Gå til innhold

Hvordan få den perfekte kylling fileten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten blir den for tørr/overstekt, for rå/understekt eller for gummi (vet ikke hva det skyldes?). Jeg har prøvd både i stekepanne og i form i ovnen. 

Når jeg spiser alene går det greit men skal invitere gjester og trenger tips! 

Anonymkode: d76f8...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å steke/koke den i en tykkbunnet kasserolle med masse smør og olje og hele hvitløksfedd. Jeg bruker mye, men man bruker så mye eller lite man vil. Salt og pepper etter smak, og man kan sikkert bruke annet krydder også. Svak varme i lang tid. Blir nydelig og saftig hver gang😄 Eneste måten jeg orker å lage kyllingfilet på. 

Hel kylling, langstekt i stekepose er mye bedre. Særlig om du bruker sånn stor landkylling😊

Anonymkode: c74d4...eb0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg bruker å steke/koke den i en tykkbunnet kasserolle med masse smør og olje og hele hvitløksfedd. Jeg bruker mye, men man bruker så mye eller lite man vil. Salt og pepper etter smak, og man kan sikkert bruke annet krydder også. Svak varme i lang tid. Blir nydelig og saftig hver gang😄 Eneste måten jeg orker å lage kyllingfilet på. 

Hel kylling, langstekt i stekepose er mye bedre. Særlig om du bruker sånn stor landkylling😊

Kan man fryse ned rester av landkyllingen uten at det blir bismak?

Anonymkode: b5637...4dc

Skrevet

Stek kyllingfilet 2 min på sterk varme under lokk. Snu kyllingfilet og stek i 10 min på svak varme under lokk.

la den så hvile i 10 min

blir perfekt hver gang

Skrevet

Ovn og termometer for eks.

Jeg bruner i panna, 3min på skinnsiden. 2 min andre siden.

Etterpå 180g i ovnen til den har 65g kjernetemp. Så hvile i 5min....nydelig og saftig.

Anonymkode: 3a95a...81e

Skrevet
Marye skrev (3 minutter siden):

Stek kyllingfilet 2 min på sterk varme under lokk. Snu kyllingfilet og stek i 10 min på svak varme under lokk.

la den så hvile i 10 min

blir perfekt hver gang

Sorry, den tror jeg ikke på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sorry, den tror jeg ikke på.

Eh hvorfor tror du ikke det? Tror du jeg skriver tull? Det er den perfekte måten å steke kyllingfilet, men bare en om gangen

• Liker 1
Skrevet
Marye skrev (På 7.12.2022 den 12.12):

la den så hvile i 10 min

blir perfekt hver gang

Det er sånn jeg pleier å steke og opplever da at kjøttet enten blir gummiaktig eller tørt. Skyldes det for lite væske i panna eller stekt for lenge på lav varme så fukten går ut? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 1.08):

Hvor mye er "masse smør og olje" en centimeter fra bunnen eller dekke halve fileten? Kan vann også brukes eller må det være smør og olje? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor mye er "masse smør og olje" en centimeter fra bunnen eller dekke halve fileten? Kan vann også brukes eller må det være smør og olje? 

Vann? Med vann i pannen så kokes den jo og blir grå og uappetittelig, ikke stekt.

Anonymkode: 14e9a...39c

Skrevet
Marye skrev (På 7.12.2022 den 12.12):

la den så hvile i 10 min

blir perfekt hver gang

Dette 👆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...