AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Hei 🙂 Ville bare ha noen synspunktet her, om dere synes jeg er helt på bærtur her og virker sjalu / håpløs. Jeg ble da samboer med en mann for 4 år siden, vi har tilsammen 5 (7-15) år barn. Jeg og far / stemor til barn har greit forhold, og snakker om barna. Han er gift og fått 2 barn til. Feirer bursdager til barn sammen, og såklart konfirmasjon .Men jeg deltar ikke på ting utover det i familiesamlinger. Men så har du samboer, der er eksen hans med på alt av familieselskapene til hans familie, med eller uten barn. Hun er trivelig så er ikke det, snakkes ofte og har en godt tone sånnsett. Men jeg synes det blir litt mye når hun er der 99 prosent av gangene jeg er der. Når svigers vet jeg er hjemme alene med hans barn, ringer di barna og spør om di vil komme på middag, også mora til barna mens jeg blir sittende alene her hjemme lage min egen middag til meg selv ☀️ Har også sittet i selskapet der hun ikke var tilstedet og snakket om hvor mye koseligere dette hadde vært om hun var tilstede. Noe jeg blir litt såret over. Virker liksom ikke god nok. Da jeg spurte samboer om han skulle dra med hun og nykjæresten i selskap til hennes familie, fikk jeg bare beskjed om det kom aldri til å skje men jeg skal samtidig sitte sammen med hun i alt!? Tok dette opp med samboer , men han ble bare lei seg og føler vel at jeg prøver splitte eksdama og deres relasjon/ hennes til hans familie? Mona Anonymkode: 3a641...603
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Nei, du overdriver ikke, men (!) når du velger å date noen som har barn fra før….Du får enten finne deg i dette eller finne deg en uten barn. Anonymkode: 3d77e...870 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Jeg hadde ikke tolerert det at en eks fortsatt skal være så stor del av familien. Anonymkode: 6c878...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 nei, ikke synes det hadde vært noe som helst greit jeg heller Anonymkode: 3a641...603
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Når svigers vet jeg er hjemme alene med hans barn, ringer di barna og spør om di vil komme på middag, også mora til barna mens jeg blir sittende alene her hjemme lage min egen middag til meg selv Bli med på middag du også. Ikke sitt hjemme og sture over at du liksom er et stakkarslig offer. Bare svar "ja, takk for invitasjon, vi kommer alle tre!". Anonymkode: 41b0a...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Bli med og ta din plass. Ellers får du ikke noe plass. Anonymkode: 3f1c0...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Jeg kan skjønne at dette er veldig ubehagelig, men samtidig opplevde jeg at min svigerinne, eller eks-svigerinne, ble min beste venninne i de årene vi var venninner. Siden det bare var to søsken der (min eksmann og søsteren), var det svært vanskelig å ikke delta, for det meste av feiringer involverte jo da henne og familien. Jeg var jo tante for barna hennes, hun var tante for mine, og jeg ble invitert på alt der. Da jeg fikk vite at eksens nye fru synes dette var ubehagelig sluttet jeg å dra, for jeg visste det ikke. Samtidig var det vanskelig å takke nei til invitasjoner til bursdager osv. Har løst det med at jeg kommer dagen etter selskapene på "restefest" i både barnebursdager og annet. Koselig, vi får skravle, og jeg tråkker ingen på tærne. Så kan det være at de ikke vet at dette er ubehagelig for deg? Og har samboeren din skjønt dette? Det er han som må sette ned foten og ta det opp med sin familie. Hvis han ikke gjør det, så er det han du må ta ut frustrasjonen på. Det er jo han som da ikke stiller opp for deg. Siden han ikke uoppfordret har gjort dette, tenker jeg at du heller kan planlegge for singelliv videre. Anonymkode: 40498...4f9 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 Veldig merkelig at eksen skal være så aktiv i ditt liv. Har hun ny mann? Anonymkode: 5870e...64d
MariaT87 Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bli med på middag du også. Ikke sitt hjemme og sture over at du liksom er et stakkarslig offer. Bare svar "ja, takk for invitasjon, vi kommer alle tre!". Anonymkode: 41b0a...dd8 jeg er med på denne middagen. Men det som var denne gangen var at jeg kjørte barna hans dit for di skulle hjelpe til med noe. før dette var vi og kjøpte middag som barna ville ha. Da jeg akkurat var på vei til begynne middag fikk jeg bare melding « vi spiser her « så sa jeg bare, greit kos dere hos farmor. men da jeg kom og hentet dem der senere, så hadde mora demmers vært på middag, jeg hadde ikke fått noen invitasjon.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #10 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg hadde ikke tolerert det at en eks fortsatt skal være så stor del av familien. Anonymkode: 6c878...5a2 Hva mener du ts skal gjøre da? Om hun skal fortsette å være sammen med samboeren, må hun jo bare lære seg å tolerere dette. Skjønner at det kan være sårt når svigerfamilien er så glad i samboeren eks, men deres følelser og relasjon med vedkommende må jo ikke ta slutt selv om forholdet mellom henne og samboeren din tok slutt. Anonymkode: 486df...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #11 Skrevet 7. desember 2022 Nå er det sånn at svigerforeldrene dine har et nært forhold til barnas mor. Dette er ikke noe du kan nekte dem, og samtidig kan du ikke nekte ungene å dra til farmor, og at moren deres er der. En ny kjæreste kan ikke komme og bestemme over andre mennesker og hvem de skal være glad i og tilbringe tid med. Takler du ikke dette, så må du rett og slett droppe denne fyren. Men hvor var far? Spiser han ikke middag hjemme når han har samvære med ungene? Han var ikke hos foreldrene sine han også? Anonymkode: 96c6a...469 1
MariaT87 Skrevet 7. desember 2022 #12 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg kan skjønne at dette er veldig ubehagelig, men samtidig opplevde jeg at min svigerinne, eller eks-svigerinne, ble min beste venninne i de årene vi var venninner. Siden det bare var to søsken der (min eksmann og søsteren), var det svært vanskelig å ikke delta, for det meste av feiringer involverte jo da henne og familien. Jeg var jo tante for barna hennes, hun var tante for mine, og jeg ble invitert på alt der. Da jeg fikk vite at eksens nye fru synes dette var ubehagelig sluttet jeg å dra, for jeg visste det ikke. Samtidig var det vanskelig å takke nei til invitasjoner til bursdager osv. Har løst det med at jeg kommer dagen etter selskapene på "restefest" i både barnebursdager og annet. Koselig, vi får skravle, og jeg tråkker ingen på tærne. Så kan det være at de ikke vet at dette er ubehagelig for deg? Og har samboeren din skjønt dette? Det er han som må sette ned foten og ta det opp med sin familie. Hvis han ikke gjør det, så er det han du må ta ut frustrasjonen på. Det er jo han som da ikke stiller opp for deg. Siden han ikke uoppfordret har gjort dette, tenker jeg at du heller kan planlegge for singelliv videre. Anonymkode: 40498...4f9 Ja , han har skjønt det nå. synses det var en fin løsning. har ingen problemer med at hun drar til dem på kaffe og sånn, det må hun for all del gjøre som jeg vil. Da jeg var sammen med min eks kunne jeg dra hjem til familien være der i flere dager, men det gikk naturlig over av seg selv da vi gikk hver til sitt. Og ekdama er trivelig det er ikke det. men begge søskene hans er skilt med barn, det er ingen av deres ekser som er invitert
MariaT87 Skrevet 7. desember 2022 #13 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det sånn at svigerforeldrene dine har et nært forhold til barnas mor. Dette er ikke noe du kan nekte dem, og samtidig kan du ikke nekte ungene å dra til farmor, og at moren deres er der. En ny kjæreste kan ikke komme og bestemme over andre mennesker og hvem de skal være glad i og tilbringe tid med. Takler du ikke dette, så må du rett og slett droppe denne fyren. Men hvor var far? Spiser han ikke middag hjemme når han har samvære med ungene? Han var ikke hos foreldrene sine han også? Anonymkode: 96c6a...469 nei, det nekter jeg dem for all del ikke. jeg synes det er fint at hun hst god kontakt med dem. Nei, han var ikke hjemme. jeg var alene hjemme med barna hans
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #14 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hei 🙂 Ville bare ha noen synspunktet her, om dere synes jeg er helt på bærtur her og virker sjalu / håpløs. Jeg ble da samboer med en mann for 4 år siden, vi har tilsammen 5 (7-15) år barn. Jeg og far / stemor til barn har greit forhold, og snakker om barna. Han er gift og fått 2 barn til. Feirer bursdager til barn sammen, og såklart konfirmasjon .Men jeg deltar ikke på ting utover det i familiesamlinger. Men så har du samboer, der er eksen hans med på alt av familieselskapene til hans familie, med eller uten barn. Hun er trivelig så er ikke det, snakkes ofte og har en godt tone sånnsett. Men jeg synes det blir litt mye når hun er der 99 prosent av gangene jeg er der. Når svigers vet jeg er hjemme alene med hans barn, ringer di barna og spør om di vil komme på middag, også mora til barna mens jeg blir sittende alene her hjemme lage min egen middag til meg selv ☀️ Har også sittet i selskapet der hun ikke var tilstedet og snakket om hvor mye koseligere dette hadde vært om hun var tilstede. Noe jeg blir litt såret over. Virker liksom ikke god nok. Da jeg spurte samboer om han skulle dra med hun og nykjæresten i selskap til hennes familie, fikk jeg bare beskjed om det kom aldri til å skje men jeg skal samtidig sitte sammen med hun i alt!? Tok dette opp med samboer , men han ble bare lei seg og føler vel at jeg prøver splitte eksdama og deres relasjon/ hennes til hans familie? Mona Anonymkode: 3a641...603 Gidder ikke lese innlegget engang. Bare valg av font og størrelse på fonten sier meg at du overdriver. Anonymkode: 95593...937 2
MariaT87 Skrevet 7. desember 2022 #15 Skrevet 7. desember 2022 MariaT87 skrev (3 minutter siden): Ja , han har skjønt det nå. synses det var en fin løsning. har ingen problemer med at hun drar til dem på kaffe og sånn, det må hun for all del gjøre som jeg vil. Da jeg var sammen med min eks kunne jeg dra hjem til familien være der i flere dager, men det gikk naturlig over av seg selv da vi gikk hver til sitt. Og ekdama er trivelig det er ikke det. men begge søskene hans er skilt med barn, det er ingen av deres ekser som er invitert men di ringte ba henne på middag, sa det var greit men at det kunne vært koselig med en invitasjon til meg også. Hun er jo alltid onvutert når jeg er invitert.
MariaT87 Skrevet 7. desember 2022 #16 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bli med på middag du også. Ikke sitt hjemme og sture over at du liksom er et stakkarslig offer. Bare svar "ja, takk for invitasjon, vi kommer alle tre!". Anonymkode: 41b0a...dd8 ja hadde jeg bare fått den invitasjoen, men frt var kun eks som fikk den😅
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #17 Skrevet 7. desember 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde ikke tolerert det at en eks fortsatt skal være så stor del av familien. Anonymkode: 6c878...5a2 Vel, det er jo ditt problem at du har issues med en såpass normal og harmløs greie. Det er vel noe sjalusi og selvtillitsproblemer som ligger til grunn. Noe du antageligvis bør ta fatt i uansett. Anonymkode: 7c44e...853
MariaT87 Skrevet 7. desember 2022 #18 Skrevet 7. desember 2022 okei, takk for tilbakemeldiger til dere som har fornuftige ting og komme med, enten om dere er enige eller uenige 🙂
MariaT87 Skrevet 7. desember 2022 #19 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det er jo ditt problem at du har issues med en såpass normal og harmløs greie. Det er vel noe sjalusi og selvtillitsproblemer som ligger til grunn. Noe du antageligvis bør ta fatt i uansett. Anonymkode: 7c44e...853 min selvtillitt er på topp 😅👍 kanskje det er du som sliter siden du svarer så utrolig frekt 2
Fremmed fugl Skrevet 7. desember 2022 #20 Skrevet 7. desember 2022 MariaT87 skrev (1 time siden): okei, takk for tilbakemeldiger til dere som har fornuftige ting og komme med, enten om dere er enige eller uenige 🙂 Hei, Du og samboeren din har selvfølgelig lov å ha grenser. Skal si litt hva jeg med kun 46 års samlet barneerfaring tenker om min relasjon til barn, kjærester til mine barn og venner til mine barn. Det er alltid mine barn som skal "eie" sine relasjoner. Er hyggelig hvis jeg får en god relasjon til kjærester eller venner av dem, hvis jeg sliter med det så må jeg ta meg sammen og ikke ødelegge for barnet mitt. Selvfølgelig hvis jeg ser at mitt barn behandler andre mennesker dårlig, så sier jeg ifra... og hvis jeg faktisk har grunn å tro at en relasjon er skadelig for mitt barn så vil jeg si ifra. Men grunnregelen er at jeg ikke skal gå inn å manipulere med mine behov. Som jeg sa til en kjæreste som et av mine barn har hatt i 6 år: "Er kjempeglad i deg, og vil deg alt godt, men min oppgave hvis det nå blir slutt mellom dere, er å støtte å være lojal mot barnet mitt." Når jeg leser din historie så leser jeg om foreldrer som er egoistiske og selvsentrerte i foreldre rollen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå