AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Del Skrevet 6. desember 2022 Katten min greide å rive ned en flaske med duftolje med sånne pinner oppi. Han fikk litt på seg. Har vasket han godt men duften sitter fortsatt i. Har jeg noen grunn til bekymring? Er redd han skal bli forgiftet. Anonymkode: 096b5...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 6. desember 2022 #2 Del Skrevet 6. desember 2022 Katten blir ikke forgiftet av litt duftolje. Ingen grunn til panikk. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Del Skrevet 6. desember 2022 Peterpan91 skrev (13 minutter siden): Katten blir ikke forgiftet av litt duftolje. Ingen grunn til panikk. Får håpe det er riktig… Anonymkode: 096b5...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 6. desember 2022 #4 Del Skrevet 6. desember 2022 Altså, jeg ville ringt en dyrlege å dobbeltsjekket det svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 6. desember 2022 #5 Del Skrevet 6. desember 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Får håpe det er riktig… Anonymkode: 096b5...d73 Hadde kanskje vært lurt å ringe en dyrlege for å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #6 Del Skrevet 6. desember 2022 Peterpan91 skrev (3 minutter siden): Hadde kanskje vært lurt å ringe en dyrlege for å sjekke. Ja. Men vet ikke om noen er åpen nå. Anonymkode: 096b5...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg har jo også fått vasket han. Så får tro det bare er duften som sitter igjen. Anonymkode: 096b5...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har jo også fått vasket han. Så får tro det bare er duften som sitter igjen. Anonymkode: 096b5...d73 Duft er partikler, og alt dette duft-greiene er ekstremt giftig. "Duft" har ingen ingrediensliste. Det kan inneholde hva som helst av nesten 4000 forskjellige kjemikalier, så dette er ikke noe vi vil at kjæledyrene våre skal få i seg. Faktisk bør ingen av oss puste dette inn. Ikke trenger vi det, og ikke aner vi effekten på helsa vår over tid. Det går sikkert greit for en gang, men katten puster det også inn hver dag, akkurat som oss. Og katter er mye mindre enn oss: Anonymkode: 90d6b...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Men vet ikke om noen er åpen nå. Anonymkode: 096b5...d73 Sjekk vakthavende dyrlege i kommunen din. Om det bare var noen dråper og det ble vasket av igjen, så gjør det sikkert ingenting, det er bare lukt og du vasket jo katten godt. Tipper dyrlegen vil si dette. Anonymkode: 38732...e36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Del Skrevet 6. desember 2022 Fikk ikke noe svar. Prøver igjen. Noen som har opplevd lignende med sine dyr? Anonymkode: 096b5...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Del Skrevet 6. desember 2022 Nei, men ungen min tømte ett helt glass med duftolje over seg en gang🙄 Hun luktet som en wonderbaum i flere dager, selv om jeg vasket og badet henne skikkelig😬 Det gikk heldigvis bra, men slike duftoljer er veldig giftig. Anonymkode: 35cfa...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #12 Del Skrevet 6. desember 2022 Redd han skal dø. Anonymkode: 096b5...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 6. desember 2022 #13 Del Skrevet 6. desember 2022 Sikkert ikke farlig så lenge du har vasket han. Er nok bare duften som sitter igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #14 Del Skrevet 6. desember 2022 Vask han en gang til du. Katter slikker pelsen sin så får i seg alt som er på pelsen.. Skal ikke mye til heller. Så spørs det jo litt hvilke type olje osv men bare sånn diftessens i diffuser kan være veldig farlig for katt. https://cabbagetownpetclinic.com/2020/03/02/how-essential-oils-can-affect-your-pets-health/ https://www.petpoisonhelpline.com/blog/essential-oils-cats/ Denne er fra en sånn som du snakker om: https://www.snopes.com/fact-check/spilled-reed-diffuser-harms-cat/ Anonymkode: ae120...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #15 Del Skrevet 7. desember 2022 Pus er fortsatt helt fin 😸😻 Anonymkode: 096b5...d73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Del Skrevet 8. desember 2022 Men nå har jeg fjernet flaska med duftolje. Skal ikke ha noe sånt i huset lenger når jeg har katt. Anonymkode: 096b5...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Del Skrevet 10. desember 2022 Teardrop skrev (På 6.12.2022 den 17.20): Altså, jeg ville ringt en dyrlege å dobbeltsjekket det svaret. Slutt å plage dyrleger med dumme henvendelser. Anonymkode: 486e4...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #18 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Slutt å plage dyrleger med dumme henvendelser. Anonymkode: 486e4...7b6 Det er absolutt ikke en dum henvendelse. Hadde det vært det, er det uansett alltid bedre å spørre en gang for mye enn for lite. Hadde det vært helt ufarlig så hadde det tatt to sekunder for resepsjonisten og si at det ikke er noe å bekymre seg for. Men som du kan se i den ene linken her, der katten er dekket i kjemiske brannsår, så skjønner du at det faktisk kan være farlig. Anonymkode: ae120...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå