AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Det vises til at flere forskere og terapeuter har sagt det samme før, og nå er det en ny norsk parterapeut som oppfordrer par til å dele passord på hver sine mobiler med hverandre for å skape økt trygghet i forholdet. Da kan vi legge den ballen død. Den som klikker for at partneren sjekker mobilen er en med svinn på skogen! Anonymkode: be66b...ff5 11 2 6
Diezel Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det vises til at flere forskere og terapeuter har sagt det samme før, og nå er det en ny norsk parterapeut som oppfordrer par til å dele passord på hver sine mobiler med hverandre for å skape økt trygghet i forholdet. Da kan vi legge den ballen død. Den som klikker for at partneren sjekker mobilen er en med svinn på skogen! Anonymkode: be66b...ff5 Kommer ikke på tale, jeg vil ha mobilen i fred, med alle dustete nettsider og tullete spill og jeg gidder ikke å dele det. Hvis han ikke stoler på meg er det hans problem 30 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Hvordan fører manglende tillit til økt trygghet? Håpløst råd. Anonymkode: 3475f...9ee 19 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det vises til at flere forskere og terapeuter har sagt det samme før, og nå er det en ny norsk parterapeut som oppfordrer par til å dele passord på hver sine mobiler med hverandre for å skape økt trygghet i forholdet. Da kan vi legge den ballen død. Den som klikker for at partneren sjekker mobilen er en med svinn på skogen! Anonymkode: be66b...ff5 Har jobbmailen koblet til telefonen med innhold som min mann eller andre ikke skal lese / se. Så har ingen svin på stien. Anonymkode: 9341e...c1c 13
Gjest Adobyen Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 (endret) Det er mange som kun har 1 mobil, altså har fri telefon gjennom jobb, og en melding til/fra sjef og ansatte, trenger ikke å være supersensitiv, men er ikke ment for andres øyne. Det vil i så fall kunne begrense kommunikasjonsforholdene. En melding hjem til mor, er ikke for fars øyne. I gode forhold går vel ikke partneren og blander seg i mobilen, og da trenger det ikke å bli noe problem. Men, nei. Endret 6. desember 2022 av Adobyen
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det vises til at flere forskere og terapeuter har sagt det samme før, og nå er det en ny norsk parterapeut som oppfordrer par til å dele passord på hver sine mobiler med hverandre for å skape økt trygghet i forholdet. Da kan vi legge den ballen død. Den som klikker for at partneren sjekker mobilen er en med svinn på skogen! Anonymkode: be66b...ff5 Det heter svin på skogen, ikke svinn. Og nei, de som klikker for at partner sjekker mobil har ikke nødvendigvis svin på skogen. Mange andre grunner til å ikke ønske at partner snoker ulovlig i privat kommunikasjon.
Trolltunge Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Vi har alltid hatt det. Ikke på grunn av åpenhet eller behov for kontroll, bare fordi det har vært og er praktisk. Jeg tror egentlig ikke vi tenkte særlig over det. Det bare ble slik, for vi delte jo uansett koden med den andre om den andre skulle låne mobilen. Derfor bare enklere å ha samme kode. Siden har det vært slik. 4 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 Noe sier meg at disse terapeutene er kvinner Anonymkode: 332f5...0fb 3
Gjest theTitanic Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det vises til at flere forskere og terapeuter har sagt det samme før, og nå er det en ny norsk parterapeut som oppfordrer par til å dele passord på hver sine mobiler med hverandre for å skape økt trygghet i forholdet. Da kan vi legge den ballen død. Den som klikker for at partneren sjekker mobilen er en med svinn på skogen! Anonymkode: be66b...ff5 Det er så feil som det kan få blitt. En partner må kunne ha noe privat uten å bli mistenkt for alt mulig rart. Det har ingenting med å ha noe å skjule å gjøre, men med en følelse av å bo med overvåkningspersonale. Er forholdet så dårlig at all informasjon og passord plikter delt for at det ikke skal bli mistanker, så er det ikke verd å ha.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan fører manglende tillit til økt trygghet? Håpløst råd. Anonymkode: 3475f...9ee AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har jobbmailen koblet til telefonen med innhold som min mann eller andre ikke skal lese / se. Så har ingen svin på stien. Anonymkode: 9341e...c1c Parterapeutene og forskerne mener at åpenhet fører til økt trygghet og dermed at man kommer nærmere hverandre og styrker forholdet. De er samtidig tydelige på at man ikke skal lese andres taushetsbelagte jobbmailer eller private samtaler med venner og familie men er ikke urolige for at dette er innhold som er interessant for en partner å gå gjennom uansett, så det skal man ikke være redd for Anonymkode: be66b...ff5 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Parterapeutene og forskerne mener at åpenhet fører til økt trygghet og dermed at man kommer nærmere hverandre og styrker forholdet. De er samtidig tydelige på at man ikke skal lese andres taushetsbelagte jobbmailer eller private samtaler med venner og familie men er ikke urolige for at dette er innhold som er interessant for en partner å gå gjennom uansett, så det skal man ikke være redd for Anonymkode: be66b...ff5 Hvorfor skulle noe som helst annet innhold være interessant å gå gjennom? Anonymkode: 3475f...9ee 9 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 theTitanic skrev (1 minutt siden): Det er så feil som det kan få blitt. En partner må kunne ha noe privat uten å bli mistenkt for alt mulig rart. Det har ingenting med å ha noe å skjule å gjøre, men med en følelse av å bo med overvåkningspersonale. Er forholdet så dårlig at all informasjon og passord plikter delt for at det ikke skal bli mistanker, så er det ikke verd å ha. Da klarer du ikke å skille mellom åpenhet og kontroll. Det er lang vei mellom å ha mulighet en gang i blandt til å se om partneren sin har lastet ned tinder eller ringer mistenkelig mye til et kvinnenavn hver gang han har pause på jobb- og det å drive med kontroll og overvåkning, som handler om å underkue og skremme partneren sin ved rutinemessig kanskje daglig krav om å få se. Anonymkode: be66b...ff5 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Parterapeutene og forskerne mener at åpenhet fører til økt trygghet og dermed at man kommer nærmere hverandre og styrker forholdet. De er samtidig tydelige på at man ikke skal lese andres taushetsbelagte jobbmailer eller private samtaler med venner og familie men er ikke urolige for at dette er innhold som er interessant for en partner å gå gjennom uansett, så det skal man ikke være redd for Anonymkode: be66b...ff5 Hvordan kan en slik regel være praktisk gjennomførbart. Enten må eieren av mobiltelefonen få bestemme hvilke meldinger partneren får se og da er det jo letteste saken i verden å skjule utroskap. Eller så må partneren til eierne få bestemme hvilke meldinger han/hun vil se og da vil man ende med at han/hun ogås leser ting som er taushetsbelagt/private ting fra venner og familie. Disse parteraputene avkler egen inkometanse ved å komme med slike råd. Anonymkode: ef887...70b 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det vises til at flere forskere og terapeuter har sagt det samme før, og nå er det en ny norsk parterapeut som oppfordrer par til å dele passord på hver sine mobiler med hverandre for å skape økt trygghet i forholdet. Da kan vi legge den ballen død. Den som klikker for at partneren sjekker mobilen er en med svinn på skogen! Anonymkode: be66b...ff5 Gjort det siden dag 1 her. Anonymkode: 54c93...476 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Da klarer du ikke å skille mellom åpenhet og kontroll. Det er lang vei mellom å ha mulighet en gang i blandt til å se om partneren sin har lastet ned tinder eller ringer mistenkelig mye til et kvinnenavn hver gang han har pause på jobb- og det å drive med kontroll og overvåkning, som handler om å underkue og skremme partneren sin ved rutinemessig kanskje daglig krav om å få se. Anonymkode: be66b...ff5 Hvis man må drive og sjekke om partneren har lastet ned Tinder er jo ikke forholdet liv laga. Anonymkode: 3475f...9ee 14 2
Kullsyrevann Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 Jeg deler ikke passordet på mobilen - ikke for å skjule kontakter og relasjoner, men fordi det er privat informasjon på den som bare jeg skal ha tilgang til. Informasjon som jeg er oppfordret å holde skjult fra barnsbein av. Ganske tydelig at disse folkene gikk ut av skolen før det var undervisning i nettvett og personvern... 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 Jeg og mannen har samme kode 😅 jeg sniker aldri på hans telefon, men jeg bruker den ofte 🙂 Anonymkode: 36998...465 7
Trolltunge Skrevet 6. desember 2022 #18 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skulle noe som helst annet innhold være interessant å gå gjennom? Anonymkode: 3475f...9ee Det finnes faktisk ikke noe interessant å gå gjennom når man vet koden. Mulig at sykelig sjalu mennesker likevel hadde gjort det, men det spennende ved partners mobil faller jo helt bort når man deler koden. Jeg er helt sikkert på at min mann ikke har det minste interesse av å lese mine mail eller dialog med venninner. Ja han kan til og med gå på Kvinneguiden og poste som meg, men hvorfor skulle han ha interesse for det? Jeg tror den terapeuten har rett, for det er min erfaring med å dele koder. Det tar bort all slik spenning og nysgjerrighet. Jeg ville imidlertid ikke gjort det dersom min partner var sykelig sjalu eller på andre måter troende til å lese all dialog mellom meg og venninner for å følge med. Han kan spørre meg om hva som helst, så han får nok mer ut av det enn de dialogene uansett. Hender jeg viser ham selv om noe er morsomt, og da rister han stort sett på hodet og synes det er snålt hva vi kvinner deler. Et nytt plagg, julepynt, dagens middag, noe rart vi ser, og mye spøk og tull han ikke forstår egentlig. Ikke akkurat spennende for ham. 😄 2 2
Rotemor Skrevet 6. desember 2022 #19 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vises til at flere forskere og terapeuter har sagt det samme før, og nå er det en ny norsk parterapeut som oppfordrer par til å dele passord på hver sine mobiler med hverandre for å skape økt trygghet i forholdet. Da kan vi legge den ballen død. Den som klikker for at partneren sjekker mobilen er en med svinn på skogen! Anonymkode: be66b...ff5 Svinn er noe ganske annet en svin.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. desember 2022 #20 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Parterapeutene og forskerne mener at åpenhet fører til økt trygghet og dermed at man kommer nærmere hverandre og styrker forholdet. De er samtidig tydelige på at man ikke skal lese andres taushetsbelagte jobbmailer eller private samtaler med venner og familie men er ikke urolige for at dette er innhold som er interessant for en partner å gå gjennom uansett, så det skal man ikke være redd for Anonymkode: be66b...ff5 I min jobb er det brudd på taushetsplikten at andre har tilgang til opplysningene, selv om de ikke leser dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå