Gå til innhold

Japandi interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe tips til interiør i denne stilen? 

Anonymkode: dc152...045

Skrevet

Lave møbler, så lave som mulig. Evt teppe på gulv og puter. Samme med seng.

Anonymkode: 2fe9f...9d0

Skrevet

Jeg synes man finner japandi overalt nå, men japandi må ikke forveksles med ren japansk interiørstil. Møblene må derfor ikke være så lave eller puter på gulvet (grøss), men møbler i solide naturmaterialer og rene naturtoner holder. 

Anonymkode: c43d4...8c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 14.07):

Jeg synes man finner japandi overalt nå, men japandi må ikke forveksles med ren japansk interiørstil. Møblene må derfor ikke være så lave eller puter på gulvet (grøss), men møbler i solide naturmaterialer og rene naturtoner holder. 

Anonymkode: c43d4...8c8

Hvorfor er det grøss?

Babyer og småbarn ruller og krabber rundt på gulvet rett som det er, og når du tenker på at voksne i japan og andre land der det meste foregår på gulvet har bedre smidighet og helse enn voksne som bruker kroppens muskler kun til å reise seg fra sofaen..

Jeg kjenner en som solgte alt av lenestoler og sofaer og skaffet seg fine gulvtepper, stoler uten ben og meditasjonsputer og andre typer gulvputer som gikk fra å være stiv og skral til å være det mest smidige mennesket i min omkrets. Han sier at han hadde en lenestol i noen måneder etter å ha levd uten møbler og merket fort hvor stiv kroppen ble og hvor lite styrke det ble i lår og setemuskler etter bare 4 måneder. Han kvitta seg med lenestolen igjen og skaffet seg spisestoler som hadde avtagbare ben, og lever nå livet sitt på gulvet. 

Med hyppig renhold går dette helt fint.

Anonymkode: 2fe9f...9d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

når du tenker på at voksne i japan og andre land der det meste foregår på gulvet har bedre smidighet og helse enn voksne som bruker kroppens muskler kun til å reise seg fra sofaen..

Dette har jeg ikke tenkt på før! Og er enda en grunn til å ha puter på gulvet😍 skremmende hvor fastlåst enkelte er "voksne kan ikke ha puter på gulvet".. vi har puter på gulvet i et hjørne, flere som synes det er kjempekoselig og som har prøvesittet.

Anonymkode: 20dd2...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...