AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Jeg tar Somac (eller Pantoprazol Krka) hver kveld forå beskytte magen da jeg tar Voltaren mot betennelse. I kveld skulle jeg ta tabletten helt på autopilot, så sprettet opp blisterbrettet uten å se på det, bikket tabletten over i hånda og kastet det i meg med litt vann. Da jeg var erdig med å svelge, kjente jeg at jeg hadde litt halvveis oppløst tablett med bitter smak i munnen. tror derfor at tabletten må ha delt seg inne i brettet og så svelget jeg deler av den- Ser det står i pakningsvedlegget at man ikke må dele eller knuse disse, men det står selvsagt ingenting om HVORFOR ikke. Er det noen som vet? Jeg har helseangst og får helt noia.. HVA kan evt skje? Anonymkode: 2a8d9...ada
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Dersom en enterotablett knuses, kan virkestoffet bli ødelagt, eller den beskyttende virkningen på magesekken bli borte. Anonymkode: c763b...d31 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Fordi entrotablett-effekten forsvinner (medisinen skal løses opp i tarmen) og virkestoffer er ikke jevnt fordelt inni tabletten. Det går helt fint, du får bare ikke ønsket effekt av tabletten. Anonymkode: 4f30f...404 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Den bare funker ikke like effektivt. Ingenting farlig skjer. Anonymkode: 09eb7...1af 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Irriterende der det står man ikke skal gjøre ting, men ingen forklaring på hvorfor. Anonymkode: c8f28...61c 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Hvis det var noe livsfarlig som kunne skje dersom tabletten ble delt så ville det stått noe om det i pakningsvedlegget. Anonymkode: bf5fc...561 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Irriterende der det står man ikke skal gjøre ting, men ingen forklaring på hvorfor. Anonymkode: c8f28...61c Hun kunne jo bare googlet det første ordet i pakningsvedlegget da. "Enterotabletter". så ville hun fått svar på hva det ordet betyr. Anonymkode: 09eb7...1af
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 TUSEN takk for kjapt leverte svar, som perler på ei snor! Da kan jeg trygt legge meg til å sove ja, synes også dette er forferdelig irriterende at det står instruksjoner i slike pakn.vedlegg men ikke noen forklaringer.. Men da har jeg jo heldigvis dere...!! ❤️ (jeg vet det er en enterotablett forresten, som skal løses opp sakte og frigi stoffer gradvis, men jeg trodde at om den var delt ville jeg eksponeres veldig fort og kraftig av alt innholdet i tabletten på en gang, og kanskje magesekken ville reagere på det, liksom).. Anonymkode: 2a8d9...ada 1
Matas Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå