AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Heihei! For et par år siden så 'droppet jeg ut' etter å ha gått et par år på et ingeniørstudie. Etter dette har jeg hatt ca. 7-9 jobber, og jobber nå som rådgiver i det offentlige. Jeg har også nylig blitt diagnosert med ADHD (som nok forklarer mye av utfordringene jeg hadde på studiet, samt i noen jobber). Jeg er fortsatt ung, og har mange år igjen i arbeidslivet, og kjenner på at jeg ønsker å få et bedre grunnlag for dette. Det som er, er at jeg bekymrer meg litt for å starte på nytt etter å ha sluttet! Er det noen som har gjort det? Er så redd for å 'mislykkes' igjen, men jeg går jo inn i det med flere mestringsteknikker og som en litt mer stabil person. Samtidig er det også skummelt å gi slipp på en 'god' jobb (men som er litt kjedelig) Anonymkode: eff8d...775
Robbi Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Hei, Jeg har vært i en lignende situasjon. Jeg hadde en samfunnsvitenskapelig bachelor og jobbet i 7 år i staten. Så bestemte jeg meg for å ta en bachelor i IT. Angrer ikke. Før jeg tok skrittet lagde jeg en plan og tok en vurdering av risiko og økonomi: Jeg tok 3 år ulønnet studiepermisjon fra jobben. Det var veldig betryggende å ha noe å gå tilbake til dersom det skulle gå dårlig med studiet. Tror du må ha jobbet i minst 2 år på samme sted for rett på studiepermisjon. Jeg tok ekstra lån fra lånekassen, da jeg var over 30 år (Man kan låne inntil 100k ekstra per år i 2 år). I tillegg hadde jeg spart opp litt ekstra penger og hadde avdragsfrihet på boliglånet. På den måten kunne fokusere 100% på studiene og samtidig leve behagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå