Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har eneggede tvillingjenter på straks 11 måneder. Etter å sett igjennom bilder fra de ble født er jeg nå overbevist om at vi byttet om på de og nå kaller «Milla» for «Nora» og omvendt 😭 Jeg vil ikke gå inn i detalj for jeg vil ikke bli gjenkjent, men la oss si at en av de har en liten føflekk og den andre ikke. I starten la vi ikke merke til det og brukte det derfor ikke som kjennetegn og vi har alltid vært helt skråsikre på at vi kjenner jentene våre og ledd av andre når de ikke klarer å se forskjell og så har vi ikke klart det selv 😭 Vi fargekoder jentene og har gjort det fra starten, men jeg ser jo at «Nora» har byttet farge cirka rundt 3 måneders alder. Jeg har ikke sagt det til mannen og vet ikke om jeg kan eller skal gjøre det. Er helt i villede nå. Skal jeg bare late som at «Milla» er «Nora» nå eller skal jeg bytte navn tilbake igjen? De kommer jo til å bli helt forvirret stakkars da de vet sitt eget navn som egentlig er feil. Vær så snill noen, hva skal jeg gjøre? Skal jeg si det til mannen?

Anonymkode: 1f318...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med mannen og bli enige. Har det egentlig noe å si om de har byttet navn? 

Anonymkode: 5740e...60f

• Liker 8
Skrevet

Snakk med mannen din ja!

Anonymkode: 561f5...5cc

• Liker 3
Skrevet

Snakk med mannen, dette er ingen sin skyld! De er jo trossalt eneggede, og det er jo ikke uten grunn at så mange sliter med å skille eneggede fra hverandre. Så får dere bli enige om hva dere gjør med navn og slikt. 

Anonymkode: 9753e...dc3

• Liker 10
Skrevet

Ville sagt det. Det har jo også noe med pers nr å gjøre osv når de blir større.

Anonymkode: 466e8...994

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snakk med mannen og bli enige. Har det egentlig noe å si om de har byttet navn? 

Anonymkode: 5740e...60f

Selvfølgelig har det det 🙄 Det er identiteten dems, de har navn og personnumre som tilhører seg.. de har helseopplysninger osv. 

Anonymkode: 14e1e...0d8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere må jo snakke sammen, dere ha jo i såfall tatt feil begge to. Men noe krise er det ikke uansett, i værste fall får de enten bytte navn eller kalles sine "rette" navn. 

Anonymkode: 6ab7e...da1

• Liker 4
Skrevet

Vær glad for at du oppdaget det nå, og ikke etter 4-5 år!

Snakk så klart med gubben, dette kan du ikke bære på alene. Hvis du er helt bombesikker på at dere har forvekslet navn, så bytter dere tilbake. Ferdig, samvittigheten lettet. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde snakket med mannen om det. Fort gjort å bytte navn på eneggede tvillinger.

• Liker 2
Skrevet

Bli enige om å rette opp feilen, sånn at riktig barn har riktig navn. Dette vil bare bli en litt artig historie når barna blir eldre. Men, rett opp i feilen nå. 

Anonymkode: bab5b...053

• Liker 1
Skrevet

Sikkert ikke første i historien 😊

Anonymkode: 516df...b83

• Liker 2
Skrevet

Behold navnene slik jentene kjenner det, også sender dere inn navne endring. 

Anonymkode: 6c3d8...354

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig har det det 🙄 Det er identiteten dems, de har navn og personnumre som tilhører seg.. de har helseopplysninger osv. 

Personnummer er ikke koblet til DNA. Så lenge de er eneggede og dere byttet om første uka har deg nada å si. Det er mer en morsomt historie.

Anonymkode: 203ed...f68

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har eneggede tvillingjenter på straks 11 måneder. Etter å sett igjennom bilder fra de ble født er jeg nå overbevist om at vi byttet om på de og nå kaller «Milla» for «Nora» og omvendt 😭 Jeg vil ikke gå inn i detalj for jeg vil ikke bli gjenkjent, men la oss si at en av de har en liten føflekk og den andre ikke. I starten la vi ikke merke til det og brukte det derfor ikke som kjennetegn og vi har alltid vært helt skråsikre på at vi kjenner jentene våre og ledd av andre når de ikke klarer å se forskjell og så har vi ikke klart det selv 😭 Vi fargekoder jentene og har gjort det fra starten, men jeg ser jo at «Nora» har byttet farge cirka rundt 3 måneders alder. Jeg har ikke sagt det til mannen og vet ikke om jeg kan eller skal gjøre det. Er helt i villede nå. Skal jeg bare late som at «Milla» er «Nora» nå eller skal jeg bytte navn tilbake igjen? De kommer jo til å bli helt forvirret stakkars da de vet sitt eget navn som egentlig er feil. Vær så snill noen, hva skal jeg gjøre? Skal jeg si det til mannen?

Anonymkode: 1f318...362

Forstår ikke de som mener dette betyr noe. Så lenge de ble byttet om tidlig før eventuelt en har begynt å ha mye medisinsk informasjon lagret så er de jo tross alt eneggede. Spiller ingen rolle hvem som er hvem. 

Så med mindre ene har påvist en sykdom ved fødsel eller før de første tre månedene så kan jeg ikke se at dette har noe å si. 

Anonymkode: cd607...be2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men hvor mye har en baby rukket å gjøre med navnet og personnummeret sitt? Helseopplysninger er litt verre dersom den ene har en sykdom/skade og ikke den andre, men sannsynligvis har de jo de samme helseopplysningene enda.

Anonymkode: 6377d...ded

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor mye har en baby rukket å gjøre med navnet og personnummeret sitt? Helseopplysninger er litt verre dersom den ene har en sykdom/skade og ikke den andre, men sannsynligvis har de jo de samme helseopplysningene enda.

Anonymkode: 6377d...ded

Det tenker jeg å. Det med personnummer gjør jo ingenting, og hvis eneste helseopplysninger er feks at de har fått samme vaksine, er det jo greit. Men hvis det er mer komplisert medisinsk historie på den ene, blir det jo verre. Men; hvis det har skjedd etter 3 mnd da de ble byttet ut om, så vil jo helseopplysningene stemme på barnet som har navnet på nåværende tidspunkt. Da blir det feil å bytte tilbake igjen.  

Anonymkode: b8203...34c

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

8 hours ago, AnonymBruker said:

Personnummer er ikke koblet til DNA. Så lenge de er eneggede og dere byttet om første uka har deg nada å si. Det er mer en morsomt historie.

Anonymkode: 203ed...f68

Når de er tvillinger er sannsynligheten ganske stor for at de hadde et utvidet sykehusopphold med diverse tester, og testresultatene skal jo helst knyttes til rett barn. I tillegg, dersom et av barna feks. veide mindre enn det andre, så kan det ha betydning for barneforsikring, samt hvor raskt/lett de får oppfølging fra helsetjenesten (siden mange kommuner har et prematurteam som følger opp barn som er født pre- eller dysmature). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...