AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Hei alle sammen. Har lagt ved et bilde av tungen min,ikke det fineste bilde jeg hadde på mobilen🤣men langs tungen på den ene siden ,så får jeg innimellom litt rødt område,langs siden.føles tørt og ekkelt,ikke direkte vondt. Har vært både hos lege og tannlege med dette,men ikke fått noe konkret svar,annet st det ikke er farlig. Tannlegen tror muligens jeg skraper området med tennene når jeg sover,har vært inne på geografisk tunge,men da mener han det ville vist seg andre plasser på tungen også. Dette problemet kommer og går,kan være borte lenge,så kommer det igjen. Jeg er i overgangsalder om det kan ha noe å si. Er det noen av dere som har opplevd dette selv,blir jo litt bekymret og tenker kreft,var hos tannlege for en uke siden,han så på tungen.ikke noe galt å se sa ham. Og kreft ville vell ikke kommet og gått slik????? Håper noen av dere svarer😀 Anonymkode: 53603...e6e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Hadde aldri tenkt kreft, har det samme selv, jeg gnisser tenner og skraper nok tennene tidvis. Anonymkode: 30715...41e 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Har du noe problemer med lever/galleblære? Sinne/irritasjon? Anonymkode: 24201...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Har det samme. Jeg har det fordi tungen skraper i tennene mine. Anonymkode: a795a...bee 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har også slikt fordi jeg sitter og presser kjeven sammen og presser tunga inn i tenna mine-som jeg gjør til enhver tid både i våken tilstand og når jeg sover 🤣 Anonymkode: 3ae43...142
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Kan jo være geografisk tunge/lingua geographica Anonymkode: 28e5c...60f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har det samme. Jeg har det fordi tungen skraper i tennene mine. Anonymkode: a795a...bee AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har også slikt fordi jeg sitter og presser kjeven sammen og presser tunga inn i tenna mine-som jeg gjør til enhver tid både i våken tilstand og når jeg sover 🤣 Anonymkode: 3ae43...142 I følge kinesisk medisin så er dette tegn på at man har en del undertrykket sinne/irritasjon. Jeg fikk ihvertfall god hjelp hos en akupunktør. Anonymkode: 24201...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har du noe problemer med lever/galleblære? Sinne/irritasjon? Anonymkode: 24201...6b1 Ikke problem med lever,men er mye stressa. Anonymkode: 53603...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har også slikt fordi jeg sitter og presser kjeven sammen og presser tunga inn i tenna mine-som jeg gjør til enhver tid både i våken tilstand og når jeg sover 🤣 Anonymkode: 3ae43...142 Får du det langs hele siden,som bilde jeg la ved? Ts Anonymkode: 53603...e6e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Er det vanlig å ha så grå tunge? Pusser du ikke tunga? Min er mer rosa, derfor jeg lurer Anonymkode: b8f9b...a84
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 Jeg har hatt dette i 13 år. Sånn er det bare 😅 Har spurt mange leger og tannleger og ingen har funnet noen løsning, men det er visst ikke farlig. Anonymkode: 35f74...9b5
annev Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du noe problemer med lever/galleblære? Sinne/irritasjon? Anonymkode: 24201...6b1 Her kan en bli vett skremt av å lese,i følge dette bildet,så har da ts problem med levra??????
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 Du har et belegg med sopp på tunga. Candida. Og smerter/ubehag på tungen kan være et symptom på at du trenger mer B vitaminer. Anonymkode: b21b1...1a1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det vanlig å ha så grå tunge? Pusser du ikke tunga? Min er mer rosa, derfor jeg lurer Anonymkode: b8f9b...a84 Fargene ble nokså bleke på bildet, enn i virkeligheten 😀 Anonymkode: 53603...e6e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt dette i 13 år. Sånn er det bare 😅 Har spurt mange leger og tannleger og ingen har funnet noen løsning, men det er visst ikke farlig. Anonymkode: 35f74...9b5 Kommer og går det hos deg? Ts Anonymkode: 53603...e6e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 annev skrev (3 minutter siden): Her kan en bli vett skremt av å lese,i følge dette bildet,så har da ts problem med levra?????? Dette bildet viser en frisk tunge. Slik den skal se ut. Anonymkode: b21b1...1a1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 Dette blir verre når du spiser mye sukker? Anonymkode: b21b1...1a1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #18 Skrevet 6. desember 2022 Når det kommer og går er det nok ikke kreft nei. At tannlegen ikke så noe unormalt ved tunga di er jo også betryggende. Og ikke bry deg om de som deler teite bilder av ulike soner på tunga som tilsvarer ulike kroppsdeler/organer, det er bare spekulasjon og svada. Tunger er ulike og kommer i mange rød/rosatoner, med og uten små sprekker, og siden tunga ligger nært tennene kan man lett få noen merker og sår av og til. Røykere kan til og med få svart, neste hårete tunge! Det man kan snakke med legen om er dersom man får sår eller blemmer i munnen som ikke gror og blir borte. Det kan være kreft eller forstadie til kreft. Hvis tunga blir rød og veldig glatt (de små prikkene man vanligvis har på tunga, blir borte), kan man også drøfte det med legen, da det kan bety B-vitaminmangel. Anonymkode: 8b402...bae 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #19 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når det kommer og går er det nok ikke kreft nei. At tannlegen ikke så noe unormalt ved tunga di er jo også betryggende. Og ikke bry deg om de som deler teite bilder av ulike soner på tunga som tilsvarer ulike kroppsdeler/organer, det er bare spekulasjon og svada. Tunger er ulike og kommer i mange rød/rosatoner, med og uten små sprekker, og siden tunga ligger nært tennene kan man lett få noen merker og sår av og til. Røykere kan til og med få svart, neste hårete tunge! Det man kan snakke med legen om er dersom man får sår eller blemmer i munnen som ikke gror og blir borte. Det kan være kreft eller forstadie til kreft. Hvis tunga blir rød og veldig glatt (de små prikkene man vanligvis har på tunga, blir borte), kan man også drøfte det med legen, da det kan bety B-vitaminmangel. Anonymkode: 8b402...bae Takk for svar,ja det kommer og går hos meg men alltid på samme side sv tungen.studerte litt på nederste del av tungen ingen sår ,men de papillene der er hovne.😀har nettopp tatt blodprøver og alt var ok. Anonymkode: 53603...e6e
Mezzosoprena Skrevet 6. desember 2022 #20 Skrevet 6. desember 2022 Det kan se ut som om du har litt belegg på tunga - siden på tunga gnisser mot tennene og dermed gnisses belegget av der. Jeg vil påstå at den riktige fargen på tunga, er den du har på siden. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå