Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammen med en flott mann, i slutten av 30 årene begge to og vært sammen 1 år. Jeg sliter med paranoide tanker, og dette går utover forholdet. Jeg misstenker han for utroskap veldig ofte. Om det er overtid eller tur til kompisen. Dette er dog ikke det eneste jeg er paranoid rundt, jeg er også slik med egen helse, andre mennesker rundt meg (redd for rykter bla). Dette er jo mest trolig et meg-problem. Er det fastlege jeg burde starte hoss? Noen som har slitt med samme og har tips?

Anonymkode: 9ce78...a99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du behøver å gå i terapi evn medisinering om du generelt er veldig paranoid. Hvis du bruker hasj eller andre stoffer så stopp med det 

Anonymkode: 7d9f8...b73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du behøver å gå i terapi evn medisinering om du generelt er veldig paranoid. Hvis du bruker hasj eller andre stoffer så stopp med det 

Anonymkode: 7d9f8...b73

Bruker ikke noe, jeg har slitt med å være paranoid lenge dog. Aner ikke helt hvorfor, lav selvtilitt bidrar mulig. Jeg har ikke vært modig nok til å ta tak i dette før nå heller.

Anonymkode: 9ce78...a99

• Hjerte 1
Skrevet

Mannen min er også sånn. Han går ikke i terapi - muligens fordi han ville slitt med å stole på terapeuter - men han driver mye med selvhjelp. Med oss slappet han mye mer av etter 1,5-2 år sammen. Da kjente han meg og så også at jeg lever et sunt liv hvor jeg får spenning fra jobb og hobby. Og han turde å åpne mer opp. 

Anonymkode: 8211b...8df

Skrevet

Ja, ta kontakt med fastlegen.

Hverken du eller kjæresten har det bra når du sliter med psyken

Anonymkode: 3255a...3af

Skrevet

Så bra at du innser problemet og at du ønsker å ta tak i dette! Det er veldig bra.

Ja, det er fastlegen du skal starte hos. Hvis du synes det er vanskelig å skulle snakke med fastlegen om dette ansikt til ansikt, kan du skrive en melding på HelseNorge. Da vil fastlegen kalle deg inn til time, og så vil han/hun stille deg noen spørsmål og så sende henvisning til psykolog. Så er det noen måneders ventetid før du får time hos psykolog. 

Anonymkode: d073a...a61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...