Gå til innhold

Føler jeg må drikke HELE tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Jeg føler meg KONSTANT tørst. Pøser på med vann, men føler nesten ikke jeg kan drikke mer. Er en slik gnagende sensasjon som gjør det vanskelig å fokusere på jobb... Enten det eller så må jeg spise hele tiden. Understimulert?

Anonymkode: fcb5e...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hei. Jeg føler meg KONSTANT tørst. Pøser på med vann, men føler nesten ikke jeg kan drikke mer. Er en slik gnagende sensasjon som gjør det vanskelig å fokusere på jobb... Enten det eller så må jeg spise hele tiden. Understimulert?

Sjekket deg for diabetes?

Anonymkode: 43f90...051

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Ville ringt legekontoret og spurt om de tror du behøver en time.

Anonymkode: db4ef...c70

• Liker 1
Skrevet

Be de sjekke blodsukkeret ditt ja. Bedre før enn senere. Om det er veldig høyt kan du bli forgiftet. 

Anonymkode: df43f...79c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Be de sjekke blodsukkeret ditt ja. Bedre før enn senere. Om det er veldig høyt kan du bli forgiftet. 

Hm, har en kusine og en fetter som har diabetes, så er jo ikke helt usannsynlig... 

Skal til legen på fredag uansett, så kanskje jeg tar det opp om det fortsatt er slik.

takk for svar!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hm, har en kusine og en fetter som har diabetes, så er jo ikke helt usannsynlig... 

Skal til legen på fredag uansett, så kanskje jeg tar det opp om det fortsatt er slik.

takk for svar!

Du har diabetes. 100%.

Anonymkode: 1d10a...839

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har diabetes. 100%.

Anonymkode: 1d10a...839

Men ville jeg ikke hatt noen andre symptomer da tror du? Er det kun tørste jeg vil føle på? Men har kun vært slik denne uka egentlig, som jeg kan huske

Skrevet

hvis du har diabetes vil du kjenne en enorm tørste og sult. Cellene sulter. Hadde egentlig ikke ventet til fredag med å måle blodsukkeret. Det er veldig enkelt å måle det. Tar bare noen sekunder. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

hvis du har diabetes vil du kjenne en enorm tørste og sult. Cellene sulter. Hadde egentlig ikke ventet til fredag med å måle blodsukkeret. Det er veldig enkelt å måle det. Tar bare noen sekunder. 

Enig i denne. Det er kjempelett å bli målt og farlig å gå med høyt blodsukker lenge om det er det du har.

Anonymkode: 5a550...933

• Liker 1
Skrevet

har også mørk urin og føler meg litt ør. skal følge med på væskeinntaket i dag og sjekke om jeg virkelig drikker mye.

Skrevet

Samme her, tror det er pga mine medisiner 

Skrevet

Hvor mye drikker du? Og drikker du kun vann? 
Jeg drikker vann omtrent hele tiden, men drikker ikke mer enn "vanlig" mengde. 
Det er smart å få sjekke blodsukkeret, men det er på ingen måte sikkert at det er diabetes. 

Jeg føler meg ofte tørst, men det er egentlig bare tørrhet i munnen. Så for min del kan det hjelpe med ett glass juice i stedet for en flaske vann.

Skrevet

Enten så tar du medisiner som gir disse bivirkningene, eller så er det nærliggende å tro at du har diabetes (særlig siden du også er genetisk disponert). Som andre sier før meg; ikke vent til fredag. Dette kvalifiserer nok til å få time på dagen. 

Anonymkode: 1562a...96c

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg drikker omtrent hele tiden. Er sjekket for diabetes osv men har ikke diabetes.  

Skrevet

Sjekk det med en gang. Jeg ble båret rett ut i ambulanse og kjørt til sykehus med blodsukker 28 i sommer. Ante ikke at jeg hadde diabetes. Helt normalvektig, og ingen tørste. Hadde legetime fordi jeg var så slapp. Fikk ikke dra hjem og pakke engang.

Anonymkode: ead56...80b

Skrevet

Ring legen i dag! 
Hvis du har veldig høyt  blodsukker så kan kroppen gå inn i det en kaller ketoasidose . 
Dvs at organene begynner å stenge ned pga kroppen begynner å gå «sur», og tilslutt så er det vanskelig å berge livet. 
Og så er det noe som heter senskader 
En får en pust som lukter aceton.

Du må forstå at det kan stå om livet om du ikke får raskt hjelp!  
Da har du ikke dager tilgjengelig. 
I dag er det onsdag, og du kan ikke vente til fredag 

Anonymkode: 996c1...db4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjekke blodsukkeret er førstepri.

Hvis blodsukkeret er fint så må du begynne å lete etter andre årsaker. Får du i deg salt, for eksempel? 

Anonymkode: da707...2d5

Skrevet

Dere som sier blodsukkeret MÅ sjekkes, har det ingenting å si hvor mye man faktisk drikker? 
Eller om man går på medisiner som gir munntørrhet? 

Skrevet
Taluno skrev (1 time siden):

Hvor mye drikker du? Og drikker du kun vann? 
Jeg drikker vann omtrent hele tiden, men drikker ikke mer enn "vanlig" mengde. 
Det er smart å få sjekke blodsukkeret, men det er på ingen måte sikkert at det er diabetes. 

Jeg føler meg ofte tørst, men det er egentlig bare tørrhet i munnen. Så for min del kan det hjelpe med ett glass juice i stedet for en flaske vann.

Kanskje 4L dagen? 
Vann men også 2 kopper kaffe for dagen.

føler meg ikke tørr i munnen, nesten en slik sensasjon man får med spytt i munnen når det er mye god mat rundt en om det gir mening😅

Skrevet

Litt relevant med alder og kroppsstørrelse er også relevant.

Er det diabetes type 1 dine søskenbarn har så ville jeg ikke tenkt arv. Er disse søsken eller er de søskenbarn også.
Har dine foreldre og besteforeldre diabetes? 

Anonymkode: bb03b...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...