AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 Jeg er ikke imot klimatiltak altså, men noen av disse argumentene fra unge klimaaktivister virker så selvopptatte? Det er liksom også sånne ting som vektlegges i denne toskete kjønnsdebatten om folk som vil være noe annet enn de er. "Jeg føler meg som derfor kan jeg kreve dette fra alle andre"? Er det noe oppriktig galt i hvordan vi oppdrar barn i dag som skaper sånne selvopptatte folk som tror at deres framtid og deres ønsker er noen ansvar enn deres egen? Unnskyld meg, men jeg klarer liksom ikke å bry meg så veldig mye om hennes framtid? Hva slags argument er det? Anonymkode: 2e14c...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #2 Skrevet 6. desember 2022 "Jeg klarer ikke å bry meg så derfor er alle andres problemer og bekymringer teite..." Snakk om å ikke se bjelken i eget øye. Anonymkode: e7138...a41 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Jeg klarer ikke å bry meg så derfor er alle andres problemer og bekymringer teite..." Snakk om å ikke se bjelken i eget øye. Anonymkode: e7138...a41 Så hvorfor ikke skrive det da. "Det handler om DIN framtid"? Men disse bryr jo seg bare om seg selv. Helt Tunberg, det fungerer ikke. Ingen bryr seg om disse snørrungene Anonymkode: 2e14c...4ad 1 1
Sursøtsaus Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 Tja.. La oss se på motargumentene da. - Om redusert kjøttforbruk: "Ingen skal få bestemme hva jeg skal spise og ikke spise, det er min rett." - Om bompenger og bilfrie gater i sentrum: "Det er min rett til å kjøre bil hvor jeg vil, når jeg vil" - Om å ta mindre fly: "Jeg reiser så ofte og langt jeg vil, det er min rett" Og siden du absolutt måtte legge inn en transfobisk kommentar også så tenker jeg å legge til en kommentar på det og: "Jeg synes det er så vanskelig å måtte kalle folk for 'hen', det er mye lettere om folk bare bruker vanlig pronomen" Altså synes jeg du og likesinnede er ganske gode på å få ting til å dreie seg om dere selv også.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Sursøtsaus skrev (3 minutter siden): Tja.. La oss se på motargumentene da. - Om redusert kjøttforbruk: "Ingen skal få bestemme hva jeg skal spise og ikke spise, det er min rett." - Om bompenger og bilfrie gater i sentrum: "Det er min rett til å kjøre bil hvor jeg vil, når jeg vil" - Om å ta mindre fly: "Jeg reiser så ofte og langt jeg vil, det er min rett" Og siden du absolutt måtte legge inn en transfobisk kommentar også så tenker jeg å legge til en kommentar på det og: "Jeg synes det er så vanskelig å måtte kalle folk for 'hen', det er mye lettere om folk bare bruker vanlig pronomen" Altså synes jeg du og likesinnede er ganske gode på å få ting til å dreie seg om dere selv også. Forskjellen er at vi ikke prøver å overbevise andre om å endre seg etter oss. Hvis du er jente, er det hun. Hvis du er mann er det han. Veldig enkelt. Jeg står ikke utenfor huset til disse klimaaktivistene og tuter og durer. Jeg kjører bil fordi jeg skal noe. Disse roper og hoier fordi de prøver å hindre folk i å få gjøre noe. Ser du ikke forskjellen? Anonymkode: 2e14c...4ad
Sursøtsaus Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forskjellen er at vi ikke prøver å overbevise andre om å endre seg etter oss. Hvis du er jente, er det hun. Hvis du er mann er det han. Veldig enkelt. Jeg står ikke utenfor huset til disse klimaaktivistene og tuter og durer. Jeg kjører bil fordi jeg skal noe. Disse roper og hoier fordi de prøver å hindre folk i å få gjøre noe. Ser du ikke forskjellen? Anonymkode: 2e14c...4ad Du snakket om at klimaaktivister er selvsentrerte. Mitt poeng er at de fleste motargumenter mot klimatiltak også dreier seg om å være selvsentrert. Du verdsetter heller din frihet til å kjøre bil enn å gjøre et tiltak som utgjør et stort klimakutt, fordi du heller vil kjøre bil og gjøre ting lettere for deg selv. Ergo bryr du deg mer om deg og ditt enn andre som blir pårørt av klimakrisa. Ergo er du ganske selvsentrert selv.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 Sursøtsaus skrev (2 minutter siden): Du snakket om at klimaaktivister er selvsentrerte. Mitt poeng er at de fleste motargumenter mot klimatiltak også dreier seg om å være selvsentrert. Du verdsetter heller din frihet til å kjøre bil enn å gjøre et tiltak som utgjør et stort klimakutt, fordi du heller vil kjøre bil og gjøre ting lettere for deg selv. Ergo bryr du deg mer om deg og ditt enn andre som blir pårørt av klimakrisa. Ergo er du ganske selvsentrert selv. Ja, det er jeg? Var det poenget mitt? Du klarer ikke overbevise andre om å gjøre endringer ved å fortelle hvordan gagner deg. Det virker som om disse zoomerene tror de er gullunger hvis behov er de viktigste selv om de for lengst er blitt voksne. Ingen bryr seg om disse snørrungene som sagt. de har ikke betalt inn noe skatt eller skapt noe av verdi for samfunnet, ei heller har de ansvar utover seg selv. Første bud er å bli voksen å se at verden er større enn dem selv. Anonymkode: 2e14c...4ad 1
Sursøtsaus Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er jeg? Var det poenget mitt? Du klarer ikke overbevise andre om å gjøre endringer ved å fortelle hvordan gagner deg. Det virker som om disse zoomerene tror de er gullunger hvis behov er de viktigste selv om de for lengst er blitt voksne. Ingen bryr seg om disse snørrungene som sagt. de har ikke betalt inn noe skatt eller skapt noe av verdi for samfunnet, ei heller har de ansvar utover seg selv. Første bud er å bli voksen å se at verden er større enn dem selv. Anonymkode: 2e14c...4ad Okay boomer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå