Gå til innhold

Julegaven til mor og far, er den for billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte hver sine tykke ullsokker til de, pluss en pakke likør-sjokolade. Dette kostet ca 270 kr tilsammen.  Jeg har ikke så god økonomi. Men er dette for lite å gi? Jeg vil jo vise mine foreldre at jeg setter høyt pris på dem. Men angrer litt på gavevalget fordi jeg føler det virker så lite. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: d5762...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene dine vil nok bli glad uansett, tenker jeg. Det er tanken som teller, ikke hva tingene koster. 

• Hjerte 5
Skrevet

Som du sier så kommer det jo helt an på hvordan økonomien din er og hvordan livssituasjonen din er. De forstår nok. Du kan jo eventuelt ta med deg noe hjemmelaget julebakst når du skal hjem eller blomster, det setter de nok stor pris på. 

Anonymkode: fb0ce...bc7

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kjøpte hver sine tykke ullsokker til de, pluss en pakke likør-sjokolade. Dette kostet ca 270 kr tilsammen.  Jeg har ikke så god økonomi. Men er dette for lite å gi? Jeg vil jo vise mine foreldre at jeg setter høyt pris på dem. Men angrer litt på gavevalget fordi jeg føler det virker så lite. 

Hva tenker dere?

Et koselig kort til hver av dem i tillegg, så tenker jeg du har verdens fineste julegave ❤️ 

Anonymkode: b94eb...dfa

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Som du sier så kommer det jo helt an på hvordan økonomien din er og hvordan livssituasjonen din er. De forstår nok. Du kan jo eventuelt ta med deg noe hjemmelaget julebakst når du skal hjem eller blomster, det setter de nok stor pris på. 

Anonymkode: fb0ce...bc7

Jeg feirer ikke jul sammen med dem i år desverre.  Vurderer å sende dem en blomsterdekorasjon på døren i tillegg, eller legge ved noe ekstra. 

Jeg har samboer, og skriver på han på pakken. Men vi har hver vår økonomi. Og jeg har en voksen sønn som jeg støtter med penger pga vanskelige situasjoner/  økonomisk situasjon slik at han ikke får mer problemer enn han allerede har. Det går på bekostning av andre ting som julegaver osv. 

10 minutter siden, Egvilværeanonym said:

Foreldrene dine vil nok bli glad uansett, tenker jeg. Det er tanken som teller, ikke hva tingene koster. 

Det tenker jeg også  

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tipper de blir glade for gaven😊 Tipper de ikke ville syntes det hadde vært kjekt om du hadde blakket deg på gaven til dem.

Anonymkode: 827a1...fd6

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har samboer, og skriver på han på pakken. Men vi har hver vår økonomi. Og jeg har en voksen sønn som jeg støtter med penger pga vanskelige situasjoner/  økonomisk situasjon slik at han ikke får mer problemer enn han allerede har. Det går på bekostning av andre ting som julegaver osv. 

Er det ikke mer nærliggende å skrive på din sønns navn, enn den fyren du tilfeldigvis bor sammen med for tiden. Sønnen din er jo barnebarnet til gavemottagerne, mens samboeren din bare er en tilfeldig halv-fremmed. 

Anonymkode: b15f6...e06

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det ikke mer nærliggende å skrive på din sønns navn, enn den fyren du tilfeldigvis bor sammen med for tiden. Sønnen din er jo barnebarnet til gavemottagerne, mens samboeren din bare er en tilfeldig halv-fremmed. 

Jeg skriver på sønnen også. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg glemte å nevne det. Men selvsagt står sønnen navn på gaven også 🥰

Skrevet

Syns det høres ut som en kjempefin gave 👍

Hvis du ønsker å gjøre litt mer ut av det kan du evt. legge med en lapp og skrive ned en aktivitet du tar dem med på i 2023? En som ikke nødvendigvis koster så mye? F. eks. en god middag hjemme hos deg, en bakedag med din mor hvis hun liker det, eller rett og slett en tur med litt lunsj i en park når det blir vår/sommer.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket at barna mine kjøpte julegaver til meg som de egentlig ikke hadde råd til. Selv har jeg kjøpt en rimelig julegave til mine foreldre i år, en flaske vin og ullsokker. 

Anonymkode: 7c14b...298

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde det vært min mor så hadde hun hengt med geipen. Hun har forlangt gaver til 500 pluss siden jeg var student, og selvfølgelig dyrere gaver etterhvert som jeg ble eldre. Hun ble aldri fornøyd uansett da, måtte dobbelsjekke prisen på nett osv før hun kunne si seg fornøyd eller ikke. Salgsvarer var fyfy.

Anonymkode: cd21d...223

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 18.34):

Hva tenker dere?

Foreldrene dine er sikkert som de aller fleste andre foreldre: De har alt de trenger og ønsker seg ingenting spesielt. Syns det er en fin og praktisk gave du har kjøpt!

Hvis noen (foreldre eller andre) henger seg opp i prislappen på en gave, om den er kjølt på salg eller hva som helst, så sier det mer om dem enn om deg. Søppelmennesker.

Anonymkode: 22710...dc1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde det vært min mor så hadde hun hengt med geipen. Hun har forlangt gaver til 500 pluss siden jeg var student, og selvfølgelig dyrere gaver etterhvert som jeg ble eldre. Hun ble aldri fornøyd uansett da, måtte dobbelsjekke prisen på nett osv før hun kunne si seg fornøyd eller ikke. Salgsvarer var fyfy.

Høres ut som en blomst av et menneske.

Anonymkode: 22710...dc1

• Liker 3
Skrevet

Pappa blir fornøyd uansett hva han får. Er tanken som teller. Han blir litt små sur når jeg gir gave da for han vil heller at jeg bruker pengene på noe jeg/vi trenger fremfor gave til han. 

Synes det høres bra ut med det du har kjøpt, jeg. Jeg hadde blitt glad bare for sokkene 😁

• Hjerte 1
Skrevet

Fra min datter forventer jeg at hun kjøper en gave som ikke koster mer enn hun faktisk har råd til. 

Om det er likørsjokolade eller en teaterbillett spiller overhodet ingen rolle. Hun skal ikke bruke sine sårt tiltrengte penger på gaver til moren sin 🙂 

• Hjerte 1
Skrevet

Synes det er en fin gave. Jeg gir noe lignende til mine. Vi pleier ikke gå så store gaver. I fjor fikk jeg en lano-håndsåpe og en gjestehåndduk av dem. Selv om vi har et kjempenært forhold og møtes minst en gang i uka, da de bor i nærheten.

Anonymkode: 29eb5...723

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk muskatnøtter og ekte safran som min søster fikk til en slikk og ingenting da hun var på tur. En av de beste gaver jeg har fått, hun tenkte på meg og min hobby da hun var på ferie.

Anonymkode: 1d3e7...b1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Stakkars deg. Har hun klart å gi deg kjærlighet da? Gaver man egentlig ikke har råd til, og foreldre som likevel forventer det? Håper egentlig at du tuller.. ‘Den beste gaven du kan gi er å gjøre noe godt for en person’. Hun har nok ikke et bra forhold til verken penger eller annet. 

• Liker 1
Skrevet

Min mor hadde blitt kjempeglad 😊 hennes mor derimot, hun hadde surva.. 

Anonymkode: a41fc...091

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...