Gå til innhold

Klarer de som fullfører bachelor å skrive en master?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mot slutten av bachelorgraden min i et humanistisk fag. Master virker skremmende med tanke på formellekrav og andre ting som det blir lagt vekt på. Det jeg lurer på, med andre ord er, hvor vanskelig er master iforhold til bachelor? 

Er det sånn at en D student feks, kan klare masteren? (Hypotetisk)

Anonymkode: ee55d...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en D student og fikk B på masteroppgaven min. Overkommelig hvis du er motiverte, men veldig glad jeg aldri skal gjøre det igjen.

Anonymkode: c7288...6b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ofte er det krav om minst svak C i snitt for å kunne ta master og det er vel fordi instituttet tror man må på det nivået for å klare master, men også at de som har minst svak C i snitt klarer å ta master. 

Mitt inntrykk er at det er kun selvdisiplinen som er vanskelig når man studerer. Har man den så klarer man alt det andre også. 

Anonymkode: c7bb0...e25

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Som regel c-krav for å komme inn på master, med god grunn.

Anonymkode: 31f53...528

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke så mye vanskeligere. Er hva man gjør det til selv.

Anonymkode: fe966...056

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er mot slutten av bachelorgraden min i et humanistisk fag. Master virker skremmende med tanke på formellekrav og andre ting som det blir lagt vekt på. Det jeg lurer på, med andre ord er, hvor vanskelig er master iforhold til bachelor? 

Er det sånn at en D student feks, kan klare masteren? (Hypotetisk)

Anonymkode: ee55d...5a5

Du kommer ikke inn på master med D

Anonymkode: 5eb8e...010

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes forskjellen var utrolig stor. Både i fagene under masterutdanningen og det å skrive en masteroppgave.

Anonymkode: 6b8a6...c50

• Liker 1
Skrevet
On 12/6/2022 at 7:34 PM, AnonymBruker said:

Du kommer ikke inn på master med D

Anonymkode: 5eb8e...010

Sånn er det, dessuten holder det ikke med C på de fleste populære mastere Jeg har B og kommer ikke inn på den masteren jeg ønsker fordi det er så mange søkere/få plasser. Har prøvd i tre år. 

Anonymkode: dbf40...912

• Liker 3
Skrevet

Jeg var en sånn som brukte litt tid på å komme meg inn i studiene, og som hadde dødsdårlige karakterer i begynnelsen. Særlig det første året var rimelig tragisk, og år nr 2 var ikke så bra det heller. Jeg fikk heldigvis bedre karakterer etterhvert som studietiden gikk. Jeg gikk et integrert masterstudium, og ville ikke kommet inn på master hvis det ikke hadde vært for akkurat det. Likevel fikk jeg A på masteroppgaven, så jeg vil si at med visse forbehold er det mulig å ta master selv om utgangspunktet ikke er supert. 

Anonymkode: 2c783...c28

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg B&D student, ikke sterk på akademisk skriving dessverre.

4 B

Resten D, også på bachelor.. men men slik er det.🤪

Anonymkode: 7c9a5...925

Skrevet

Nei, de klarer det ikke.

Anonymkode: 66d28...877

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvordan det gikk på bachelor og eventuelt hvorfor det gikk dårlig. Var det tiden og livet som kom i veien men man har tid og lyst når man starter masteren, kan det jo gå veldig fint. Det er ofte derfor skoleresultatene blir dårlige. Om man er motivert, har tid og lyst så klarer de aller fleste å komme seg gjennom en master. 

For eks har jeg C på masteroppgaven min, men er nå likevel i gang med en phd fordi jeg jobbet hardt og C’en kom fordi jeg skrev master mens jeg jobbet 100%, fødte et barn og hadde en toåring og bygget hus på samme tid. 

Anonymkode: 77d5a...745

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...