AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Er det vanskelig å få 100% fast stilling i helsevesenet uten å ha jobbet i vikariat først på det aktuelle stedet i f.eks Oslo kommune ? Eller er det helt vanlig ? Anonymkode: 22845...dbb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Helt vanlig å gå rett på 100% fast her i Bergen i alle fall. Har skrikes det etter alt med armer og bein. Anonymkode: 07fe6...176
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Som hva? Og hvor? Sykehus, kommune? Som sykehuslege er det feks veldig uvanlig med fast stilling i starten. Det er uvanlig med deltidsstilling også, forsåvidt, mange stillinger er 100%+ målt etter normalarbeidstid. Anonymkode: 6554a...e59
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Er du helsefagarbeider eller sykepleier får du 100% fast stilling enkelt i kommunal sektor. For leger avhenger det av hvor du bor. Ufaglærte ansettes ofte ikke fast i det hele tatt, og må gå på tilkallingsvikar-avtaler (hvor de ofte kan jobbe opptil 100% stilling) i årevis. Er man «heldig» man man få en 23,2% helgestilling fast. Anonymkode: ce66a...b19
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du helsefagarbeider eller sykepleier får du 100% fast stilling enkelt i kommunal sektor. For leger avhenger det av hvor du bor. Ufaglærte ansettes ofte ikke fast i det hele tatt, og må gå på tilkallingsvikar-avtaler (hvor de ofte kan jobbe opptil 100% stilling) i årevis. Er man «heldig» man man få en 23,2% helgestilling fast. Anonymkode: ce66a...b19 Dessverre ikke like lett å få fast stilling som helsefagarbeider som sykepleier. Bor rett utenfor oslo og på en HF stilling så kan det være 50 søkere og på en spl stilling er det 0-3 søkere. Anonymkode: 89ebe...bc6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dessverre ikke like lett å få fast stilling som helsefagarbeider som sykepleier. Bor rett utenfor oslo og på en HF stilling så kan det være 50 søkere og på en spl stilling er det 0-3 søkere. Anonymkode: 89ebe...bc6 Det har jeg vanskelig for å tro på. Det er stor mangel på helsefagarbeidere. Dette kan i så fall ikke generealisers til landet forøvrig. Anonymkode: 07fe6...176
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dessverre ikke like lett å få fast stilling som helsefagarbeider som sykepleier. Bor rett utenfor oslo og på en HF stilling så kan det være 50 søkere og på en spl stilling er det 0-3 søkere. Anonymkode: 89ebe...bc6 Det stemmer at det er flere søkere til helsefagarbeider-stillinger, men 50 kvalifiserte søkere med autorisasjon har jeg enda til gode å se. Jeg står fortsatt ved min påstand om at det er enkelt å få 100% fast stilling innen kommunale helsetjenester, også som helsefagarbeider. Dersom du ikke får napp er det andre faktorer som spiller inn, og som gjør at du ikke får napp. Anonymkode: ce66a...b19
Fame Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det har jeg vanskelig for å tro på. Det er stor mangel på helsefagarbeidere. Dette kan i så fall ikke generealisers til landet forøvrig. Anonymkode: 07fe6...176 Det er det samme her hvor jeg bor. Sykepleiere får faste stillinger kastet etter seg på sykehjem og i hjemmesykepleien. Helsefagarbeiderne sliter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå