Gå til innhold

Er det uvanlig å få fast stilling i helsevesenet uten vikariat først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanskelig å få 100% fast stilling i helsevesenet uten å ha jobbet i vikariat først på det aktuelle stedet i f.eks Oslo kommune ? Eller er det helt vanlig ? 

Anonymkode: 22845...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig å gå rett på 100% fast her i Bergen i alle fall. Har skrikes det etter alt med armer og bein. 

Anonymkode: 07fe6...176

Skrevet

Som hva? Og hvor? Sykehus, kommune?

Som sykehuslege er det feks veldig uvanlig med fast stilling i starten. Det er uvanlig med deltidsstilling også, forsåvidt, mange stillinger er 100%+ målt etter normalarbeidstid.

Anonymkode: 6554a...e59

Skrevet

Er du helsefagarbeider eller sykepleier får du 100% fast stilling enkelt i kommunal sektor. 
For leger avhenger det av hvor du bor.

Ufaglærte ansettes ofte ikke fast i det hele tatt, og må gå på tilkallingsvikar-avtaler (hvor de ofte kan jobbe opptil 100% stilling) i årevis. Er man «heldig» man man få en 23,2% helgestilling fast. 

Anonymkode: ce66a...b19

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du helsefagarbeider eller sykepleier får du 100% fast stilling enkelt i kommunal sektor. 
For leger avhenger det av hvor du bor.

Ufaglærte ansettes ofte ikke fast i det hele tatt, og må gå på tilkallingsvikar-avtaler (hvor de ofte kan jobbe opptil 100% stilling) i årevis. Er man «heldig» man man få en 23,2% helgestilling fast. 

Dessverre ikke like lett å få fast stilling som helsefagarbeider som sykepleier. 

Bor rett utenfor oslo og på en HF stilling så kan det være 50 søkere og på en spl stilling er det 0-3 søkere. 

Anonymkode: 89ebe...bc6

Skrevet

I kommunen, ja

På sykehuset, nei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dessverre ikke like lett å få fast stilling som helsefagarbeider som sykepleier. 

Bor rett utenfor oslo og på en HF stilling så kan det være 50 søkere og på en spl stilling er det 0-3 søkere. 

Det har jeg vanskelig for å tro på. Det er stor mangel på helsefagarbeidere. Dette kan i så fall ikke generealisers til landet forøvrig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det stemmer at det er flere søkere til helsefagarbeider-stillinger, men 50 kvalifiserte søkere med autorisasjon har jeg enda til gode å se.

Jeg står fortsatt ved min påstand om at det er enkelt å få 100% fast stilling innen kommunale helsetjenester, også som helsefagarbeider. Dersom du ikke får napp er det andre faktorer som spiller inn, og som gjør at du ikke får napp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det har jeg vanskelig for å tro på. Det er stor mangel på helsefagarbeidere. Dette kan i så fall ikke generealisers til landet forøvrig. 

Det er det samme her hvor jeg bor. Sykepleiere får faste stillinger kastet etter seg på sykehjem og i hjemmesykepleien.  Helsefagarbeiderne sliter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...