AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Foreldrene til samboeren min er døde og nå skal huset selges, og det vil bli igjen en sum som han arver. Kan denne utbetales til min konto? Alle sparepengene våre til bolig, inkl min farsarv står i fond / kontoer som jeg disponerer for oss og han sa det hadde vært lettest hvis arven kom rett inn dit, men vet ikke om det er mulig å gjøre det sånn. Vi har samboerkontrakt og har begge signert en kontrakt med hvor mye penger vi har betalt inn pr år bare for å være på den sikre siden. Anonymkode: 2c083...c4c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Ja det går fint Anonymkode: 081be...e34
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Det er jo bare å overføre til din konto etterpå. Med mindre issuet egentlig er inkasso? Anonymkode: 5309c...556
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo bare å overføre til din konto etterpå. Med mindre issuet egentlig er inkasso? Anonymkode: 5309c...556 Inkasso? Hva tenker du på? Jeg bare ser for meg at det blir gebyrer av å flytte sånne beløp rundt og at man forenkler prosessen ved å utbetale den direkte til den sparekontoen jeg/vi har? Men kan godt hende jeg tar feil Anonymkode: 2c083...c4c
Glitnir Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Inkasso? Hva tenker du på? Jeg bare ser for meg at det blir gebyrer av å flytte sånne beløp rundt og at man forenkler prosessen ved å utbetale den direkte til den sparekontoen jeg/vi har? Men kan godt hende jeg tar feil Anonymkode: 2c083...c4c Er ikke gebyrer på overføring mellom vanlige kontoer for privatpersoner. Men arven utbetales til den kontoen din mann bestemmer, uavhengig av hvem som eier den. Han står like fullt som arving. 1
newman01 Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Blir ikke det en helt fryktelig privatøkonomiordning når man blander sammen to personers økonomi som ikke er gift? Skattemeldingen må jo bli et virrvarr med formue, gjeldsbrev, skyldnere, renter, utbytteskatt osv... Og om forholdet skulle gå rett vest blir det vel snakk om realisering av gevinst på fond/aksjer, med en skattesats på 37,5% som må gjøres opp. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 newman01 skrev (59 minutter siden): Blir ikke det en helt fryktelig privatøkonomiordning når man blander sammen to personers økonomi som ikke er gift? Skattemeldingen må jo bli et virrvarr med formue, gjeldsbrev, skyldnere, renter, utbytteskatt osv... Og om forholdet skulle gå rett vest blir det vel snakk om realisering av gevinst på fond/aksjer, med en skattesats på 37,5% som må gjøres opp. Jo, akkurat nå er det litt klønete, men vi gifter oss sommer 2024 Anonymkode: 2c083...c4c
CAPS LOCK Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Foreldrene til samboeren min er døde og nå skal huset selges, og det vil bli igjen en sum som han arver. Kan denne utbetales til min konto? Anonymkode: 2c083...c4c Ja. Hvis du og samboeren din er enige, så kan den det
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 For en dum fyr du har! Jeg hadde aldri latt samboeren min fått sin arv inn på min konto! Lettest? Hvorfor? Er ikke mannen din kapabel til å logge inn på egen nettbank??? Anonymkode: de0c0...d22
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #10 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For en dum fyr du har! Jeg hadde aldri latt samboeren min fått sin arv inn på min konto! Lettest? Hvorfor? Er ikke mannen din kapabel til å logge inn på egen nettbank??? Anonymkode: de0c0...d22 Herregud 😂 Siden jeg flytter sparepengene våre rundt i ulike fond er det vel lettest at de går rett inn til sparekontoen vår hvis det er mulig eller? Anonymkode: 2c083...c4c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå