
Skrevet

Klart du ikke behøver å slutte å irritere deg hvis det er slik du beskriver. Det du skal gjøre er å snakke emd ham og ha bedre løsninger som ikke er irriterende for deg. "At han ikke tenker på", dere må jo snakke om all slik hverdagslogistikk, dag for dag og uke for uke. 

Anonymkode: 1dade...69d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du selv i jobb?

Anonymkode: 36ce2...3a1

Jeg jobber 60% fast. Så noen dager og helger ellers. Og studerer vedsiden av. 

Skrevet

Du kan slutte å irritere deg og heller bli fly forbannet. Denne mannen er jo en evneveik ungkar som skyver alt av familien AS over på deg, vet han i det hele tatt hva det innebærer? Vær så god, du har tatt til takke med en mann som gir fullstendig faen i både deg og ungene. Han prioriterer heller å sove mest mulig, imens han ser at du sliter deg ihjel. Han kan umulig være riktig skrudd sammen? 

Anonymkode: 59d7f...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...