Gå til innhold

Dere med emotofobi: er dere voldsomt sensitive for lukt/parfyme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvorfor, men jeg reagerer sterkt på lukter generelt og da særskilt parfyme.

Naturlig sitruslukt for eksempel oppleves nydelig og positivt, men parfyme faktisk for meg gir tydelig angstfølelse i tillegg til kvalme.

Merker dere andre dette veldig tydelig?

Jeg merker liksom «åh, lukt» og så bygger angsten seg igrunnen ofte raskere opp enn uggen følelse/kvalme.

Og jeg føler at lukten sitter borret i neseborene 🤷‍♀️

Anonymkode: 6fd02...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke noe problem med parfyme/kosmetikklukt, eller andre lukter for så vidt.

Anonymkode: ec8ba...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Usikker på hvorfor, men jeg reagerer sterkt på lukter generelt og da særskilt parfyme.

Naturlig sitruslukt for eksempel oppleves nydelig og positivt, men parfyme faktisk for meg gir tydelig angstfølelse i tillegg til kvalme.

Merker dere andre dette veldig tydelig?

Jeg merker liksom «åh, lukt» og så bygger angsten seg igrunnen ofte raskere opp enn uggen følelse/kvalme.

Og jeg føler at lukten sitter borret i neseborene 🤷‍♀️

Anonymkode: 6fd02...555

Kanskje du har kjemisk miljøintoleranse i tillegg til emotofobien?

Anonymkode: 689ca...b8c

Skrevet

Det er gift, så reaksjonen er ikke så rar. Jeg har en kronisk tilstand og får symptomer trigget om jeg blir utsatt for parfyme. Merker det også når jeg bestiller brukte ting på nettet, noen ting STINKER parfyme, og jeg lurer virkelig på om det er slik det lukter hjemme hos dem...

Anonymkode: 6c7b4...b72

Skrevet

Har hatt emotofobi, og parfyme reagerer jeg fortsatt på. Dagen blir ødelagt om jeg kjemmer lukta av en bestemh lukt. Trigger migrene også.

Anonymkode: 592f6...f89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...