Gå til innhold

Brenner meg alltid på termokopp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hvor mange timer er det trygt å drikke av termokopp? I dag ventet jeg drøyt to timer, men brant meg skikkelig likevel. Skjønner ikke hvorfor alle sier at dette er så innmari praktisk? Vi har fått termokopp i julegave fra arbeidsgiver og de andre på jobben virker fornøyde, så er kanskje bare jeg som er en idiot som ikke klarer å bruke den riktig. Hvordan unngår man å brenne seg?
Selve koppen er jo kald så går ikke an å kjenne varmen gjennom den, og kaffens temperatur merker man først når man brenner tungen. Hva er det jeg ikke skjønner her? 

Anonymkode: d2fe2...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, føler så med deg, men jeg tror det er veldig individuelt og at man reagerer på varmt drikke veldig ulikt. Moren min kan drikke opp en kaffekopp uten å brenne seg eller synes at den er for varm, mens jeg fra samme kanne ikke greier å ta i koppen en gang før det har gått minst 10 min. Har bare konkludert med at termokopper, eller generelt varmt drikke ikke er noe for meg. Klarer meg fint med et glass vann i flere minusgrader, fordi jeg også bare brenner av meg tunga.🤪

• Hjerte 1
Skrevet

Fyll på med kaldt vann... Enkelt og greit. Ikke fyll koppen breddfull av varm kaffe. La det være et par-tre cm igjen i toppen av koppen, dette fyller du da med kaldt vann, så har du kaffe i drikke-temperatur. 

Anonymkode: 76101...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...