Gå til innhold

Kombinert kontor/gjesterom - tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en leilighet med 2 soverom, hvor soverom 2, som er nokså lite, nå brukes som kontorplass til 2 stk (vi er begge kontorrotter, som av og til må/bør/vil ha hjemmekontor med behov for minimum 1 stor skjerm) Ellers driver vi med hobbyer som krever sitteplass med bord. Rommet er avlangt, med ca 2 meter og 60 cm på lengden. 

Jeg driver å funderer på hva som er beste løsning her for overnattingjester. Det er ikke ofte vi har overnattingsbesøk, men det hender kanskje et par ganger i året når foreldre kommer på besøk, og det føles så slemt å skulle sende dem på hotell... Jeg trenger litt forslag. Følgende alternativer står jeg med nå; 

1. Kjøpe en dagseng som kan slås ut til dobbeltseng. Dette alternativet innebærer at min kontorpult må fjernes. Jeg kan alternativt sette opp en kontorplass på hovedsoverom. Det blir trangt, men mulig. Samtidig er jo dette en seng som vil bli lite brukt.

2. Beholde rommet slik det er i dag med to kontorplasser, kjøpe en god oppblåstbar luftmadrass som kan blåses opp ved behov, samt en overmadrass som legges oppå for å unngå kaldluften. De gangene vi har besøk kan vi omøblere min kontorplass inn på hovedsoverom. Samtidig føles det som en litt halvveis løsning, og erfaringen er jo at luftmadrasser lekker, og det er ikke kult å la minde foreldre som begynner å komme litt opp i årene havne på gulvet i løpet av natten. Jeg har sett om det finnes sammenleggbare senger som vi kan stue unna i bod når vi ikke har besøk, men finner bare i str 80-90 cm. Må ha en dobbel en med plass til 2 stk. 

Anonymkode: 5d404...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært meg hadde jeg gått for alternativ 2 , men selv tatt luftmadrassen ved besøk av eldre som foreldre , mye pga høyden på en sånn seng . Jeg mener egentlig at gjesteseng skal være såpass ok å ligge på at jeg selv kunne sovet godt der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ofret kontorplassen pga overnattingsgjester to-tre ganger i året. 

Hva med sammenleggbare senger? Som noe sånt? https://jysk.no/soverom/gjestesenger/gjesteseng-ilskov-80x193cm?gclid=Cj0KCQiAkMGcBhCSARIsAIW6d0CrR7T0JscH90ZLEVyrHBxF9GnpRpJatMU7tBAA7T-7AmxSuqho8S0aAoMiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Evt sovesofa i stuen? 

Anonymkode: e4934...2d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller gått for sovesofa i stuen. Eller dele kontorpult. Jeg og samboer har ofte hjemmkontor, men vi sitter der ikke samtidig. Har dere behov for to pulter eller kan dere dele?

Ville som andre sier aldri tilbudt en luftmadrass til gjester. Det er grusomt å ligge på. Jeg ville enten kjøpt sovesofa med en god  og tykk overmadrass, eller tatt luftmadrasser selv og gitt egen seng til besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle! :) 

Lurt at vi selv tar luftmadrassen ja når det er besøk, er enig i det. 

Samboer er mest keen på at vi kjøper en dagseng og lager en kontorplass til meg på soverommet. Jeg bruker det mest til hobby foran hjemmekontor (slik at det blir mer som en sitteplass enn kontorplass), men det vil være fult mulig å koble til en skjerm eller to der ved behov:) 

Anonymkode: 5d404...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde heller bodd på hotell om alternativet var luftmadras. Hva med 2 stk Vallentuna-puffer fra IKEA? 😊

Anonymkode: 127a5...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes sovestoler - lenestol som kan trekkes ut og gjøres om til enkeltseng. Med en ekstra overmadrass fungerer det greit for noen netter. Kan det være et plassbesparende alternativ? Da får dere jo også en liten lesekrok/alternativ til kontorpulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...