AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #1 Skrevet 6. desember 2022 ... at de antar, tror og mener ting om deg og noe i ditt liv, og så er det totalt fjernt fra hvordan du selv ser situasjonene? Jeg har ei som stadig forsøker å få det til å høres ut som om jeg sliter noe enormt med noen saker, og at jeg har store smerter rundt noe. Når sannheten er at det har jeg ikke. Flere ganger har hun forsøkt å gni inn ting som gjorde vondt for 5 år siden og bruker det som forklaring og tar opp dette gang på gang når det snakkes så vidt om enkelte personer på vennekretsen min. Samtidig så forvrenger hun ting hun selv har skrevet på meldinger til meg og også sagt til meg. I tillegg så sitter hun og skriver om dette med noen andre venner av seg, som er for meg helt ukjente. En av de tok kontakt med meg og sendte meg screenshots av meldingene hun har skrevet. Jeg kjenner nå at det begynner å bli så mye tull fra henne at eg orker ikke ha noe særlig mer med henne å gjøre. Jeg har tatt opp noe av dette med henne tidligere, men hun slutter jo ikke med det, så jeg føler det er ingen vits i å si noe mer heller. Hvordan reduserer jeg kontakten siden vi jobber på samme sted også? Anonymkode: 745d2...baa 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3 Skrevet 6. desember 2022 HannaSol skrev (2 minutter siden): Er du venn med en kollega? Det er da helt normalt for svært mange? Anonymkode: 745d2...baa 1 2
HannaSol Skrevet 6. desember 2022 #4 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er da helt normalt for svært mange? Anonymkode: 745d2...baa Ja det er sikkert normalt men det er aldri lurt. Din tråd viser nettopp det..
Spiren Skrevet 6. desember 2022 #5 Skrevet 6. desember 2022 Jeg hadde en helt lik venn selv. Endte med anmeldelse og søknad om besøksforbud fra min side. Ble mye ødelagt for min del pga ryktespredning fra denne etter at jeg ville avslutte vennskapet. Mye som eskalerte kraftig etter en "myk" start som TS beskriver over. Dette var en med angst diagnose som flyttet fokus fra seg selv ved å skape drama rundt andre av ingenting. Dette er ikke røde flagg for min del lengre. Men et stoppskilt. 1 1
Hannah80 Skrevet 6. desember 2022 #6 Skrevet 6. desember 2022 HannaSol skrev (2 minutter siden): Ja det er sikkert normalt men det er aldri lurt. Din tråd viser nettopp det.. Aldri lurt? Jo, det er da ofte det. To av mine beste venner ble jeg kjent med da vi var kollegaer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #7 Skrevet 6. desember 2022 HannaSol skrev (4 minutter siden): Ja det er sikkert normalt men det er aldri lurt. Din tråd viser nettopp det.. Spesiell påstand. En av mine beste venner er en kollega av meg. Og jeg er så glad for at vi begynte å jobbe sammen, slik at vi fant hverandre. Ts: du får ta opp med henne at du har fått screenshot av disse samtalene hun har hatt om deg med andre, og si at dette finner du deg ikke i. Og at du derfor ikke kommer til å ha annen kontakt med henne fremover bortsett fra den kontakten dere må ha som kollegaer. Anonymkode: 871c3...3e0 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #8 Skrevet 6. desember 2022 HannaSol skrev (43 minutter siden): Ja det er sikkert normalt men det er aldri lurt. Din tråd viser nettopp det.. På tide å komme ned på bakkeplan? Og realitetsorientere seg? Anonymkode: 013af...de8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #9 Skrevet 6. desember 2022 Ja, jeg vet ikke om det er for at en venninne av meg tror at hun kjenner meg så godt, men hun tror altså noe om meg som ikke er sant. Hun fortalte at hun hadde sagt det til moren sin en gang, og da jeg spurte hvorfor i alle dager hun trodde det, lo hun bare dumt. For saken er at det ikke er sant, og jeg har aldri ytret ønske eller hintet om det. Har skjønt at hun fremdeles tror at dette er tilfelle, for hun skjuler ting på facebook som har med det å gjøre. Merkelige greier. Anonymkode: 71eb5...d94
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 Hannah80 skrev (1 time siden): Aldri lurt? Jo, det er da ofte det. To av mine beste venner ble jeg kjent med da vi var kollegaer. Etter endt arbeidsforhold kan man jo bruke tid på hverandre ja, å se om man kan fungere som venner. Men når man jobber sammen kan det bli slitsomt å blande jobb og fritid. Anonymkode: 45478...704 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #11 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ... at de antar, tror og mener ting om deg og noe i ditt liv, og så er det totalt fjernt fra hvordan du selv ser situasjonene? Jeg har ei som stadig forsøker å få det til å høres ut som om jeg sliter noe enormt med noen saker, og at jeg har store smerter rundt noe. Når sannheten er at det har jeg ikke. Flere ganger har hun forsøkt å gni inn ting som gjorde vondt for 5 år siden og bruker det som forklaring og tar opp dette gang på gang når det snakkes så vidt om enkelte personer på vennekretsen min. Samtidig så forvrenger hun ting hun selv har skrevet på meldinger til meg og også sagt til meg. I tillegg så sitter hun og skriver om dette med noen andre venner av seg, som er for meg helt ukjente. En av de tok kontakt med meg og sendte meg screenshots av meldingene hun har skrevet. Jeg kjenner nå at det begynner å bli så mye tull fra henne at eg orker ikke ha noe særlig mer med henne å gjøre. Jeg har tatt opp noe av dette med henne tidligere, men hun slutter jo ikke med det, så jeg føler det er ingen vits i å si noe mer heller. Hvordan reduserer jeg kontakten siden vi jobber på samme sted også? Anonymkode: 745d2...baa Derfor jeg unngår å ha venner på jobben Kan fort bli slitsomt å blande jobb og fritid, blir for personlig. På jobb er det godt å koble vekk alt det andre i livet. Anonymkode: 45478...704
HannaSol Skrevet 6. desember 2022 #12 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Etter endt arbeidsforhold kan man jo bruke tid på hverandre ja, å se om man kan fungere som venner. Men når man jobber sammen kan det bli slitsomt å blande jobb og fritid. Anonymkode: 45478...704 Det er akkurat dette.
HannaSol Skrevet 6. desember 2022 #13 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): På tide å komme ned på bakkeplan? Og realitetsorientere seg? Anonymkode: 013af...de8 ??
HannaSol Skrevet 6. desember 2022 #14 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spesiell påstand. En av mine beste venner er en kollega av meg. Og jeg er så glad for at vi begynte å jobbe sammen, slik at vi fant hverandre. Ts: du får ta opp med henne at du har fått screenshot av disse samtalene hun har hatt om deg med andre, og si at dette finner du deg ikke i. Og at du derfor ikke kommer til å ha annen kontakt med henne fremover bortsett fra den kontakten dere må ha som kollegaer. Anonymkode: 871c3...3e0 Det er mulig en spesiell påstand og du skal få lov å være uenig med meg. Det sies det ikke er lurt og blande jobb - fritid for en grunn.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 Det er unødvendig å diskutere kollega/venner relasjon i mitt tilfelle, jeg kan jo ikke gå 10 år tilbake og endre på dette akkurat, så er fint om dere heller tar den diskusjonen i en egen tråd om temaet. TS. Anonymkode: 745d2...baa 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, jeg vet ikke om det er for at en venninne av meg tror at hun kjenner meg så godt, men hun tror altså noe om meg som ikke er sant. Hun fortalte at hun hadde sagt det til moren sin en gang, og da jeg spurte hvorfor i alle dager hun trodde det, lo hun bare dumt. For saken er at det ikke er sant, og jeg har aldri ytret ønske eller hintet om det. Har skjønt at hun fremdeles tror at dette er tilfelle, for hun skjuler ting på facebook som har med det å gjøre. Merkelige greier. Anonymkode: 71eb5...d94 Ja hvordan kommer de frem til å tro slike ting om en? Man skulle jo tro de kjente oss bedre, ikke sant? Anonymkode: 745d2...baa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er unødvendig å diskutere kollega/venner relasjon i mitt tilfelle, jeg kan jo ikke gå 10 år tilbake og endre på dette akkurat, så er fint om dere heller tar den diskusjonen i en egen tråd om temaet. TS. Anonymkode: 745d2...baa Du kan nedgradere denne kollegaen da, kutte ut hverandre på fritiden. Anonymkode: 45478...704
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #18 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts: du får ta opp med henne at du har fått screenshot av disse samtalene hun har hatt om deg med andre, og si at dette finner du deg ikke i. Og at du derfor ikke kommer til å ha annen kontakt med henne fremover bortsett fra den kontakten dere må ha som kollegaer. Anonymkode: 871c3...3e0 Det kan jeg ikke, fordi jeg har lovet å ikke si noe, til den som informerte meg, pluss at hun dette gjelder kommer til å lage så mye drama og bråk ut av det at det er ikke verdt det. Jeg tror jeg heller fader ut kontakten. Anonymkode: 745d2...baa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #19 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kan jeg ikke, fordi jeg har lovet å ikke si noe, til den som informerte meg, pluss at hun dette gjelder kommer til å lage så mye drama og bråk ut av det at det er ikke verdt det. Jeg tror jeg heller fader ut kontakten. Anonymkode: 745d2...baa Ja, fas ut...sakte men sikkert. Anonymkode: 45478...704
PM75 Skrevet 7. desember 2022 #20 Skrevet 7. desember 2022 Fade sakte ut er nok det beste du kan gjøre. Og aldri fortell noe personlig. Hold deg til enkle, overfladiske ting i samtaler på jobb i lunsj osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå