Merlin Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 At folk dømmes for grov voldtekt er forståelig. Men hva betyr det når folk dømmes for grov uaktsom voldtekt ? Uaktsom er et rettslig begrep for uforsiktighet eller skjødesløshet finner jeg på nettet. Men kan noen voldtas med uforsiktighet ? Det første som slo meg var at systemet som dømmer prøver å gjøre denne handlingen litt mindre alvorlig overfor politimannen som også er en del av systemet, med å kalle det uaktsomt. 1
Gjest ti10 Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 Jeg tenkte akkurat det samme. Hvordan er en voldtekt grovt uaktsom?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 Det uaktsomme er at man ikke skjønner at man tvinger seg på noen - man tror de er med på det Anonymkode: 49609...aae 1
Merlin Skrevet 6. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det uaktsomme er at man ikke skjønner at man tvinger seg på noen - man tror de er med på det Anonymkode: 49609...aae I 1992 ble politiskolen utvidet til en treårig høyskoleutdanning. Det er bare en av grunnen til at tjenestemannen i trettiårene burde skjønne hva han gjorde. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Påtvunget nokså grov BDSM hvor han var svært uforsiktig med sikkerheten, eller ikke tenkte på hennes sikkerhet i det han utførte. Det kan fort bli uaktsomt etter loven. Anonymkode: d8f9b...6d2
Michaelhe Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 (endret) Merlin skrev (11 timer siden): At folk dømmes for grov voldtekt er forståelig. Men hva betyr det når folk dømmes for grov uaktsom voldtekt ? Uaktsom er et rettslig begrep for uforsiktighet eller skjødesløshet finner jeg på nettet. Men kan noen voldtas med uforsiktighet ? Det første som slo meg var at systemet som dømmer prøver å gjøre denne handlingen litt mindre alvorlig overfor politimannen som også er en del av systemet, med å kalle det uaktsomt. Dette er da selvforklarende? Politimannen gikk ned smuget med en diger ereksjon, så snublet han akkurat da han gikk forbi fornærmede. Uhell kan skje alle og enhver. Endret 7. desember 2022 av Michaelhe
Silva Pluvialis Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Merlin skrev (11 timer siden): At folk dømmes for grov voldtekt er forståelig. Men hva betyr det når folk dømmes for grov uaktsom voldtekt ? Uaktsom er et rettslig begrep for uforsiktighet eller skjødesløshet finner jeg på nettet. Men kan noen voldtas med uforsiktighet ? Det første som slo meg var at systemet som dømmer prøver å gjøre denne handlingen litt mindre alvorlig overfor politimannen som også er en del av systemet, med å kalle det uaktsomt. ti10 skrev (11 timer siden): Jeg tenkte akkurat det samme. Hvordan er en voldtekt grovt uaktsom? Det omhandler vel forhold hvor overgriper burde ha forstått at den utsatte ikke samtykket, eller var ute av stand til å motsette seg handlingen.
totti_1 Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 Merlin skrev (11 timer siden): I 1992 ble politiskolen utvidet til en treårig høyskoleutdanning. Det er bare en av grunnen til at tjenestemannen i trettiårene burde skjønne hva han gjorde. Du må bevise at han ikke skjønte hevet over enhver rimelig tvil da. Dette rasshølet ble ihvertfall dømt.
Gjest ti10 Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (3 timer siden): Det omhandler vel forhold hvor overgriper burde ha forstått at den utsatte ikke samtykket, eller var ute av stand til å motsette seg handlingen. Jeg mistenker at hvis det ikke hadde vært tale om en politimann, hadde det nok blitt betraktet som forsett. Endret 7. desember 2022 av ti10 .
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #10 Skrevet 7. desember 2022 Det er fordi de startet på handlingen sammen, men hun begynte å motsette seg underveis, da hun lå bundet til senga. Han burde absolutt skjønt at han gikk over streken, men han hevder at det var "avtalt spill" og at han trodde hun "var med på leken". Så er vel derfor det blir grovt uaktsomt. Anonymkode: c141e...d60
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #11 Skrevet 7. desember 2022 Hadde dere sett meldingene som ble sendt mellom dem, hadde dere skjønt det. Hun var med på det , men har angret seg underveis i akten og han oppfattet det ikke slik. Kjenner mannen og han er en fin og flott mann. Anonymkode: 877d8...ade 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #12 Skrevet 7. desember 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde dere sett meldingene som ble sendt mellom dem, hadde dere skjønt det. Hun var med på det , men har angret seg underveis i akten og han oppfattet det ikke slik. Kjenner mannen og han er en fin og flott mann. Anonymkode: 877d8...ade Folk kan faktisk være fine og flotte men likevel drittsekker i noen tilfeller. Det er flere kvinner han ble anmeldt for, så dette er ikke et engangstilfelle. Hva slags meldinger de har sendt er jo irrelevant. Driver du med BDSM er det ekstremt viktig å til ethvert tidspunkt sørge for klar kommunikasjon, samtykke og at den submissive har mulighet til å trekke seg også når hen er bundet eller gagget. At han klarer å bevege seg til grenseland for voldtekt, og krysser grensa også, er drøyt og farlig. Han kan bare være så flott han vil, helt irrelevant. Anonymkode: c0b9b...017 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå