AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Og det er så trist. Jeg gikk ut av et psykisk voldelig forhold (var fysisk et par ganger) for over ett og et halvt år siden. Vi deler et barn på 3 år, som bor hos meg. De har samvær! Alltid tenkt at jeg har lyst til å komme godt overens med en ny kjæreste han får, hvis hun skal være i livet til barnet mitt. Det hadde vært best for barnet vårt at alle hadde det fint og kom overens. De vil ikke at jeg skal få møte henne, jeg har jo bare gode intensjoner. Jeg finnes ikke bitter, jeg har kommet meg videre og jobbet meg opp hos psykolog, fått meg ny kjæreste og har det bedre enn på lenge. Mens hun tror jeg er det værste mennesket på jord, nekter han mer samvær (han som ikke har dukket opp og bygget et bånd, jeg har sagt vi bygger det opp men han må bevise litt også, og vise at han vil). Han har vært helt jævlig, samvær med bf ble til og med stoppet en periode via andre instanser pga ustabilitet og rus. Hun får desverre sikkert oppleve alt jeg gjorde.. Men jeg vil uansett møte henne og vise at det ikke er noe bad blood og at jeg håper vi alle kan komme overens fordi det er et uskyldig barn oppi dette. Er det så mye å be om? Trodde hvilken som helst nye dame ville blitt glad for det, jeg er jo bare ute etter det beste for barnet mitt og jeg syns jo egentlig oppriktig synd på nye damen. Vil bare ta henne godt imot og vite hvem barnet mitt skal være med! Dette ble veldig langt og rotete, men er så kjipt at bf gjør det umulig ved å bare sverte meg og nekte for meg at de er sammen (vet de er det) I mitt nye forhold kommer jeg godt overens med barnemor til kjæresten og alt går på skinner, går som en drøm og alle er fornøyde. Vil ha det sånn med eksen og nye damen der også.. alt jeg ønsker er at barnet mitt skal ha et nettverk rundt seg som kommer overens, vet hvordan det er å vokse opp med krig mellom foreldre og det ønsker jeg ikke for mitt barn. Vet jeg har fucka opp med å få barn med en sånn person, disse sidene så jeg ikke før jeg var gravid i femte mnd. Er det noe jeg kan gjøre? Nytter ikke ta det med eksen og vil ikke gå over streken med nye dama heller Anonymkode: 5565e...a22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Huff for en vanskelig situasjon! Det aller beste for deg hadde jo vært om du slapp å ha noe mer med han å gjøre, så det er synd dere har barn sammen. Desverre vil sånne manipulatorer ha makt over ny kjæreste og definere fortiden akuratt som det gagner han selv, som regel ved å slenge dritt om eksene sine ja Han kontrollerer henne som nekter hun å møte deg og det er ikke rett å nekte deg å møte henne heller. Hun blir jo stemor for barna dine! Kan det være en ide å trekke inn dette for familievernkontoret eller barnevernet? De vil garantert ta din side med tanke på hans bakgrunn. Hvis ikke så tror jeg rett og slett jeg hadde sendt hun en melding på Facebook eller fått en venninne til å gjøre det og skrive noe som at hun er velkommen og at du vet at han kan være kontrollerende og spre løgner så du ville bare si til henne direkte at det ikke er dårlige følelser fra din side og at hvis hun ønsker å møtes over en kaffeprat hadde det vært hyggelig fordi hun omgås barna dine og det er viktig at dere skjønner hverandre. Enten så forteller hun han om meldingen og blir nektet å møte deg, men uansett vil meldingen din alltid være i bakhodet hennes til den dagen hun begynner å innse at han kontrollerer henne, da er det lettere å gå når hun vet at han alltid har vært sånn selvom hun kanskje ikke tror på det med en gang (fordi hun er manipulert av han) Eller så klarer hun å tenke fornuftig og skjønner at noe skurrer med hva han har sagt og svarer deg og vil bli bedre kjent med deg for å kunne gjøre seg opp en egen mening om deg enn å bare tro alt han sier Anonymkode: 9b68e...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Hvorfor? Når han var så ille med deg, så kommer nok ikke hun til å vare evig heller. Så har du en ny og en ny. La det logge for din egen del. Anonymkode: fe783...0a0 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor? Når han var så ille med deg, så kommer nok ikke hun til å vare evig heller. Så har du en ny og en ny. La det logge for din egen del. Anonymkode: fe783...0a0 Neida, hun varer kanskje ikke evig.. Men de har vært sammen ett år og jeg føler det hadde vært best om man møttes og jeg viste at jeg ikke er så forferdelig, at jeg bare er hyggelig og viser at det han sier ikke stemmer. Vet han har sagt til henne at jeg ikke lar henne få møte barnet vårt, det er ikke sant. Vil jo barnet mitt skal bli behandlet bra der, og siden hun er i bildet har jo hun noe med den saken å gjøre også.. Har ikke noe imot at hun er i bildet, men det er ikke ok at barnet mitt skal måtte oppleve fiendtlighet mot mammaen sin fra de, det kan da ikke være bra for et lite barn som er mest trygg på meg. Vil jo bare ha fred og et godt samarbeid (selvom det nesten er umulig med en sånn person. Føler meg egentlig tryggere om hun er der, men jeg vil jo møte henne om hun skal være i livet til 3åringen) Forstår hun er forelsket og hører på han, jeg har vært i hennes sko. Bare frustrerende! Men du har rett, vet jeg må legge den død.. Bare trist når man ønsker det beste for barnet og ikke finnes bitter! Anonymkode: 5565e...a22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Huff for en vanskelig situasjon! Det aller beste for deg hadde jo vært om du slapp å ha noe mer med han å gjøre, så det er synd dere har barn sammen. Desverre vil sånne manipulatorer ha makt over ny kjæreste og definere fortiden akuratt som det gagner han selv, som regel ved å slenge dritt om eksene sine ja Han kontrollerer henne som nekter hun å møte deg og det er ikke rett å nekte deg å møte henne heller. Hun blir jo stemor for barna dine! Kan det være en ide å trekke inn dette for familievernkontoret eller barnevernet? De vil garantert ta din side med tanke på hans bakgrunn. Hvis ikke så tror jeg rett og slett jeg hadde sendt hun en melding på Facebook eller fått en venninne til å gjøre det og skrive noe som at hun er velkommen og at du vet at han kan være kontrollerende og spre løgner så du ville bare si til henne direkte at det ikke er dårlige følelser fra din side og at hvis hun ønsker å møtes over en kaffeprat hadde det vært hyggelig fordi hun omgås barna dine og det er viktig at dere skjønner hverandre. Enten så forteller hun han om meldingen og blir nektet å møte deg, men uansett vil meldingen din alltid være i bakhodet hennes til den dagen hun begynner å innse at han kontrollerer henne, da er det lettere å gå når hun vet at han alltid har vært sånn selvom hun kanskje ikke tror på det med en gang (fordi hun er manipulert av han) Eller så klarer hun å tenke fornuftig og skjønner at noe skurrer med hva han har sagt og svarer deg og vil bli bedre kjent med deg for å kunne gjøre seg opp en egen mening om deg enn å bare tro alt han sier Anonymkode: 9b68e...0f4 Man har jo lyst til å fortelle henne det, at han er sånn og sånn.. Men jeg vet det ikke gagner meg! Men har vurdert å sende en mer low key melding uten å snakke stygt om eksen min, om at det er koselig om hun vil møte meg for en hyggelig prat en dag fordi hun sikkert kommer til å være i mitt barns liv. Men vet ikke om det er dumt, eller om jeg bare skal innse at jeg fikk barn med han og må leve med at det er sånn.. Får vondt av barnet mitt bare, vil gjøre det jeg kan for at oppveksten blir fredelig og fin. Anonymkode: 5565e...a22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 Har samme erfaring. Har sett damen 5-6 ganger, ikke en eneste gang har hun sagt hei. Jeg har opplevd å si hei til henne så flere hørte meg, mens hun bare går vekk. De har nå bodd sammen i 2 år, har fått et barn og kjøpt seg hus. Jeg fant meg ny kjæreste før han fant henne. Jeg har også fått et barn til, hus, ring på fingeren og alt. Så hun kan umulig tenke at jeg skulle vært interessert i eksen ennå. Min erfaring med fyren er at han vrir på alt som egentlig har skjedd. Så hun tror nok det verste om meg. Anonymkode: 7956b...ccc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Intensjonen din er god, men det høres ut som du har litt urealistiske forventninger til samarbeid. Forstår at du ønsker å få frem din side av saken og vise at du er samarbeidsvillig, men nå er det engang slik at barnefar ikke ønsker det. Da må du akseptere det pr nå så lenge det ikke kommer frem noe alvorlig ift barnet som gjør at du må snakke med Familievernkontoret om det. Det å ønske å møte en ny kjæreste er uansett noe du bør legge bort. Du sier du vet de er i et forhold, men hva bet du egentlig? De kan være av og på og trenger ikke at et tredjepart skal blandes inn og hilse på kjæresten. Å forvente å ha et ok samarbeid med bf er greit, å forvente at du ny kjæreste behandler barnet ditt fint er selvfølgelig ok, men å forvente at du og ny kjæreste skal snakkes eller ha en relasjon er urealistisk sånn som du beskriver ståa pr nå. Anonymkode: cb4c5...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Neida, hun varer kanskje ikke evig.. Men de har vært sammen ett år og jeg føler det hadde vært best om man møttes og jeg viste at jeg ikke er så forferdelig, at jeg bare er hyggelig og viser at det han sier ikke stemmer. Vet han har sagt til henne at jeg ikke lar henne få møte barnet vårt, det er ikke sant. Vil jo barnet mitt skal bli behandlet bra der, og siden hun er i bildet har jo hun noe med den saken å gjøre også.. Har ikke noe imot at hun er i bildet, men det er ikke ok at barnet mitt skal måtte oppleve fiendtlighet mot mammaen sin fra de, det kan da ikke være bra for et lite barn som er mest trygg på meg. Vil jo bare ha fred og et godt samarbeid (selvom det nesten er umulig med en sånn person. Føler meg egentlig tryggere om hun er der, men jeg vil jo møte henne om hun skal være i livet til 3åringen) Forstår hun er forelsket og hører på han, jeg har vært i hennes sko. Bare frustrerende! Men du har rett, vet jeg må legge den død.. Bare trist når man ønsker det beste for barnet og ikke finnes bitter! Anonymkode: 5565e...a22 Men om det du skriver om han stemmer, så finner hun vel fort nok ut at det ikke var du som var ille? Anonymkode: d2c18...819 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Intensjonen din er god, men det høres ut som du har litt urealistiske forventninger til samarbeid. Forstår at du ønsker å få frem din side av saken og vise at du er samarbeidsvillig, men nå er det engang slik at barnefar ikke ønsker det. Da må du akseptere det pr nå så lenge det ikke kommer frem noe alvorlig ift barnet som gjør at du må snakke med Familievernkontoret om det. Det å ønske å møte en ny kjæreste er uansett noe du bør legge bort. Du sier du vet de er i et forhold, men hva bet du egentlig? De kan være av og på og trenger ikke at et tredjepart skal blandes inn og hilse på kjæresten. Å forvente å ha et ok samarbeid med bf er greit, å forvente at du ny kjæreste behandler barnet ditt fint er selvfølgelig ok, men å forvente at du og ny kjæreste skal snakkes eller ha en relasjon er urealistisk sånn som du beskriver ståa pr nå. Anonymkode: cb4c5...3bc Jeg snakker ikke om å ha en nær relasjon, jeg vil vite hvem barnet mitt er med, et casual møte og en hyggelig tone så man kan samarbeide. Barnevernet har vært i bildet mtp far, så jeg har en komplisert situasjon hvor barnet enda er utrygg på far. Jeg tenker kun på barnet oppi her, vil ha en grei tone og vite hvem jeg sender barnet mitt til når de begynner med overnattinger som han nå maser om. De bor sammen, han sa det til nav og jeg bare vet, via gamle felles venner også. Barnet mitt har noen utfordringer som gjør at jeg mener det beste for barnet er at man i det minste prøver. Vanligvis om far hadde vært helt oppegående hadde jeg tenkt at alt var bra med barnet der, men nå ønsker jeg også en god tone med damen som skal bo der mens barnet mitt skal prøve ut overnatting om litt, for barnets skyld åpenbart. Bare trist situasjon hele greia! Men forstår jeg bare bør legge den død, men hadde ikke skadet om de også tenkte på barnets beste og klarte å være voksne. Forstår jo henne fordi hun ikke kjenner meg og bare har hørt hva han har sagt. Anonymkode: 5565e...a22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men om det du skriver om han stemmer, så finner hun vel fort nok ut at det ikke var du som var ille? Anonymkode: d2c18...819 Ja, selvsagt forstår hun det en dag, men jeg bryr meg egentlig ikke om det. Jeg vil barnet mitt skal ha det fint og jeg mener man bør kunne samarbeide og ha en god tone med en eventuell dame som skal være i barnets liv, snakker ikke om å bli bestevenner.. Vil ikke hun skal tro jeg er bitter eller ikke vil hun skal være med barnet mitt. Føles jo tryggere for meg om hun er der, men jeg vet ikke fordi jeg ikke vet hva slags menneske det er. Barnet mitt er det kjæreste jeg har og har til nå bare vært vant til å være med meg, så syns ikke det er så mye å be om et møte. Men legger den død for nå og tar det senere.. Orker ikke undøvendig tull uansett. Er ikke sånn at far kommer til å opprettholde mer samvær når han ikke klarer å følge opp det han allerede har, så jeg overtenker nok litt! Anonymkode: 5565e...a22
NiceOrNothing Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, selvsagt forstår hun det en dag, men jeg bryr meg egentlig ikke om det. Jeg vil barnet mitt skal ha det fint og jeg mener man bør kunne samarbeide og ha en god tone med en eventuell dame som skal være i barnets liv, snakker ikke om å bli bestevenner.. Vil ikke hun skal tro jeg er bitter eller ikke vil hun skal være med barnet mitt. Føles jo tryggere for meg om hun er der, men jeg vet ikke fordi jeg ikke vet hva slags menneske det er. Barnet mitt er det kjæreste jeg har og har til nå bare vært vant til å være med meg, så syns ikke det er så mye å be om et møte. Men legger den død for nå og tar det senere.. Orker ikke undøvendig tull uansett. Er ikke sånn at far kommer til å opprettholde mer samvær når han ikke klarer å følge opp det han allerede har, så jeg overtenker nok litt! Anonymkode: 5565e...a22 Ville bare lagt meg helt bakpå ang henne , og fokusert på forholdet med bf og barnet . Hun kan jo være ute av bildet før noen rekker si kake .
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 NiceOrNothing skrev (3 minutter siden): Ville bare lagt meg helt bakpå ang henne , og fokusert på forholdet med bf og barnet . Hun kan jo være ute av bildet før noen rekker si kake . Forsåvidt enig, men de bor sammen og jeg ønsker å rette oppi bildet hun har blitt malt av meg så ikke det er fiendtlighet i det minste, barn merker sånt. Men jeg vet, er vel for mye å be om! Kjipt uansett, når jeg ser hvor bra det går mtp å møtes i sosiale settinger ang barnet til kjæresten min og med eksen hans. Kan trøste meg med at det ikke er drama på begge sider hvertfall! Anonymkode: 5565e...a22
NiceOrNothing Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forsåvidt enig, men de bor sammen og jeg ønsker å rette oppi bildet hun har blitt malt av meg så ikke det er fiendtlighet i det minste, barn merker sånt. Men jeg vet, er vel for mye å be om! Kjipt uansett, når jeg ser hvor bra det går mtp å møtes i sosiale settinger ang barnet til kjæresten min og med eksen hans. Kan trøste meg med at det ikke er drama på begge sider hvertfall! Anonymkode: 5565e...a22 Tenk at litt frem i tid vil du få møtt henne og vist henne ditt sanne jeg . Dess mer du stresser / presser med det, jo lenger tid vil det ta. Typisk trekk ved «sånne « umodne menn som eksen din , å svartmale barnemor . Gi det minst mulig fokus ❤️
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forsåvidt enig, men de bor sammen og jeg ønsker å rette oppi bildet hun har blitt malt av meg så ikke det er fiendtlighet i det minste, barn merker sånt. Men jeg vet, er vel for mye å be om! Kjipt uansett, når jeg ser hvor bra det går mtp å møtes i sosiale settinger ang barnet til kjæresten min og med eksen hans. Kan trøste meg med at det ikke er drama på begge sider hvertfall! Anonymkode: 5565e...a22 Dette kan du nok bare legge bort. Og om du skulle fått gjort dette hadde jo forholdet ditt til BF blitt verre. Hva hadde det da hjulpet når han byttet ut henne? Fokuser på å få et bedre forhold til barnefar, ikke dama hans. Skjønner intensjonen din, og muligens ser du for deg henne som en løsning på utryggheten også (forståelig). Men går du bak ryggen til BF for å "rette opp i info" så vil jo han bli MER fiendtlig mot deg. Det hjelper virkelig ikke! (Og du, stå stødig i magefølelsen din om når barnet er klart for overnatting. Ikke la deg presse.) Anonymkode: ae3e9...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå