Gå til innhold

Hvor lenge holder skivet ost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holder skivet ost seg etter åpning? Både i forhold til smak og konsistens, og hvor lenge den er trygg å spise

Anonymkode: f01fd...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du holder pakka tett så varer den like lenge som vanlig ost er min erfaring? Kjøper den lille og tar kanskje en skive hver/annenhver dag. Helt fin helt til pakka er spist opp 😊

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre: Hvorfor kjøper dere skivet ost? Det er kjempedyrt! Det er jo kjempelett å skjære en skive ost med ostehøvel. Bortsett fra om man er på reisefot så kan jeg ikke komme på noen grunn til å kjøpe skivet ost.

Anonymkode: 04a61...19b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre: Hvorfor kjøper dere skivet ost? Det er kjempedyrt! Det er jo kjempelett å skjære en skive ost med ostehøvel. Bortsett fra om man er på reisefot så kan jeg ikke komme på noen grunn til å kjøpe skivet ost.

Jeg kjøper skivet ost fordi jeg spiser så lite ost at selv det minste stykket mugner før jeg blir ferdig med det.

Når jeg kjøper en stor pakke skivet ost, så fryser jeg ned med mellomlagspapir mellom skivene og kan ta opp det antallet skiver jeg trenger. Kanskje dyrere i innkjøp, men allikevel billigere enn å måtte kaste mugnet ost.

Når jeg kjøper store ostestykker på tilbud pleier jeg å spare en bitteliten bit som jeg skjærer av, men det meste blir raspet opp til bruk på pizza, lasagne o.l. 

Skrevet

Skivet ost holder like lenge, eller lengre enn hele ostestykker. 
Hele ostestykker er man ofte borti med fingre, som ikke nødvendigvis er helt ren. 

Konsistensmessig så er det ikke mye forskjell før de eventuelt begynner tørke, som er godt synlig. 
Trygt, til det blir mugg. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor finner jeg 100-150g små ostestykker? 
Og hvordan skjærer man de egentlig med ostehøvel, helt på slutten, når det bare er en liten tynn lefse igjen? De gangene jeg har hele stykker, så begynner den alltid bøye seg, og knekke, og blir helt klin umulig skjære. Men jeg tar mer enn gjerne tipsene dine for det! 

Anonymkode: 64c8e...f7f

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skivet ost holder like lenge, eller lengre enn hele ostestykker. 
Hele ostestykker er man ofte borti med fingre, som ikke nødvendigvis er helt ren. 

Konsistensmessig så er det ikke mye forskjell før de eventuelt begynner tørke, som er godt synlig. 
Trygt, til det blir mugg. 

Hvor finner jeg 100-150g små ostestykker? 
Og hvordan skjærer man de egentlig med ostehøvel, helt på slutten, når det bare er en liten tynn lefse igjen? De gangene jeg har hele stykker, så begynner den alltid bøye seg, og knekke, og blir helt klin umulig skjære. Men jeg tar mer enn gjerne tipsene dine for det! 

Anonymkode: 64c8e...f7f

Trikset er å snu på ostestykke etter hvert som det blir mindre, slik at man ikke alltid skjærer på den største flaten.

På slutten er jeg igjen en "stav" på ca. 1 x 1 cm.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg har helt fint råd til å betale 50-60kr i mnd for ost, oppskjært eller ei. Og på den måten har jeg mulighet til å variere mellom ostene oftere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...