Kakao Skrevet 11. desember 2005 #1 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg kan eventuelt tiltre stillingen umiddelbart. Eller bør den omformes litt? Likte ikke helt den eventuelt-vrien, kanskje. Jeg skal få fram at jeg har ingenting å gjøre nå, så jeg kan starte "i morra". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. desember 2005 #2 Del Skrevet 11. desember 2005 Synes den er grei jeg. Eventuelt henspeiler jo på hvis du får jobben, så den bør du beholde. Og mer tydelig enn at du kan begynne umiddelbart kan du nesten ikke si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvick Skrevet 11. desember 2005 #3 Del Skrevet 11. desember 2005 Eventuelt bytte ut "evetuelt" med "ved behov"..?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 11. desember 2005 #4 Del Skrevet 11. desember 2005 Behold den du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. desember 2005 #5 Del Skrevet 11. desember 2005 personlig ville jeg heller skrevet noe sånt som: "Da jeg for tiden ikke er i jobb, kan jeg tiltre en evt stilling umiddelbart." eller bare: "Jeg kan tiltre en evt stilling umiddelbart." mest fordi når jeg leser evt i den setningen du skriver, så er det en usikkerhet rundt det å starte umiddelbart, mens flytter du evt til før stillingen, så viser du at du kan tiltre umiddelbart, og evt før stillingen er dersom du får stillingen. knotete forklart, men for meg ville det vært mer riktig ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 11. desember 2005 #6 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvis du er usikker på evt. så kan du kanskje bare enkelt og greit si: jeg kan tiltre stillinge ved behov eller umiddelbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg går for den første varianten til aline. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ella_* Skrevet 8. januar 2006 #8 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg kan tiltre den ledige stillingen på kort varsel, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #9 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja, jeg synes at "på kort varsel" er bedre enn "umiddelbart". "Umiddelbart" høres mer desperat ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 9. januar 2006 #10 Del Skrevet 9. januar 2006 "jeg er aktivt arbeidssøkende, og kan begynne på kort varsel" kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 9. januar 2006 Bra poeng. Bytter umiddelbart med på kort varsel. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 9. januar 2006 #12 Del Skrevet 9. januar 2006 "Jeg kan tiltre en evt stilling umiddelbart." Dette ville ikke jeg skrevet. Stillingen er jo ikke "eventuell" dersom den er utlyst. Dersom jeg skulle sendt en åpen søknad til en bedrift jeg gjerne ville jobbet i, kunne jeg sagt det, men som sagt; stillingen er jo ikke "eventuell" dersom den er utlyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2006 #13 Del Skrevet 9. januar 2006 Hva med: Dersom jeg blir tilsatt kan jeg tiltre så snart alle formaliteter er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floja Felíz Skrevet 12. januar 2006 #14 Del Skrevet 12. januar 2006 personlig ville jeg heller skrevet noe sånt som: "Da jeg for tiden ikke er i jobb, kan jeg tiltre en evt stilling umiddelbart." eller bare: "Jeg kan tiltre en evt stilling umiddelbart." mest fordi når jeg leser evt i den setningen du skriver, så er det en usikkerhet rundt det å starte umiddelbart, mens flytter du evt til før stillingen, så viser du at du kan tiltre umiddelbart, og evt før stillingen er dersom du får stillingen. knotete forklart, men for meg ville det vært mer riktig ihvertfall. ← ENIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå