AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Rundt oss har folk fult belysning både inne og ute hele døgnet. Hos oss er det mørkt og kaldt. Juletrebelysningen er av. Vi dusjer nesten ikke. Vasker sjeldent klær. Og lager kun middag som tar strøm. Og fyrer med ved. Og lukker dører til rommene vi bruker minst. Likevel har vi en strømregning på flere hundre kroner pr dag. Dette er ikke til å holde ut. Tærer veldig på den psykiske og fysiske helsen som allerede er dårlig. Dette blir en vanvittig tøff vinter. Vi har grei inntekt, men ser ut til at det bare er oss som sparer på strømmen rundt oss. Hvordan er det for dere? Anonymkode: 1fe1d...e54 3 14
Lea Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Jeg sitter også i mørket og det er kaldt her hjemme. Strømmen er dyr. 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Strømregning på flere hundre pr dag? Får dere ikke strømstøtte? Anonymkode: 82c85...a5b 11 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Det kommer strømstøtte også. Reell pris blir nok rundt 1,5 kr pr kwt. Orker ikke spare på varmen, så her er det lys og varme! Anonymkode: 478fb...08a 12 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Hvorfor skrur dere av lyset, det sparer dere nesten ingenting på. Anonymkode: c7838...e56 22 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Akkurat samme her som TS.. 😢 Anonymkode: a4058...5a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skrur dere av lyset, det sparer dere nesten ingenting på. Anonymkode: c7838...e56 Vi har masse spottere i vært rom. Vi merker forskjell på bruk av strøm når vi er flinke til å slå av. Td Anonymkode: 1fe1d...e54 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 Lea skrev (5 minutter siden): Jeg sitter også i mørket og det er kaldt her hjemme. Strømmen er dyr. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat samme her som TS.. 😢 Anonymkode: a4058...5a1 Sender dere en varm klem. Synes dette er forferdelig. ❤ Ts Anonymkode: 1fe1d...e54 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har masse spottere i vært rom. Vi merker forskjell på bruk av strøm når vi er flinke til å slå av. Td Anonymkode: 1fe1d...e54 Jeg har bare noen hundre i måneden i strøm. Men så bor jeg heller ikke i villa, men i en liten leilighet. Anonymkode: 268c0...80f 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Jeg orker ikke å sitte i ett kaldt å mørkt hus! Jeg har nå 21g inne. Varmepumpe på for å få en gjevn varme. Har godt isolert hus. Alt av lys er led. Slår alltid av lys i rom som ikke blir brukt. Fyrer mye stearinlys for kos, varme og lys på kvelden. Har ikke julelys ute, men tror ikke det hadde blitt store kostnaden. Prøver å bruke strøm smart. Vi har ledlys, aldri noe på standby, vasker ikke opp før maskinen er full. Tar alltid å sjekker prisen før jeg setter den på. Er det dyrt, venter jeg litt. Sparer mer inn på (unødvendig) shopping. Har latt vær å handle noe som helst annet enn mat og nødvendige ting siden Jan i år. Handler alltid når det er salg. Anonymkode: f6648...dc1 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Strømregning på flere hundre pr dag? Får dere ikke strømstøtte? Anonymkode: 82c85...a5b Er mannen som styrer. Vi får strømstøtte. Men aner ikke hvor mye. Nå ligger vi på ca. 60 kWh pr døgn. Ts Anonymkode: 1fe1d...e54 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 Det er da svært lite å spare på å skru av vanlige lys! Anonymkode: defca...5e4 17 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er da svært lite å spare på å skru av vanlige lys! Anonymkode: defca...5e4 Mannen sier noe annet 🤔 Han merker stor forskjell på når vi er flinke og ikke til å slå av lyset. I hvert rom har vi masse spotter, så godt mulig derfor? Anonymkode: 1fe1d...e54 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen sier noe annet 🤔 Han merker stor forskjell på når vi er flinke og ikke til å slå av lyset. I hvert rom har vi masse spotter, så godt mulig derfor? Anonymkode: 1fe1d...e54 Utelys er fjerne LED-lys, det er nesten ingenting å spare på det. Anonymkode: 392f7...99a 5 2
Drizzt Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen sier noe annet 🤔 Han merker stor forskjell på når vi er flinke og ikke til å slå av lyset. I hvert rom har vi masse spotter, så godt mulig derfor? Anonymkode: 1fe1d...e54 Det er ikke spottene og juletrebelysningen som gir dere disse regningene. Det er ting som kjøleskap, fryser, varmtvannbereder, vaskemaskin, komfyr, panelovner, gulvvarme, osv. 13 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 Sitte inne i mørket og fryse, det gjør jeg ikke. En trenger ikke å ha på lys i rom ingen er i, men julelys ute har vi på. Er da vel ingen som ikke bruker LED lys i dag? Om dere bruker 60kwh i døgnet, så er det jo noe som tar strøm hos dere? Anonymkode: aab91...1fb 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 Vi har brukt 325 kwh til nå i desember. Det er i snitt 54 kwt i døgnet. Og vi sparer ikke engang på strømmen. Varmepumpe på hele tiden, oppvaskmaskin daglig, vaskemaskin annenhver dag, panelovner x 4 i underetasje. Lys inne og julelys ute. Hva i alle dager tar så mye strøm hos dere? Anonymkode: 969e6...54b 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #18 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har brukt 325 kwh til nå i desember. Det er i snitt 54 kwt i døgnet. Og vi sparer ikke engang på strømmen. Varmepumpe på hele tiden, oppvaskmaskin daglig, vaskemaskin annenhver dag, panelovner x 4 i underetasje. Lys inne og julelys ute. Hva i alle dager tar så mye strøm hos dere? Anonymkode: 969e6...54b Og vi lader elbil! Anonymkode: 969e6...54b 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #19 Skrevet 6. desember 2022 Drizzt skrev (17 minutter siden): Det er ikke spottene og juletrebelysningen som gir dere disse regningene. Det er ting som kjøleskap, fryser, varmtvannbereder, vaskemaskin, komfyr, panelovner, gulvvarme, osv. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sitte inne i mørket og fryse, det gjør jeg ikke. En trenger ikke å ha på lys i rom ingen er i, men julelys ute har vi på. Er da vel ingen som ikke bruker LED lys i dag? Om dere bruker 60kwh i døgnet, så er det jo noe som tar strøm hos dere? Anonymkode: aab91...1fb Vi har litt varme på gulvet, kanskje slå av det? Kanskje jeg bør ta en prat med mannen min. For dette går virkelig utover helsa mi. Og hvis f.eks lys ikke tar så mye strøm så kan vi ihvertfall ha litt lys på. Vi sitter bokstavelig talt i mørket. Ser også på strømstøtte kalkulatoren at selv om vi hadde hatt 100 kWh pr døgn hadde ikke strømregning vært så alt for ille? Ts Anonymkode: 1fe1d...e54 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #20 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har brukt 325 kwh til nå i desember. Det er i snitt 54 kwt i døgnet. Og vi sparer ikke engang på strømmen. Varmepumpe på hele tiden, oppvaskmaskin daglig, vaskemaskin annenhver dag, panelovner x 4 i underetasje. Lys inne og julelys ute. Hva i alle dager tar så mye strøm hos dere? Anonymkode: 969e6...54b Det lurer vi på også. Vi kan ikke forstå. Relativt nytt hus. 160 kvm. Er varmekabler i 1. Etasje og badet oppe. 🤔 Ts Anonymkode: 1fe1d...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå