Gå til innhold

Hvilken grad står termostaten din på badet på? Blir ikke varmt med 25°

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan termostaten eller varmekablene være defekt? Det er kun -1° ute. 2 år gammelt nybygg.

Anonymkode: 6ed75...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ølagt

Anonymkode: 35363...d47

Skrevet

Samme her, men 24.5 da. Har varmefolie i gulvet og vet at den funker, merker varmen under føttene. Tenker at det er vel slik at mer av varmen forsvinner i ventilasjon og nedover i bakken/inn i veggene dess kaldere det er. Da forsvinner varmen fortere og det rekker aldri å bli 24.5 grader 

Anonymkode: 935e4...a26

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Samme her, men 24.5 da. Har varmefolie i gulvet og vet at den funker, merker varmen under føttene. Tenker at det er vel slik at mer av varmen forsvinner i ventilasjon og nedover i bakken/inn i veggene dess kaldere det er. Da forsvinner varmen fortere og det rekker aldri å bli 24.5 grader 

Anonymkode: 935e4...a26

Selv om vi bor i 2. etg.?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selv om vi bor i 2. etg.?

Hvis det er et nybygg skal dette ikke skje. Er jo sykt mye isolasjon i nybygg. 

Hadde sjekket termostat. Og at denne er rett innstilt.

Anonymkode: 9477a...a3d

• Liker 1
Skrevet

28 grader. Vi har flis på flis på gulvet, så må være over 25 grader.

Anonymkode: 09f99...469

• Liker 2
Skrevet

22 grader, godt og varmt som bare det med varmekabler i gulvet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan termostaten eller varmekablene være defekt? Det er kun -1° ute. 2 år gammelt nybygg.

Er gulvføleren skikkelig nede i gulvet? Er den på plass i det hele tatt? Er termostaten satt på romføler eller prosentvis vame av total watt på varmekabler? 

Det er mange muligheter her. Er ganske sikker på at varmekablene ikke er defekt. Termostaten kan selvfølgelig være defekt, men da er det en reklamasjonsak mot elektriker.

Anonymkode: da0b4...e57

• Liker 1
Skrevet

Har 17 grader i et hus fra 1970 tallet. Badet er pusset opp en gang i 1990. Er mer enn nok varmt. 

Så dere som har over 20 grader burde få sjekket det. Noe er ødelagt hvertfall 🙄

Anonymkode: 50239...84d

Skrevet

Vi har to bad, i det ene er måleren i gulvet, i det andre er måleren på veggen. Hvis man måler temp i gulvet, må termostaten stå ca 5 grader høyere enn man ønsker at luft-temp skal være. Så den ene hos oss står på 21-22 og den andre står på 26. De bruker like mye strøm, og temp i rommet er lik. 

Anonymkode: 798cd...acb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min står på 30 %. 
Mange termostater går på prosent, ikke grader. 

Men det er enkelt sjekke om termostaten har røket. Skru opp mye mer, å se om det blir varmere. 
Da min røyk, så skrudde jeg opp en del, det resulterte i at gulvet var like kaldt, men termostaten begynte lage en tikkelyd. 
rundt 3000,- for å fikse, siden jeg ikke hadde garanti/reklamasjon. I såpass nytt bygg som du har skal det gå på garanti/reklamasjon. 

Skrevet

Vi fikk samme problem etter 1 år i nybygg. Var termostaten som var ødelagt. Byttet kun den, og så fungerte alt normalt ignen

Anonymkode: c427a...5d3

Skrevet

Min er på 28 grader, og den funker nok ikke optimalt. Temperatur sensor er på utsiden av badet.

Anonymkode: 95bee...748

Skrevet

Litt ulik effekt på gulvvarmen på mine to bad. Blir greit varmt akkurat nå med sånn 20-25 grader. 

Anonymkode: 3fcc3...742

Skrevet

17

Anonymkode: f71d1...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...